Mona's lille akvarierom DEL 1 :-) (side 188)

De er skjønne, Mona! Det er et sånt bilde jeg håper å kunne ta av atroene en vakker dag

Syntes da jammen jeg så en blek "E" på noen av disse jeg... jøss
Å å å Mona, for en herlig barneflokk!
Jeg elsker følge tråden din. Nyyydelig bilder.

klem
For noen utrolig herlige bilder av de grønne småttisene dine! For et herlig syn!
Nydelige green laser yngel

Har lagt ut bilde av noen av channoides ungfiskene i tråden min i dag, det er så mye fremvisning i karet der nå at jeg nesten lurer på om det kan være 1 hann eller 2 der likevel. Spennende
Det var flotte bilder av fine corydoras. Gratulerer :o)
Takk til alle ovenfor
Liv H: jeg har vært innom tråden din og beundret de unge Channoidesene og... smeltet helt
Jeg måtte ta en fotorunde av de nye fiskene mine

Først ut er de absolutt nydelige ildtetraene. Nå angrer jeg nesten på at jeg ikke kjøpte dobbelt så mange..! De 20 jeg har, er så utrolig fine og en større stim hadde vært praktfullt! Sannsynligvis vil jeg spe på med flere etterhvert, men jeg er ikke så ofte i Oslo lenger og til TAM Alna må man jo bare reise med bil (greit å bruke en butikk jeg har gavekort til, har enda et gavekort å bruke opp).

De fikk servert en solid porsjon med levende, nyklekt artemia i dag og de gikk jo helt bananas. De fikk kledelige kuler på magen etterpå, alle sammen

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Kampfisken Karamell :)
Jeg er temmelig forelska i den nye kampfisken min Karamell, altså!
Den er utrolig flott, en blanding av lys karamellfarge og aprikos. Et streif av lyseblått nederst på bukfinnen, og litt blått til i iris (rundt pupillen i øyet).

Han farter mye rundt, men ser ut til å ha sett seg ut et par hvileplasser der han kan legge seg på en "seng" av planter og bare slappe helt av. Men han ligger ikke lenge, det er ut og farte igjen noen øyeblikk etterpå.
Hehe, stakkars fyr, han har nok aldri sett levende, nyklekt artemia før! Det tok han minst 5 minutter i dag og skjønne at de greiene som spratt rundt foran nesen hans var mat. Han glodde bare dumt på det. Han brukte jo så lang tid på å skjønne at maten var servert at når han da endelig skjønte tegninga, så var det ikke så fryktelig mye igjen - tetraene gaflet jo innpå med rekordfart. Men han fikk noe, og spiste mest av de som lå helt i overflaten.

Neste gang så skjønner han det sikkert litt kjappere

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Jeg synes du tar så flotte bilder ! Kan jeg spørre om hvordan kamera du har ?
Anita H
Jeg synes du tar så flotte bilder ! Kan jeg spørre om hvordan kamera du har ?


Hvis du blar en side bakover, så rakk jeg å føye til enda 3 nye bilder av den nye kampfisken min

Kameraet jeg bruker er et speilreflekskamera; Canon EOS 400 D. Knallbra kamera, som tilgir mange av feilene brukeren gjør
Fy flate for noen flotte bilder av en flott fisk!! Sånt kameraa bare MÅ jeg ha..... Mannfolk liker jo ikke at kjerringene gråter så jeg får baqre gråte ekstra mye i noen uker *ler*
Har du macro linse eller bruker du standard som fulgte med når du kjøpte det ?
Jeg fant denne på nettet [URL=http://fkpro.no/PartDetail.aspx?q=p:1828776;c:100215][/URL] er det noe lignende du har ?

Mona, for noen flotte fisker og vakre akvarium du har. Et helt rom fullt av akvarier, for en drøm.

Du tar noen fantastiske bilder, jeg har samme kamera, men kommer ikke i nærheten av dine bilder.
Akvariet mitt i stua er buet og enda verre å ta blider av den grunn.

Jeg har ikke fått kjøpt ekstern blitz til, det hjelper kanskje når jeg får gjort det.
Det er bare en drøm å se på dine bilder av fisk og akvarier.


kamera-prat
Anita H
Fy flate for noen flotte bilder av en flott fisk!! Sånt kameraa bare MÅ jeg ha..... Mannfolk liker jo ikke at kjerringene gråter så jeg får baqre gråte ekstra mye i noen uker *ler* Har du macro linse eller bruker du standard som fulgte med når du kjøpte det ? Jeg fant denne på nettet [URL=http://fkpro.no/PartDetail.aspx?q=p:1828776;c:100215][/URL] er det noe lignende du har ?


Ja, det er forgjengeren jeg har, modellen som var før den du linker til. Mitt er modell 400D, den du linker til er 450D. Hårfine forskjeller, så jeg valgte 400D siden den sank såpass mye i pris når 450 D kom ut
Jeg bruker stort sett standard/kit-linsen (18-55 mm) til fotografering på akvarierommet, av fisk o.l.
Men det hender en gang i mellom at jeg tar frem macrolinsen, f.eks. ved fotografering av bittesmå yngel, men nå husker jeg ikke i farten modellnr på den. Canon det også, 60-et-eller-annet tror jeg.

PS!
Har ikke ekstern blitz, dette er kamerablitzen på alt.


RLD
Mona, for noen flotte fisker og vakre akvarium du har. Et helt rom fullt av akvarier, for en drøm.


Tusen takk, det er virkelig trivelig å høre at andre ser på og koser seg med bildene jeg bruker så mye tid på å ta og legge ut her
Karamell - kampfisken :)
Det fjerde og siste bildet for i dag av Karamell
Han er så flott altså! Jeg skulle kjøpt alle de hadde i denne fargen, hehe (puttet en i hvert akvarie bortover?)

[External Image]
Jeg faller vanligvis for de skarpere fargene, men Karamell var en utrolig flott kampfisk! Husker også hvordan mine kampfisker oppførte seg første gangen de så levende artemia. En intens gransking, forsiktig smaking og så storøyd iver når de oppdaget at dette var levende mat
Jeg bare må ha kampfisk. Karamell er nydelig!

Min tålte ikke at vi var på ferie i sommer og døde og jeg har ikke kjøpt noen etterpå. Men når jeg ser på bilder her på forumet tar jeg meg i å lure på om ikke en kampfisk fint kan gå i et cory-kar :p
Vakker kampfisk med særpreg det der, Mona!

Hos oss har vi kampfisk i flere av corykarene uten problemer. Har aldri sett dem ta egg, men tipper de ville gaflet i seg nyklekkede corytasser med god appetitt. :S

Har holdt av et par hvite med røde finner til deg Mona, om du fortsatt vil ha.

Og Elin, du har jo sett noen av kullsøsknene. Bare å komme en tur og forsyne deg hvis du vil ha noen av de som er igjen!
Jeg har hørt flere historier om kampfisker som har en rar fascinasjon med coryer, og faktisk stimer sammen med dem Har også hørt om kampfisker som napper i dem, men det kommer vel litt ann på lynnet dens...
Myrheksa
Har aldri sett dem ta egg, men tipper de ville gaflet i seg nyklekkede corytasser med god appetitt. :S

Jeg skal love deg at de tar coryegg. Jeg har vært nødt til å knipse unna kampfisk som har forsøkt å ta nylagte egg som jeg har forsøkt å samle.
Tilfeldig bekjentskap
© Bård Pedersen
Reklame for plussmedlemskap