Sølvi sine coryer og litt til :) (side 184)

Til Apistogramma barlowiyngel (praktisk talt usynlige, du ser på mamma'n at de er der...) bruker jeg filterslam og/eller infusorier, etter noen dager går jeg over til bløtlagte avskallede artemiaegg som jeg knuser i morter...
Hm, kan man bruke filterslam altså ,det hadde jeg aldri tenkt på ,men tusen takk for veldig nyttig tips Linda
Mye microliv i godt filterslam, i alle fall har de små fulle mager av ett eller annet har jeg sett på sterkt oppblåste macrobilder
Jeg fyller breedingboxen med mose og ferskvannstang når jeg legger C126-egg til klekking, der finner de også startfór for småspiste
Da blir det filterslam og ferskvannstang i breedingboksen .Kanskje det kan blir bedre resultat denne gangen ,takk skal dere ha
Det yrer godt med yngel her nå så håper det kan lykkes å få til med en god flokk av disse.

[External Image]
Et bilde til.

[External Image]
Oi, der yret det. Så utrolig flott! så moro!
Det gikk dessverre til dunders denne gangen og ,de dauet som fluer i løpet av noen få dager
Så en blir ikke akkurat så inspirert av sånt , hadde et lite håp denne gangen så ble rimelig oppgitt og trist.

Et lite lys i mørket er at jeg fant en liten Adolfoi-yngel sammen med de voksne.
I dette karet tar jeg ikke ut egg da de legger så få og gjemmer de så utrolig godt i den afrikanske bregnen. Derfor er det kjekkt hvis det klarer å vokse opp noen av seg selv her. Skal se om jeg kan finne litt flere eikeblader å hive oppi så de kan få litt mer gjemmesteder.
L-010a-eggene klekket for noen dager siden og er rimelig spent på om jeg klarer å fore opp noe flere denne gangen. Sist klarte jeg å få hele en til å vokse opp ,denne er nå ca. 3 cm og klarer seg fint.
Har yngelen i en breedingboks som er full av ferskvannstang pluss noen eikeblader så håper de finner mat der. Forer selvfølgelig med for ved siden av da med div for. Det går også noen små blue moscow-Guppy-yngel der og.
Denne gangen har jeg sørget for at de ikke klarer å stikke av via avrenningsløpet på breedingboksen.
Så da er det bare å krysse fingrene for bedre resultet denne gangen.

[External Image]
Spennende med yngel!
Er du fornøyd med breedingboksen? Har også bestilt en, men ikke fått enda...
Håper den er kjekk!

Lykke til
Alltid spennende med yngel ,men disse er en ekstra utfordring siden det er så vanskelig å få i de mat . De må ha maten rett foran seg da de ikke leter etter mat sånn som de fleste andre gjør.

Når det gjelder breedingboksen så er jeg fornøyd ,har en liten og en stor. Men hvis en har små yngel så blir disse rille-ristene foran utløpet for store og yngel forsvinner da ut i hovedkaret. Så da må en tette dette på en annen måte ,blåfiltermatte for eksempel.
Sølvi Gullaksen
Alltid spennende med yngel ,men disse er en ekstra utfordring siden det er så vanskelig å få i de mat . De må ha maten rett foran seg da de ikke leter etter mat sånn som de fleste andre gjør. Når det gjelder breedingboksen så er jeg fornøyd ,har en liten og en stor. Men hvis en har små yngel så blir disse rille-ristene foran utløpet for store og yngel forsvinner da ut i hovedkaret. Så da må en tette dette på en annen måte ,blåfiltermatte for eksempel.

Det med blåsvampen, skal jeg jammen ha i tankene når jeg får min... Takk for tips!

Heldigvis ser det ut som mine yngel fra cory ikke er vanskelige å mate... Er mine to første kull jeg prøver meg på, så får jeg se med tiden om jeg også prøver meg på andre maller og apisto...? De er jo knallfine
De fleste coryer er stort sett grei å fore opp ,det er kun C-126 jeg har problemer med siden de er så knøttsmå når de blir klekket.

Veldig greit at det går fint med dine cory-oppdrett ,skal se du blir bitt av cory-basillen du og
At du har lyst på andre maller og apistoer skjønner jeg veldig godt. Selv er jeg veldig svak for apistogrammaer ,men har desverre ikke noe kar de kan gå i siden jeg har coryer i så godt som alle kar og da fungerer ikke det dessverre.
Foreløpig ser det bra ut med L-010a-mallene, kan ikke se at jeg har mistet noen til nå. Så håper de vil klare seg ,men tar en dag av gangen og er like glad hver gang jeg ser de momser på glasset eller på tangen .

Ja ja ,så fant jeg to døde i dag da

Det var en som sa at etter 14 dager var det vanskelig å holde liv i de og det kan jo stemme med tiden. Vanligvis er det jo den aller første tiden som er verst, så skjønner ikke helt det der. Nå må jeg bare prøve å holde liv i de gjenværende selv om det ga meg en dårlig magefølese dette her.
Alltid trist å finne yngel som er døde i kullene man fostrer opp. Lykke til med resten, Sølvi
Takk skal du ha Mona ,det trengs visst litt lykke-hilsener til dette oppdrettet .
Så kjedelig! Man vil jo så gjerne se at det går bra med alle småbabyer Lykke til med resten av ungeflokken !
Ja det er det ,en vil jo så gjerne at de skal leve opp. Nå er det blitt sånn at jeg kvir meg for å se inn i karet og det er ikke gøy i det hele tatt. Men gir ikke opp håpet ennå ,det er lov å håpe .
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap