Lissi`s akvarieverden=) (side 19)

Så bra at det går bra med Palettene og Cory-yngelen.
Jeg har også nesten gitt opp det med å sende inn fisker til fiskebase her. Alle bildene er bedre en det jeg kalarer å ta. Men jeg har klart å ta noen så bra at det kom med, så jeg får være fornøyd med det.
Kjetilv
Så fint da :) Har gitt opp det med fiskebasen selv :P

Ja det er noe hekkans dritt spørr du meg!
Fisken Magnus
Så bra at det går bra med Palettene og Cory-yngelen. Jeg har også nesten gitt opp det med å sende inn fisker til fiskebase her. Alle bildene er bedre en det jeg kalarer å ta. Men jeg har klart å ta noen så bra at det kom med, så jeg får være fornøyd med det.

Ja jeg er kjempe fornøyd med at det går bra me dem=)

Jeg synes selv at de bildene jeg har sendt inn har vært mye bedre enn mange av de bildene som allerede ligger ute, så forstår ikke hvorfor mine bilder ikke kommer med.. ÅÅÅÅÅ, jeg blir så irritert..
Jeg har en dårlig nyhet og en god nyhet så jeg begynner med den dårlige.. I dag morges når jeg sto opp og gikk inn på badet for og stelle guttungen, kikket jeg oppi boksen som cory yngelen bor oppi og så at det manglet masse vann oppi der.. Jeg løftet opp på steinen som holder luft slangen nede og heldigvis så jeg cory yngel som pilte rundt oppi der og begynte og telle dem. 1 2 3 4, hmmmm bare 4 stk, hvor kan de andre 4 ha blitt av tenkte jeg.. Så kom jeg på at når jeg gikk inn på badet var ikke baderomsdøra lukket og da visste jeg med en gang hvem som er synderen til at 4 yngel mangler og at det var så lite vann igjen i boksen og det er katten(e)..
Masjerte surt inn til samboeren min og spurte om han hadde glemt og lukke døra etter seg i går og d hadde han visst gjort ja.. Ga klar beskjed om at det IKKE måtte gjenta seg og han lovet at det ikke skulle det
Heldigvis hadde jeg gjort klar en ny yngel boks kvelde før, så det var bare til og flytte dem over i den nye boksen=) Ga dem litt mat også i samme slengen og de vimset rundt på leting etter mat nesten med en gang etterpå=)

Den gode nyheten er at palett yngelen har det kjempe bra, de svømmer rundt med foreldrene på jakt etter mat hele dagene og vimser rundt oppi karret.. De er jo bare såååå søte=) Og foreldrene gjør en kjempe god jobb med og passe på dem og tar dem med rundt i hele karret på let etter mat..

Ellers, så har jeg endelig fått tatt noen bra bilder av prinsessene som jeg legger ut i neste innlegg pga i dette innlegget legger jeg ut bilder av cory yngelen
Og her kommer prinsesse bildene=)
Hmmm, jeg kikket nettopp inn til palettene og ser at det nå bare er ca 5 yngel igjen noe jeg synes er veldig merkelig siden det var myye mer yngel i går kveld.. Forstår ikke helt hva som kan ha skjedd.. Massedød blandt yngel er aldri kjekt, hvertfall når en ikke vet grunnen.. Har målt vannverdiene med dråpetester og alle var fine, men byttet ca 30% av vannet med romtemperert vann fordeom=) Det kan jo ikke akkuratt gjøre mer skade å bytte vann så jeg tenkte litt på om jeg skal bytte ca 20% vann annenhver eller hver dag fremover siden jeg ikke vet hva grunnen til massedøden er.. ÅÅÅÅ, blir så frustrert når sånne ting skjer
Det går fortsatt bra med de 2 aenus yngelen som er igjen=) De er bare sååååå søte
Ellers skjer det lite i min akvaverden, har mistet litt av gnisten til og holde på med akvariene så det blir nok lite skriving framover ja.. Håper snart gnisten kommer tilbake igjen hvertfall..

Legger ved bilder av aeneus yngelen

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Håper gnisten snart er tilbake Lissi så jeg har noe lesestoff her ;- =)
Skjer ikke så veldig mye her heller annet at det har kommet noen flere guppy, edlers og cory yngel. Har ennå ikke blitt noe stor karr, men 128 og 80L er nye siden sist jeg var innom og funker bra. Mossambicus yngelen vokser fort også, som jeg kjøpte sammen med 80L. Så di trenger snart større plass. Ta en titt innom med noen linjer hos meg da vel..... lol
klemz fra lille meg du vet..........
loffa
Håper gnisten snart er tilbake Lissi så jeg har noe lesestoff her ;- =) Skjer ikke så veldig mye her heller annet at det har kommet noen flere guppy, edlers og cory yngel. Har ennå ikke blitt noe stor karr, men 128 og 80L er nye siden sist jeg var innom og funker bra. Mossambicus yngelen vokser fort også, som jeg kjøpte sammen med 80L. Så di trenger snart større plass. Ta en titt innom med noen linjer hos meg da vel..... lol klemz fra lille meg du vet..........

Ja det håper jeg også at den gjør=) Hyggelig at du stikker innom tråden min for og holde den i live, er alltid koselig når du skriver her inne=)

De 2 cory yngelen lever enda og har faktisk vokst en del Så tror nok at de kommer til og vokse opp De spiser godt og vimser rundt oppi plastboksen etter matrester hele tiden, så de har nok matlyst hvertfall=) Den ene er større enn den andre, så jeg tror den største er en av de første som ble klekket og at den mindre er en av de som ble klekket sist.. Men ikke vet jeg:P hehe..
Får desverre ikke lagt ut bilder her på en stund da laptopen min har tatt kvelden
Her var det jammen lenge siden jeg har skrevet:O

Hobbyen gpr ikke så bra for tiden og det gjør heller ikke livet mitt så jeg vurderer og selge alle akvariene og slutte helt med denne hobbyen for en stund.. Kanskje jeg beholder 1 akvarie, har ikke bestemt meg helt enda.. Ikke mye nytt i hobbyen nei.. Samma gamle enda..
Lissi87
Her var det jammen lenge siden jeg har skrevet:O Hobbyen gpr ikke så bra for tiden og det gjør heller ikke livet mitt så jeg vurderer og selge alle akvariene og slutte helt med denne hobbyen for en stund.. Kanskje jeg beholder 1 akvarie, har ikke bestemt meg helt enda.. Ikke mye nytt i hobbyen nei.. Samma gamle enda..

Høres ikke bra ut vennen. Er det over med typen eller noe? Håper du ikke forsvinner fra hobbyen og AF for oss. Ønsker deg lykke til

KLEMZ FRA LOFFA
loffa
[QUOTE=Lissi87]Her var det jammen lenge siden jeg har skrevet:O Hobbyen gpr ikke så bra for tiden og det gjør heller ikke livet mitt så jeg vurderer og selge alle akvariene og slutte helt med denne hobbyen for en stund.. Kanskje jeg beholder 1 akvarie, har ikke bestemt meg helt enda.. Ikke mye nytt i hobbyen nei.. Samma gamle enda..

Høres ikke bra ut vennen. Er det over med typen eller noe? Håper du ikke forsvinner fra hobbyen og AF for oss. Ønsker deg lykke til

KLEMZ FRA LOFFA

Hey Leif

Det er ikke slutt enda, men på god vei til og bli det.. Og hvis det blir det så er det jeg som må finne en ny leilighet og da vet jeg ikke om jeg har plass og lov til og ha akvarier.. Kommer nok til og beholde hvertfall 1 akvarie, så jeg forsvinner ikke helt

Takk takk vennen kos
Trist å høre kinky. Men sikker på at du klarer deg og tar godt vare på minsten om dette skulle gå galt. Ville tro fiskene og karrene ville holde deg oppe, men har kanskje motsatt effekt på deg. Når jeg gikk sykmeldt (9 mnd) var akvariene hva som holdt meg oppe selv om det var en del jeg måtte ha hjelp til av kona og guttungen. Når jeg begynte i jobb igjen rakk ikke tiden over alle karrene jeg hadde. Men så var det jo mange da..... Håper ting retter seg for deg vennen

Glad i deg, vennen
LOFFA
loffa
Trist å høre kinky. Men sikker på at du klarer deg og tar godt vare på minsten om dette skulle gå galt. Ville tro fiskene og karrene ville holde deg oppe, men har kanskje motsatt effekt på deg. Når jeg gikk sykmeldt (9 mnd) var akvariene hva som holdt meg oppe selv om det var en del jeg måtte ha hjelp til av kona og guttungen. Når jeg begynte i jobb igjen rakk ikke tiden over alle karrene jeg hadde. Men så var det jo mange da..... Håper ting retter seg for deg vennen Glad i deg, vennen LOFFA

Takk takk vennen=)
Akkuratt nå er alt gale, så jeg vet jo ikke hva som vil skje med akvariehobbyen framover.. Selvfølgelig skal jeg ta godt vare på minsten om vi går fra hverandre, det er jo han som holder meg oppe på beina hver dag=)

Glad i deg også vennen
Det var synd å høre Håper ting ordner seg på en eller annen måte
Kjetilv
Det var synd å høre :( Håper ting ordner seg på en eller annen måte

ja det er trist, men det ordner seg alltid på en eller annen måte uansett=)
Takk for støtten folkens=)
Dårlig nyhet :/
Da har jeg bestemt meg for og selge alle akvariene utenom 50literen, siden forholdet mellom meg og typen ikke blir bedre og jeg har bestemt meg for og flytte ut..

jeg kommer nok ikke til og være så aktiv her inne på en stund siden jeg må lete etter en leilighet og alt det styret der.. men kommer nok til og stikke hodet innom nå og da=)

Dere får ha lykke til med hobbyen deres videre, så snakkes vi nok igjen snart =)

Klemmer fra Lissi=)
lykke til lissi... var leit å høre at det ikke fungerer,,, håper alt er vel å at du får solgt karene dine
Takk skal dere ha.. Har en tung tid i vente, men håper jo alt ordner seg til slutt =)

Stikker nok hodet innom litt av og til =)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap