Leifs verden, del 2 (side 186)

Cathy
Gratis med lappis og kamera. Nydelige bilder av vakre fisker som vanlig og regner med at det blir masse macro bilder av ynglene fremover :D

Antar jeg får vente med macro linse. Fytti for en pris det er på dem =)
Ja deler til kamera koster flesk. Men det lønner seg å sjekke priser i utland også. Jeg kjøpte også stigma linse (tror jeg det het) istedenfor Canon og betalte langt under halve prisen.
Sigmund - ex 530
Sigma ;)

Dvs at Sigma passer canon Sigmund =) Tror jeg så pris på rundt 5000. Faktisk i overkant av hva kamera kostet

Noen som har funnet profilen til disse i basen? Apistogramma sp "Papagei"
Har skrevet inn å sagt jeg ikke finner den og om det er mulig å lage en profil. men som veldig ofte er det ingen reaksjon eller tilbakemelding.....

Likevel ønsker AF at gamle travere som bl annet undertegnede skal bli på AF. Husker Rita (moderator) skrev at det var trist å se så mange gamle medlemmer hadde forlatt AF, i et innlegg tidligere i tråden her.

Hva da med litt respekt og tilbakemeldinger på ting en skriver inn til moderator teamet?

Er selv moderator/admin i 6-7 grupper og vet det er gratis arbeid, men har en ikke respekt for sine medlemmer, ja da mister en dem.

Har en svoger som kan mye om fotografering og han fortalte meg at man kommer langt med en forsatslinse til noen hundrelapper istedenfor å bruke flere tusen på et macroobjektiv. Selvsagt avhengig av hva man skal bruke dette til og hvilke krav man stiller til kvalitet, men for vårt felt er det sikkert tilstrekkelig.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/11/Close-Up_lens_Canon_500D_58_mm.jpg/220px-Close-Up_lens_Canon_500D_58_mm.jpg
Jeg har ikke sett noen mail med etterlysning av Apistogramma sp "Papagei" i fiskebasen, prøv å send den en gang til. Det mangler forøvrig også mange L, C og CW'er i basen (sikkert andre arter også), og vet man ikke om dem er det heller ikke så lett å få lagt dem inn. Cory og L'er klarer jeg å finne oversikt over men apisto er et ukjent område for meg
Rita A
Jeg har ikke sett noen mail med etterlysning av Apistogramma sp "Papagei" i fiskebasen, prøv å send den en gang til. Det mangler forøvrig også mange L, C og CW'er i basen (sikkert andre arter også), og vet man ikke om dem er det heller ikke så lett å få lagt dem inn. Cory og L'er klarer jeg å finne oversikt over men apisto er et ukjent område for meg :)

Når en sender inn slik får en ingen bekreftelse på noen ting annet enn at meldingen er sendt, så vet ikke eksakt dato jeg sendte inn sist. Antar 2-3 uker siden. Har nå sendt igjen og spurt etter bekreftelse på at det denne gangen er mottatt. Det gjennstår å se om det skjer noe denne gangen.

Som du sier kjenner ikke adminene til fisk de selv ikke holder og trenger hjelp fra medlemmene. Men når ingen av dere hverken har sett eller hørt noe av det vi har sendt inn blir det vanskelig. Grunnen til sp Papagei letingen min var at jeg fikk noen flotte bilder av mitt par med mitt nye kamera og ønsket å adde disse. Ei meget vakker apisto sp Papagei hue, som stiller i det øvre siktet av de vakreste av alle frøkner =)
Jeg har ikke fått noe nå heller så da går sikkert mailen til noen andre, send meg info som melding via "send epost" på profilen min så skal jeg legge den inn
Rita A
Jeg har ikke fått noe nå heller så da går sikkert mailen til noen andre, send meg info som melding via "send epost" på profilen min så skal jeg legge den inn :)

Da har jeg gjort det Rita og hengt ved en link til Tom Cs profil på arten. Jeg bruker BESTANDIG hans info når jeg ønsker å linke til mer info/bilder av en art. Det en ikke finner på tomc.no finner en ingen andre plasser =) =) =)
Sigmund - ex 530
Sigma ;)

Den var så nær at jeg godkjenner den
Føler nå at bildene med det nye kameraet blir bedre og bedre. Her noen bilder fra i kveld

1. VF apistogramma allpahuayo
2. "Pelmatochromis nigrofasciatus" med nye egg i dag
3. Apistogramma sp Xingu med yngler
Fikk til slutt en profil på sp Papagei..... rettere sagt når jeg tittet etter bildene jeg la til profilen (som selvfølgelig ikke har kommet inn) (TTT) så var det faktisk to =) Hm team work lol. Nok om det. Har også sendt inn bilder av flere arter, men en får se ettergvert om de kommer med i en vurdering..... om en stund

Digger det nye kameraet og får stadig bedre bilder

sp Xingu
cf huascar yngler/ungfisk
VF (Nanay) cacatuoides han
macmasteri
sp Nadelstreifen
allpahuayo kuleste gutten i klassen =)
Nå har det vært en periode med en del yngler igjen og det som gleder meg mest er sp Xingu og rositae huene greier seg bra og har godt med yngler. Får jeg endelig opp noen rositae yngler vil det være noe jeg har ventet på lenge. Har tidligere på det første paret hatt mange kull, men ikke fått opp noen. Nå ser det iallefall bra ut.

I tillegg til det som er av yngler graves det litt her og der uten at det er helt klaff tror jeg. Sp Cruzeiro, sp Nadelstreifen, sp Papagei, agassizii tefe,(har yngler på agassizii Anori) og barlowi i hoved karet er det iallefall gravd i.

Vet ikke om jeg husker alle artene jeg har yngler på akkurat nå, men her kommer iallfall de jeg husker i farta

Apistogramma rositae
apistogramma sp Xingu
apistogramma barlowi
apistogramma cf luelingi
apistogramma alacrina
apistogramma agassizii Anori, Brasil
apistogramma cf huascar
apistogramma sp Schwarzkehl
apistogramma macmasteri ynglene er jeg litt usikker på
apistogramma cacatuoides F1Yngler/ungfisk etter VF
apistogramma cacatuoides F2 yngler av de over
Er vel det jeg husker i farta. Eggene til paret med de andre ciklidene klekket i dag også, og de har flyttet dem til høyre hjørnet i bak kant av karet =)

Ynglene til afrikanerne er nå flyttet til fronten av karet og kunne se dem wriggle seg i en klump, veldig artig å følge.

Sp Papagei hua fortsetter å være "luremus" men ser ut som hannen nå ikke gidder å være med på "leiken" hennes lengre og holder seg en del i bakgrunnen bak rota

Dette er faktisk første gangen jeg har fått et bilde av ynglene jeg har på agassizii Anori fra Brasil, dog veldig dårlig. Tror det er litt for mye gjemme plasser til dem så aner ikke hvor mange dem er

Sneglen er en ettertraktet leverikte Leif, kan ha kommet med planter fra meg. Ingen pest, yngler jevnt men ikke eksplosivt, og i Apistovann er det veldig lite sneglehusbyggingsmateriale...
Linda W
Sneglen er en ettertraktet [URLBLOCK1] Leif, kan ha kommet med planter fra meg. Ingen pest, yngler jevnt men ikke eksplosivt, og i Apistovann er det veldig lite sneglehusbyggingsmateriale...

Hallo Linda =)
Har noen snegler her og der, men kun i fåtall. Tidligere fikk jeg abstinenser av å se snegler i karene mine lol. Nå er det noen få som nevnt her og der. Denne er fotografert i sp Abacaxis karet tror jeg det var. Måtte teste kameraet på noe smått =)

Tror jeg etterhvert skal innvestere i en blitz da jeg synes den innebygde blir i dårligste laget. Spesielt i kar hvor det er helt dekket med flyte planter

Skal i dag på privat besøk for å kjøpe noen flere planter samt røde mygg pellets som jeg knuser helt med food prosessor, nei stav mixer er det vel det heter. Bruker dette som yngel for sammen med cyclops, artemia og moina.

Lar dette ligge å bløte seg før det føres inn til små krypene. Herlig å se røde små mager =)
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap