Leifs verden, del 2 (side 188)

Hehe, ja kanskje det. Oppe for en liten kaffepause. Ser ikke ut til at det ble egg i hula, men antar det ikke tar lange tiden.

Tror aldri jeg tidligere har vært mer spent på at en ny art skal komme ut med yngler for første gangs som nå med sp Nadelstreifen. Det er en hel horde av små tasser i hula =)

Husker ikke helt når de siste sp Xingu eggene ble lagt, men er iallefall ikke klekket. De er hverken muggnet eller helt hvite, men TROR ikke disse heller er befruktet. Et par dager skal jeg vente med spenning.... der også.

Allpahuayo eggene er klekket men hun har flyttet ynglene allerde helt bak i karet ved pumpa og under noen eike blader. Kan ikke se dem så dette er også spennende.

Er veldig mye spennende som pågår nå. Artig å se vrimlende alacrina yngler vokse også

Nei nå er det ned å bli ferdig =)
Flott med yngel Leif, spesielt på Nadelstreifen. Jeg fikk noen kull og leverte i sin tid rundt 20 stk til Dahls Dyrerike. Derfra ble de spredt litt på Østlandet. Noen havnet fra meg direkte til en dyktig akvarist lenger syd i Østfold. Det er lenge siden jeg fikk noen kull på dem, så det er flott at de yngler hos deg. Det var vel ikke helt uventet

Her er det yngel hos A, rositae igjen, to hunner, en med tre - fire små på 5 - 6 mm og en med et helt nytt kull. Dessuten er det noen få hos A. piaroa og rundt 20 stk A. baenschi, disse er nok så vidt store at mange vil leve opp. Hannen ser ikke ut til å bry seg om dem der han av og til svømmer blant dem før mamma jager ham over alle hauger. En hunn hos A. sp. schwarzkehl har murt seg helt inn i kokoshula. Jeg håper at det ikke bare er fordi hun vil være helt alene
Det er alltid spennende med nye apistogramma arter om de vil yngle eller ikke. Jeg klarer ikke knekke koden på dem alle =)

Både allpahuayo og sp Nadelstreifen kom hjem fra deg og Tom (Larvik auksjonen) samme dagen og begge har nå yngler. Dette blir veldig spennende. Som nevnt tidligere er sp Nadelstreifen en forholdsvis stor apistogramma, og derfor overrasker det meg ikke at det er veldig mange yngler i hula. Regner med å se henne ute med dem i løpet av et par dager =)

Sp Nadelstreifen har kun en lokasjon ettersom jeg skjønte på Tom og ikke veldig utbredt i hobbyen, så gøy blir det om en får frem noen små krabater =)

Har en ung trio selv her med baenschi, men de er veldig skye blitt etter at de fikk større kar (160L). Ikke at de var fotogene før det lol

Har som du vet kun noen få yngler av sp Schwarzkel etter byttet våres, men tror det er begge kjønn der =) Håper det blir en liten overraskelse der med tiden også. Ellers flyttet jeg agassizii Anori yngler i går kveld og satte inn hannen igjen. Ellers er det litt yngler her og der.

Simen/Tom. Jeg har fått flyttet ut fleste parten an nannostomus beckfordi nå. Er 3 stk igjen. En fangst tur som kunne være like facinerende som å se en plukke erter med boks hansker. Når en i tillegg kun har en hånd som kan håndtere en hov 100% blir det omtrent som komikveld å se på. Men de skal fanges en dag =)

Det er alltid spennende med nye apistogramma arter om de vil yngle eller ikke. Jeg klarer ikke knekke koden på dem alle =)

Både allpahuayo og sp Nadelstreifen kom hjem fra deg og Tom (Larvik auksjonen) samme dagen og begge har nå yngler. Dette blir veldig spennende. Som nevnt tidligere er sp Nadelstreifen en forholdsvis stor apistogramma, og derfor overrasker det meg ikke at det er veldig mange yngler i hula. Regner med å se henne ute med dem i løpet av et par dager =)

Sp Nadelstreifen har kun en lokasjon ettersom jeg skjønte på Tom og ikke veldig utbredt i hobbyen, så gøy blir det om en får frem noen små krabater =)

Har en ung trio selv her med baenschi, men de er veldig skye blitt etter at de fikk større kar (160L). Ikke at de var fotogene før det lol

Har som du vet kun noen få yngler av sp Schwarzkel etter byttet våres, men tror det er begge kjønn der =) Håper det blir en liten overraskelse der med tiden også. Ellers flyttet jeg agassizii Anori yngler i går kveld og satte inn hannen igjen. Ellers er det litt yngler her og der.

Simen/Tom. Jeg har fått flyttet ut fleste parten an nannostomus beckfordi nå. Er 3 stk igjen. En fangst tur som kunne være like facinerende som å se en plukke erter med boks hansker. Når en i tillegg kun har en hånd som kan håndtere en hov 100% blir det omtrent som komikveld å se på. Men de skal fanges en dag =)

Æsj, feil med bilder igjen!!!
Endelig fått lest gjennom de siste sidene.
Har selv operert ankelen nå, så blir krykker i 6 uker....
Så blir mye tid til data og akvarium.

God helg
Espen
God helg til deg også Espen =)
S I G M U N D =)

Nå kan du tro jeg smiler fra øre til øre =)
Antar du kjenner igjen denne frøkna? Endelig kom hun ut av hula med sine små, og de er ikke få =) Apistogramma sp Nadelstreifen
Veldig bra Leif. Mange små, men så er det også en voksen dame!
Gratulerer.
Sigmund - ex 530
Veldig bra Leif. Mange små, men så er det også en voksen dame! Gratulerer.

Kan trygt si det er ei voksen dame. Jeg holder meg unna når a kommer med kjevla lol. Tror nok huene hos sp Nadelstreifen er av de større huene jeg har. Sammenlignet med f.eks sp Xingu er hun overvektig =)
Gratulerer med yngel på Apistogramma sp. "Nadelstreifen" Loffa. Artig at det går så bra hos deg.

Tydelig forbedring av bildene dine også etter at du har begynt med speilrefleks
Fart66
Gratulerer med yngel på Apistogramma sp. "Nadelstreifen" Loffa. Artig at det går så bra hos deg. Tydelig forbedring av bildene dine også etter at du har begynt med speilrefleks :)

Takk takk =) Var veldig gøy å se dem i dag. Har vært lange dager for å se deg fremme. Men endelig var dem der =) Ellers er det egg på agassizii tefe, agassizii Anori, sp Xingu og sp Cruzeiro som har kommet siste dagene

Husker ikke helt hva jeg postet av bilder.....
Flotte Apisto-bilder takler vi flere repriser på
sp abacaxis han
sp Nadelstreifen hue med yngler
agassizii hue. Anori
Kjøpte den første av 2 stk 160L til mitt nye prosjekt i dag. Uheldigvis fulgte det med fisk jeg selv ikke ønsker å holde
5 perle guramier
1 guppy par
1 praktbotia

Noen som vil ha disse gratis er det bare å si i fra (Hof/Vestfold)

Ellers er vannbytter unnagjort og litt opprenskning i karene. Blir en del filter rens ved neste vannbytte. Sp Nadelstreifen hua er så vanvittig vakker der hun seiler rundt meg ungeflokken sin. Jeg smiler ikke bare fra øre til øre, men fra nabo til nabo lol

Har siste par dagene også fått ryddet litt i akvarierommene, støvsugd og gjort det litt hjemmekoslig =) Akkurat nå så det jævlig ut. Huff det trengs skjerpings. Tilbringer bare mer og mer tid i kjelleren og har fått go lysta tilbake, alt er ikke et ork lenger.

Tar masse bilder, men føler at jeg faktisk hadde mer hell i starten når jeg fikk kameraet enn nå =)
Da blir fiskene gitt bort til et annet medlem her i morgen =)
Yippy, i dag sprang frøken allpahuayo lekk og la sine nye egg =) Håper hun greier det denne gangen. Har etterfylt med så mye eikeblader nå at det er vanskelig faktisk å se hulene i flere av karene det er egg og yngler i. Gjør det bare enda mer spennende =)
Noen av fiskene som fulgte med karet jeg kjøpte idag, og som blir hentet i morgen.
Hadde jeg hatt en community tank hadde jeg nok beholdt noen av dem
Sp Xingu hannen "koste" seg med den andre hua i kveld. Mon tro om det ble noen egg ut av det =)
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap