Elins vannvittige vannverden (side 19)

Nyhet: Jeg trodde at jeg bare hadde en L333 igjen. Men det er 2! Betyr jo at jeg bare har en L204 og at den ene av dem døde for en god stund tilbake (og at jeg trodde det var L333). Jeg tør ikke flytte de to L333 over i 325 liters'en enda, men den ble jo innkjøpt til dem hehe.
Greide Shishita-hannen å formere seg altså, før han tok kamikaze-selvmordet oppi håven?? Makan til flaks! (hell i uhellet) Det var den Apisto-hannen som hoppet i håven, var det ikke? Så kult at du oppdaget yngel da

Jeg ble virkelig misunnelig da jeg leste at du hadde Boraras micros... åh, de har jeg så lyst på selv! Liten og harmløs stimfisk, det er noe jeg liker Har prøvd å få tak i den, men ikke lykkes enda.
Boraras micros står vel ofte på Imazoo listene? Skulle tro at de var enkle å bestille. Veldig søte og morsomme fisker.

Ja, det er den Apisto-hannen som hoppet i håven som er pappa etter sin død. Helt utrolig egentlig! Kjempegøyalt og mamman er så flink. Veldig mye yngel hos henne, en skikkelig sverm av småtroll. Håper bare at de klarer seg. Artemia er klar til klekking i morgen, til nå har de fått bananmark og avskallet artemia.
Her er litt bilder av alenemoren apistogramma bitaeniata "shishita" og hennes heller store ungeflokk. Er vakkert å se på dvergciklidene og deres yngelpleie, men det er ganske så dunkelt i karet så bildene blir kornete og uklare. Deler dem med dere uansett

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Og nå lurer jeg litt på å prøve å drette denne sebrafisken. Er det gutt eller jente? Helt ny på disse danioene...
[External Image]

Jeg klekket artemia i dag med labert resultat! Ble ett par svømmere og masse bunnsubb.. Må få kjøpt meg bedre artemia for den jeg har var dårlig til å begynne med. Og nå har den stått åpen i ca 2 år og det er ikke mye vits i den lengre.
Jeg krysser fingrene for alenemoren og hennes små!
Syns du er blitt litt sløv til å skrive jeg..
Hvordan går det med alenemoren og de andre?
Vi har fått yngel i den ene 720n, herosen hadde plutselig en liten grå masse på den ene rota, som rørte på seg.. trodde det var noe råtten mat jeg. Sånn er det når man er alene med alle karene over tid. Har såvidt tid til vannbytter og opprenskning hver dag etter jobb.

Litt treg er jeg jo ja. Skjer jo masse, men er ikke alltid jeg husker på å dele det her hehe. Gratulerer med heros yngel da Tangloppa! Lever de enda? Du renska vel ikke opp i de??

Alenemora har fremdeles ynglene sine. Se ut som de vokser greit på artemia, bananmark og knust oppbløtet discusfor. Blir mest artemia og mark egentlig. Morsomt å se hvordan magene tar farge etter hva de har fått. Orange artemiamager og hvite markmager. De er forresten en uke i dag, en uke siden jeg oppdaget at de var der hvertfall. Jeg prøvde å telle yngel og kom vel frem til at de må være ett sted mellom 80 og 100 stykker! Jeg syns det er kjempemorro.

Ellers har to-tre av galaxy yngelen blitt så store at jeg vurderer å flytte dem tilbake sammen med foreldrene.Tror de blir i yngelkaret litt til bare fordi der ser jeg dem og vet at de får i seg nok mat enda en stund. Er godt og vel 20 yngel i 12 liters terrarie nå med bittelite innkjørt filter med strømpe på og en haug med mose. De er fra to forskjellige innsamlinger så tre av dem er 1 uke eldre enn resten. Resten er jo plukket over flere dager, men fra samme egglegging tror jeg.

I går var jeg på tur Besøkte Birger og Erik Rune. Først innom til Birger og kikket på alt det fine han har. Er ikke lite så det tok tid hehe. Er gøy å prate med en slik kunnskapsrik corymann og fritte ut litt om hvordan man skal stelle med disse fiskene. Synd er det at jeg ikke husker disse latinske navnene for det var noen godbiter i karene hans jeg kunne tenkt meg å skaffe meg. Dragefinnefisk.. kanskje jeg kommer på det etterhvert. Fikk love å kose meg i karene hans med hoven og. Kjøpte A.bitaeniata "shishita"hanne og 7 flotte små C.davisandsi. Apistogramma hannen hadde jeg jo tigget til meg å få lov å kjøpe, men at jeg fikk kjøpe c.davisandsi var en flott overraskelse. Nydelige coryer

Så bar turen videre til Erik Rune som jeg har gledet meg til å besøke. Den galeguppymannen! hi hi. Har jo sett noen bilder av kjelleren hans og vet at han har noen praktfulle utstillingsguppy. Skulle jo ordne meg dame til min flotte guppyhanne og. Kom inn på rommet hans og der var det mye fint å feste øynene på altså. "Noen var små, andre var ikke helt rette i finnene og noen skulle ha vært litt mer runde her - var dommen fra eksperten" Det jeg så var oj se på den da! De var virkelig fine og karene så fint holdt. Nå vet jeg at mine guppyer kommer fra en god oppdretter og har hatt det fint der. Kunne stått der og kikket leeenge. Så viste han meg hoa som jeg skulle ha og wow det var hoe det. Svær flott frisk hoe. Nesten så jeg ikke trodde mine egne øyne så fin var ho, og det var ei hoe.. hehehe. Guppymannen min kommer nok til å bli helt i hundre. Han fikk og ett par kamerater så nå håper jeg at det blir guppybarn på meg. Ellers fikk jeg masse gode tips om bl.a artemiaklekking som jeg snart skal løpe ned og ta i bruk. Utrolig hva den karen kan tenkte jeg for meg selv. Når det ble fisket litt guppy fikk jeg spørsmålet om det var noen flere jeg kunne tenke meg og gjett om. Hadde jo store problemer med å velge men jeg pekte meg ut noen med undersverd og flott grønt på halen og masse farger ellers. Skal prøve å få tatt noen bilder av dem og få fatt i navnet. De var nå hvertfall skjønne! Mett på kunnskap med nye nydelige utstillingsguppy og noen flotte planter måtte jeg desverre dra hjem. Utrolig som tiden flyr når man er på besøk hos dyktige akvarister. Klokka ble nesten tidlig morgen før jeg var hjemme og i seng, men ja det var virkelig verdt det!

Takk til Birger og Erik Rune for at jeg fikk komme og se på alle de flotte karene med enda flottere innhold.
Nå skal jeg ned og nyte synet av de gamle gode og de nye fine. Skal se om det blir noen bilder og.
Blond Stoerzbach undersverd er navnet på de nye utstillingsguppyene mine Nydelige er dem. Så får vi se om de er fotogene seinere hehe.
Forbered dere på ett bilderas!

Har ommøblert og satt i noen nye planter i mallekaret, ble lei av å kun ha vasspest
[External Image]
Ser ut til at L204 kan leve med det slik
[External Image]

Her er to bilder av bijurquinane som vokser fort og er sjarmerende fisk
[External Image]

[External Image]

Apistogramma borelli hannen først og så ett bilde hvor det ser ut som hannen og hoa har en duell
[External Image]

[External Image]

Nye bilder av apistogramma bitaeniata alenemamman med litt av ynglene. Ho har jo fått seg ein flott mann som foreløpig ikke går sammen med henne. Tror han hadde ett ungene om han hadde fått den sjangsen og det vil jeg ikke ha noe av!!
[External Image]

[External Image]

Apistogramma bitaeniata "shishita" hanne som jeg henta hos Birger
[External Image]

[External Image]
Mere bilder!

Min flotte guppy utstillingshan som har vært single fikk seg dame i går. Og hvilken dame!
[External Image]

[External Image]

De som sier at guppydamer er kjedelige har ikke sett denne dama nei. Hannen ser jo fornøyd ut og gjør han ikke?
[External Image]

[External Image]

Ellers fikk jeg jo meg en ny liten stamme. Blond Stoerzbach undersverd. Noen som kan tysk som kan fortelle meg hva stoerzbach betyr?

Litt lys hanne, men han skinner i masse farger så jeg tror han blir en staselig guppy når han vokser opp
[External Image]

[External Image]

Se på denne da!
[External Image]

[External Image]

Ellers fikk jeg også kjøpt meg 7 c.davidsandsier

[External Image]

Og siste bildet for denne gangen er av barbatus som leter etter mat
[External Image]

Herlighet. Her var favorittfiskene mine presset inn i en post gitt!

De er jo nydelige! Har en guppy som ligner veldig på den tidligere ensomme hannen din. Men jeg tviler på at min har de rette målene men samme farger og finner! Hunnen der ser jo helt perfekt ut for han!

Og hjelpe meg så fin den nederste hannen er, med rødt og blått. Nydelig sverd! Blir det flere slike må jeg snike meg inn i nattens mulm og mørke og ta med meg et par småbarn Gratulerer med fin fisk!

Coryene er jo flotte som alltid
Nille
Herlighet. Her var favorittfiskene mine presset inn i en post gitt! De er jo nydelige! Har en guppy som ligner veldig på den tidligere ensomme hannen din. Men jeg tviler på at min har de rette målene ;) men samme farger og finner! Hunnen der ser jo helt perfekt ut for han! Og hjelpe meg så fin den nederste hannen er, med rødt og blått. Nydelig sverd! Blir det flere slike må jeg snike meg inn i nattens mulm og mørke og ta med meg et par småbarn ;) Gratulerer med fin fisk! Coryene er jo flotte som alltid :)

Tusen takk. Setter alltid pris på skryt på vegne av fiskene

Den ensomme guppy hannen min er en utstillingsguppy fra England som er av sorten Grå halvsort gul triangelhale, jeg håper den nye hoa mi skal få fine unger for denne typen blir jo vanskeligre å få tak i siden jeg stakk av gårde med siste fra Erik Rune..

De nye med grønt, rødt og blått er nyyydelige enda finere i virkeligheten. Halve morroa med disse utstillingsguppiene er at ikke alle har dem, men de dukker jo opp på auksjoner i blant (særlig om Erik Rune er der hehe). Flotte guppier som som regel er sunnere og friskere enn mye av det som selges i butikk i dag.
I dag har oscarene vært til igjen Håper at det blir noe denne gange slik at jeg kan navne dem.. Så fremdeles ikke hvem av dem som la eggene for jeg var nede i kjelleren og kosa meg. Først bilde av oscarer med egg så ett bilde av sofakrokens utsikt. Ja jeg skal dekke over bruskassene. Har voksduk som skal bli gardin men finner ikke kuttetingen...

[External Image]

[External Image]

Dagens bilde av guppy som har blitt varmere i trøya og svømmer mere rundt i karet

[External Image]

Reolkar nummer seks som har c.pygmaeus og blå posthornsnegler som innbyggere
[External Image]

Har prøvd å ta bilder av reolkarene for å oppdatere profilen min her, men de blir så dårlige sånn som dette som er reolkar nummer 1. Her går 5 små barbatus, 7 c. davisandsi, 3 blå eplesnegler og 1 apistogramma bitaeniata "shishita" hann.

[External Image]
Hva er det som flyter her?
[External Image]
Er det Riccia?
Den var stilig Du har mange fine kar, skulle ønske den reolen var min! Hehe...
Oscarene har eggene enda. De angriper om jeg kikker for lenge hehe. Ganske nusslig å se på dem med de store munnene sine være nedi eggene og plukke litt og blåse på. De sliter litt med den ene jordspiseren som vil bort og ete. Herosen har fatta tegningen og holder seg unna. Blir morro å se om eggene klekker. Selv om jeg tror at de kommer til å bli spist som alle de andre gangene. Vet ikke hvor lang tid det tar før oscar egg klekker.
Full av imponade!
Nå har jeg lest gjennom hele tråden din og er dypt imponert. I forhold blir mine planlagte reoler på loftet ingenting. Veldig kjekt å lese om så mange av de fisketypene jeg også finner svært fascinerende. Corydoras og Apistogramma

Masse lykke til videre!
Tusen takk Anen

Nå er Oscar eggene borte *snufs*, neste gang plukker jeg ut noen med livet som innsats og setter dem i kar med metylenblått...

Alenemammans yngler har blitt så store at jeg kan se dem fort med det blotte øye hehe. De vokser og eter, ett godt tegn.

Fant sebradanio yngel i fødenettet i dag og Får se om jeg får dem til å vokse opp, de var bittesmå svarte rompetroll.

Ellers har jeg vært og robba 5 brochis splendens og en l092/l194? av Johan i dag. Pluss noen røtter. Splendens har jeg hatt lyst på lenge, bare ikke fått ut fingeren for de pleier å være så dyre. Nydelig er de hvertfall. Røttene skal på plass i morgen. I dag er jeg for trøtt. Pluss at jeg skal nå til å legge ut tilsalgs annonser :S Har for mange sterbai.. men de er jo barna så ikke så lett å skille seg av med dem da!

Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap