- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Leifs verden, del 2 (side 183)
Leifs verden, del 2 (side 183)
At det har vært Valentines day er det ingen tvil om, om en titter i noen av karene i akvarierommene mine. Sannsynligvis har det fra i går til i dag kommet 4 arter med egg. Agassizii tefe, barlowi, sp Cruzeiro og sp Xingu.
Først nevte aner jeg ikke hva har holdt på med, men hula er bikket ganske så mye bakover og front kantene står i løse luften. Kan jo også være meg selv som har vært borti den da men fikk nå trykket den ned i forkant =)
Først nevte aner jeg ikke hva har holdt på med, men hula er bikket ganske så mye bakover og front kantene står i løse luften. Kan jo også være meg selv som har vært borti den da men fikk nå trykket den ned i forkant =)
Postet 15.02.14 kl 00:02
Postet 15.02.14 kl 00:03
Postet 15.02.14 kl 00:05
Postet 15.02.14 kl 00:08
Postet 15.02.14 kl 00:10
Postet 15.02.14 kl 11:28
Takk for det Simen og hyggelig at du legger igjen noen ord. Blir sjeldnere og sjeldnere at det gjøres. Vet ikke om apistogramma intressen er dalende eller om det er meg som er for kjedelig.
Er også frusterende og irriterende at bilder ikke lastes opp som tidligere. Har alltid kunne laste opp 3 bilder i innleggene her. Har ikke endret på hverken det ene eller det andre så synes det er litt rart. Skulle ikke tro det var anderledes her enn på FB hvor jeg kan laste opp ti talls bilder i et innlegg.
Kanskje utviklingen går bakover og ikke fremover her....
Antar du gleder deg til å få bitaeniataene =) De er utrolig flotte og ser til tider akkurat den bli lastet opp og vist i grupper på FB. Da er the bare utrolige kommentarer som følger i trådene. Må vel innrømme at misunnelsen er tilstede =)
Har i tankene om å gjøre om 4 kars reolen min som består av 106L, 85L og et par 60L tror jeg det er til en reol med 2x160L, men er usikker på om hånda mi er klar for en slik oppgave. Disse 4 karene har hovedsakelig vært (er) brukt som yngelkar. Ettersom den reolen jeg bygget sist vinter inneholder 2x160L samt 9X63L ser jeg ikke behovet for de små karene egentlig. Ideelt sett ville jeg kun hatt 128L og 160L
Par med apistogramma sp "Papagei"
Er også frusterende og irriterende at bilder ikke lastes opp som tidligere. Har alltid kunne laste opp 3 bilder i innleggene her. Har ikke endret på hverken det ene eller det andre så synes det er litt rart. Skulle ikke tro det var anderledes her enn på FB hvor jeg kan laste opp ti talls bilder i et innlegg.
Kanskje utviklingen går bakover og ikke fremover her....
Antar du gleder deg til å få bitaeniataene =) De er utrolig flotte og ser til tider akkurat den bli lastet opp og vist i grupper på FB. Da er the bare utrolige kommentarer som følger i trådene. Må vel innrømme at misunnelsen er tilstede =)
Har i tankene om å gjøre om 4 kars reolen min som består av 106L, 85L og et par 60L tror jeg det er til en reol med 2x160L, men er usikker på om hånda mi er klar for en slik oppgave. Disse 4 karene har hovedsakelig vært (er) brukt som yngelkar. Ettersom den reolen jeg bygget sist vinter inneholder 2x160L samt 9X63L ser jeg ikke behovet for de små karene egentlig. Ideelt sett ville jeg kun hatt 128L og 160L
Par med apistogramma sp "Papagei"
Postet 15.02.14 kl 12:43
Interessen for Loffa/Apistogramma er fortsatt på topp! Men jeg ser det er litt mindre liv her på AF enn vanlig. Slikt går nok i bølgedaler, og jeg kan jo ikke si noe annet selv. Var en periode helt fraværende, uten at Apistogramma-interessen ble mindre av den grunn!
Så vi får fortsette med litt Apistoiansk liv og røre videre. Apistogramma-glede og inspirasjon fortjener både fisk og akvarister! Så stå på videre, du får ingen permisjon
Litt misunnelse er på sin plass, når TomC serverer slike bilder på våre tråder! Å få inn en ny Apisto-art er jo pur glede, dette vet vi alt om! Så nå er det vår jobb å formere og foredle disse diamantene videre, så flere får oppleve det vi har visst lenge
Mer ombygging ja... skal faktisk nedbygge her selv. Målet er å ha 11 kar igang, 9 til arter og 2 kar til avlastning/yngel. Et ekstra kar skal settes av til torvfiltrering. Så blir det en tørrlagt 85liters(x3)-reol stående i back-up. Så skal jeg prioritere et par (gode) stoler, så livet der kan nytes!
Så vi får fortsette med litt Apistoiansk liv og røre videre. Apistogramma-glede og inspirasjon fortjener både fisk og akvarister! Så stå på videre, du får ingen permisjon
Litt misunnelse er på sin plass, når TomC serverer slike bilder på våre tråder! Å få inn en ny Apisto-art er jo pur glede, dette vet vi alt om! Så nå er det vår jobb å formere og foredle disse diamantene videre, så flere får oppleve det vi har visst lenge
Mer ombygging ja... skal faktisk nedbygge her selv. Målet er å ha 11 kar igang, 9 til arter og 2 kar til avlastning/yngel. Et ekstra kar skal settes av til torvfiltrering. Så blir det en tørrlagt 85liters(x3)-reol stående i back-up. Så skal jeg prioritere et par (gode) stoler, så livet der kan nytes!
Postet 15.02.14 kl 15:30
Er ikke helt sikker på om intressen er like høy om en kan si det, som det den var. Akkurat denne tiden av året, vinteren, er jo da akvariefolket våkner etter sommerens dvale. På FB derimot er det like fult liv nær hele året rundt og en får både tilbakemeldinger, spørsmål, bilder og informasjon fortløpende i de forskjellige grupper en velger å være medlem i. Her er det slik jeg ser det for tiden lite av det.
Uff da permisjonen er altså avslått..... Ja da får en bare fortsette =)
Hadde plassen vært til annet enn reoler i kjelleren skulle jeg vurdert en sofa der lol.
Er godt å ta en pause sette seg ned og se aktiviteten i karene. En får nok holde seg til stolen(e) som allerede er der =)
Uff da permisjonen er altså avslått..... Ja da får en bare fortsette =)
Hadde plassen vært til annet enn reoler i kjelleren skulle jeg vurdert en sofa der lol.
Er godt å ta en pause sette seg ned og se aktiviteten i karene. En får nok holde seg til stolen(e) som allerede er der =)
Postet 15.02.14 kl 15:52
Postet 15.02.14 kl 15:56
Postet 15.02.14 kl 15:59
Ser at bildene i forrige innlegg klikket IGJEN
Var på vei ned i kjelleren for noen vannbytter for en drøy time siden. Titter inn i første reolen for å se etter den utgravde sp Cruzeiro hula fra i går. Ikke nok med den men jaggu var den andre hula også utgravd i dag. Skal si det er romanse i det karet =)
Så til reol nr 2 hvor jeg får se alle barlowi ungene fritt for første gang, spennende og gøy. Titter litt i reol 3 for så å gå i reol 4. Dette er hoved reolen i rom 2 med 14 kar. Har denne uken hatt for vane å gå rett bort til allpahuayo karet og stå der å beundre noe av det flotteste jeg noen gang har hatt her.
Ser den vesle hua med en gang, men ikke hannen. Klunker litt forsiktig på glasset uten at jeg ser noen han dukker opp, en gang til og for tredje gang uten at jeg ser han.
Begynner å rote litt i eike blader etc i karet og ser hannen flyter opp litt fra bunnen. Antar naboen som bor noen hundre meter unna her hørte meg banne høylytt. Hvordan kunne dette skje.... Sto å så på han senest sent i går kveld der han gjore seg til og reiste fult seil, utrolig vakker som han var. Det blir liksom som at alt av egg og yngler ikke betyr noe når akkurat slik skjer.
Jeg har skryte og lagt ut hvor flott denne hannen var og vært stolt som en hane for at jeg var så heldig å få dette paret som budvinner, nå er det over.
Føler det omtrent nå slik som jeg følte det når jeg mistet rositae hannen før jeg fikk ny. Forferdelig trist. Jeg kunne tatt bilde av hannen og lagt det ut, men antar det blir spekulasjoner på hva den døde av.
Simen, håper du kommer å henter sp Cruzeiro hue nr 3 før hun også legger egg =)
Det går 2 hanner og 3 huer i en standard 106L akvastabil tror jeg det er, og nå som de har begynt å produsere må et par flyttes
Var på vei ned i kjelleren for noen vannbytter for en drøy time siden. Titter inn i første reolen for å se etter den utgravde sp Cruzeiro hula fra i går. Ikke nok med den men jaggu var den andre hula også utgravd i dag. Skal si det er romanse i det karet =)
Så til reol nr 2 hvor jeg får se alle barlowi ungene fritt for første gang, spennende og gøy. Titter litt i reol 3 for så å gå i reol 4. Dette er hoved reolen i rom 2 med 14 kar. Har denne uken hatt for vane å gå rett bort til allpahuayo karet og stå der å beundre noe av det flotteste jeg noen gang har hatt her.
Ser den vesle hua med en gang, men ikke hannen. Klunker litt forsiktig på glasset uten at jeg ser noen han dukker opp, en gang til og for tredje gang uten at jeg ser han.
Begynner å rote litt i eike blader etc i karet og ser hannen flyter opp litt fra bunnen. Antar naboen som bor noen hundre meter unna her hørte meg banne høylytt. Hvordan kunne dette skje.... Sto å så på han senest sent i går kveld der han gjore seg til og reiste fult seil, utrolig vakker som han var. Det blir liksom som at alt av egg og yngler ikke betyr noe når akkurat slik skjer.
Jeg har skryte og lagt ut hvor flott denne hannen var og vært stolt som en hane for at jeg var så heldig å få dette paret som budvinner, nå er det over.
Føler det omtrent nå slik som jeg følte det når jeg mistet rositae hannen før jeg fikk ny. Forferdelig trist. Jeg kunne tatt bilde av hannen og lagt det ut, men antar det blir spekulasjoner på hva den døde av.
Simen, håper du kommer å henter sp Cruzeiro hue nr 3 før hun også legger egg =)
Det går 2 hanner og 3 huer i en standard 106L akvastabil tror jeg det er, og nå som de har begynt å produsere må et par flyttes
Postet 15.02.14 kl 17:57
Postet 15.02.14 kl 18:25
Postet 15.02.14 kl 18:39
CathyTrist med allpahuayo hannen. Enkelte fisker betyr litt extra og det gjør vondt å miste disse. Har du mulighet å få tak i ny hanne?
Egentlig rart men på en annen måte ikke så rart at en blir mer facinert og begeistret for noen arter mer enn andre. Når jeg så han var det to tanker som gikk gjennom hodet. Hvor høyt jeg var oppe for å ha dem, for så å være så langt nede for å miste den flotte hannen. På samme måte som jeg nevnte om rositae hannen.
Muligheter er det vel for å skaffe det meste Cathy, om en har kontakter, penger, flaks og høye makter er med en, men tenker ikke så mye på det nå. Skulle det være noen som er i behov for ei Allpahuayo hue, gir jeg henne gjerne bort for å glede den som måtte ha behovet for henne. Har også en enslig bitaeniata hanne med lokasjon Rio Tigre som kan gis bort om noen trenger en han fra den lokasjonen.
Er vel stadig noen som er på jakt etter slike herligheter så kan jeg glede noen, gjør jeg det. Takk for omtanken Cathy =)
Har desverre ikke noe godt bilde av allahuayo hua, men her er et bilde av bitaeniataen om noen vil ha han
Postet 15.02.14 kl 18:44
LOFFASer den vesle hua med en gang, men ikke hannen. Klunker litt forsiktig på glasset uten at jeg ser noen han dukker opp, en gang til og for tredje gang uten at jeg ser han. Begynner å rote litt i eike blader etc i karet og ser hannen flyter opp litt fra bunnen. Antar naboen som bor noen hundre meter unna her hørte meg banne høylytt. Hvordan kunne dette skje.... Sto å så på han senest sent i går kveld der han gjore seg til og reiste fult seil, utrolig vakker som han var. Det blir liksom som at alt av egg og yngler ikke betyr noe når akkurat slik skjer. Jeg har skryte og lagt ut hvor flott denne hannen var og vært stolt som en hane for at jeg var så heldig å få dette paret som budvinner, nå er det over.
Å nei! Det var utrolig trist. Det som var din nye favoritt! Uff det går opp og ned i denne hobbyen, det er helt sikkert. Er ikke lett for andre som ikke har denne interessen å sette seg inn i at man kan bli veldig lei seg av å miste en fisk, men slik er det faktisk...
Postet 15.02.14 kl 21:18
LOFFA..... nå er det over...
Huffda!
Jeg gikk ned i akvarierommet i kveld, da det hørtes ut som om det var noen som lagde rare lyder et eller annet sted. Der inne hørtes det nesten ut som en mumling fra et av karene, og mumlingen KUNNE nesten høres ut som om "Jeg vil til Hof, Jeg vil til Hof", - men det hadde jo vært rart, da.
Jeg tok et bilde av av noe som rørte på seg i det aktuelle karet:
men jeg hadde nok helt forsømt å gjøre rent innsiden av dette glasset i lang tid, så jeg kunne dessverre ikke se hvem eller hva det var som frambragte de rare lydene.
Men underlig var det.....
Postet 15.02.14 kl 22:18
Postet 15.02.14 kl 22:29
Endret: 15.02.14 kl 22:30
Postet 15.02.14 kl 22:30
LOFFA... om en har kontakter, penger, flaks og høye makter er med en .... Skulle det være noen som er i behov for ei Allpahuayo hue, gir jeg henne gjerne bort...
Både penger og høyere makter kan nok ekskluderes her; kontakter og flaks holder det.
Jeg gjorde rent glasset i karet der noen tilsynelatende mumlet "Jeg vil til Hof". Det er nok ikke så lurt å gi bort Apistogramma allpahuayo-hunnen din, for den som mumlet viste seg å være denne:
så da får vi vel etterkomme dens sterke ønske om å reise til Hof.
Postet 15.02.14 kl 22:34