Liv's vannverden (side 19)

Er det lav kh i vannet så kan det fort bli en dropp når det ikke blir skiftet vann på en stund. Avfallstoffene forsurer jo vannet en del og over tid kan det føre til dropp av ph om bufferevnen er lav. Skjønner godt du vil ha disse igjen. En vakker fisk som faktisk har gått meg hus forbi.

Guppyer er vakre, men jeg må bare innrømme at de ikke passer meg. Har bare en forspist hunn igjen nå og jeg tror ikke det blir noen levendefødende her i huset igjen
Oslovannet har KH på 0-1 så det er ikke noe buffer for PH her, så det er en mulighet. Ble lengre mellom vannbytte enn det vanligvis er pga ferien. Hvis det ikke dør mer fisk så får jeg bare konkludere med det.

Det er en nydelig ciklide, holder seg på bunnen i akvariet og er relativt fredelig. (Bør ikke ha med corys siden de holder seg på bunnen)

Hadde skikkelig aversjon mot guppyer lenge, men kjøpte noen få for å holde unna proteinbelegg i 128 literen og etter at sommerfuglciklidene tok kvelden har de egentlig tatt over karet der litt. Har et par viltfangede og et par endlers - liker dem bedre enn vanlig guppy. Fått litt sansen siden de er så lette å få yngel på. Alle 3 damene er konstant "gravide" så det er litt gøy Men skjønner godt motviljen din - de er ikke verdens mest spennende fisk.

Så at det faktisk var to av røde krystallrekene mine som er fulle av egg Dette blir gøy Veldig lyst å få tak i blue pearl igjen etter hvert, men venter til jeg er sikker på at sommervarmen har gitt seg først. Trenger et lite kar til også eventuelt. Greit å ha en art per kar.

Skal forresten prøve å få tatt bilder av kampisene mine Den siste hannen jeg kjøpte er fantastisk. Lys rosa med røde prikker Har ellers kjøpt meg en morsom art tidligere i vår som jeg aldri hadde hørt om: Pseudomugil gertrudae Skikkelig morsom fisk og nydelige farger. Har akkurat flytta dem over i 96-en siden de skal ha mer stille vann og tatt dvergkardinalene over i 110-en.

synd med dødsfallene, men morro med minireker da
forhåpentligvis får jeg mine blue pearl neste uke, føler meg som en liten unge på juleaften :p
Gertrudaen har jeg faktisk lest litt om. Var en av de fiskene jeg vurderte da jeg startet opp, men fant fort ut at de var vanskelige å få tak i her oppe.

Må forresten tipse deg om en annen vakker skapning om du ikke har vært innom tråden til Mvjnz i det siste. Jeg har ikke hatt helt sansen for regnbuefisk, men sjekk ut denne hun linker til i innlegg nummer 234. Dessverre er det nok ikke mulig å få tak i den her, men har du sett noe så vakkert

Gleder meg til bilder av kampfiskene også!
Sanne
synd med dødsfallene, men morro med minireker da :) forhåpentligvis får jeg mine blue pearl neste uke, føler meg som en liten unge på juleaften :p

Du var nok smart som venta - jeg mista alle unntatt en blue pearl. Så nå blir det ikke nye reker her før jeg er sikker på at varmen er over. Det er nydelige reker. Lyst på igjen jeg også utover høsten. Kanskje jeg kan kjøpe yngel av deg etter hvert
vel, jeg måtte jo kjøre inn karet + at plantene jeg bestillte i samme slengen ikke var klare før i august, ellers hadde jeg ønsket dem pronto :p
"bor" i kjelleren, så den værste varmen har jeg sluppet unna, men på det varmeste blir det 26-28 grader selv her. (får kveldssola på vinduene) jeg er som blue pearl, trives ikke over 25 grader :p
og selvsagt skal du få kjøpe yngel når bestanden har tatt seg opp ^^
Tante Astrid
Gertrudaen har jeg faktisk lest litt om. Var en av de fiskene jeg vurderte da jeg startet opp, men fant fort ut at de var vanskelige å få tak i her oppe. Skal prøve å få tatt noen bilder av dem når de roer seg i 96-en. Ser ut som de la sin elsk på bakveggen bak all sessilifloraen :-D Kanskje det blir yngel etter hvert. Skal være ganske greie å få i lek. Fant mine her i Oslo, hadde aldri hørt om dem før og falt med en gang :-D Må forresten tipse deg om en annen vakker skapning om du ikke har vært innom tråden til Mvjnz i det siste. Jeg har ikke hatt helt sansen for regnbuefisk, men sjekk ut denne hun linker til i [URLBLOCK1]. Dessverre er det nok ikke mulig å få tak i den her, men har du sett noe så vakkert :) Den var fantastisk nydelig :-D Skulle gjerne tatt noen sånne ja :-D Gleder meg til bilder av kampfiskene også!

Bilder underveis!
Kampisene mine :-)
Måtte legge ut et lite skrytebilde av de to kampisene mine Begge i full gang med å bygge skumreder og damene stappfulle av egg
Et par bilder til:

Bilde 1; Cardamine Lyrataene mine som vokser som ugress.

Bilde 2; Rekene i 54 literen som formerer seg som ugress
Sanne
"bor" i kjelleren, så den værste varmen har jeg sluppet unna, men på det varmeste blir det 26-28 grader selv her. (får kveldssola på vinduene) jeg er som blue pearl, trives ikke over 25 grader :p og selvsagt skal du få kjøpe yngel når bestanden har tatt seg opp ^^

Hehe skal være enig der ja Liker varmen ute, men vil helst ha det kjølig inne.

Det hadde vært kjempefint Må ha et rekekar til først, så det blir nok ikke med det første uansett
liv_65
Et par bilder til: Bilde 1; [URLBLOCK1] mine som vokser som ugress. Bilde 2; Rekene i 54 literen som formerer seg som ugress ;-)

er i det minste pent ugress :p

jeg liker ikke varme, punktum :p 20-22 grader er perfekt, ute og inne
selv har jeg bare ikke plass til flere kar så lenge jeg bor her, men når jeg er blitt mer erfaren og har mer plass, ja DA blir det blå tiger da. dermed basta =D
Veldig glad i det ugresset Flotte planter.

Anbefaler blå tigre på det varmeste, usedvanlig aktive og morsomme reker Og så pene!
Nydelige kampfisker! Må innrømme at jeg likte den blå-røde best. Er ikke så glad i lyse farger.
Den blå/røde er nydelig, den andre er mer spesiell pga prikkene Noe tilløp til redebygging hos deg og eller? Hadde vært kjempegøy med yngel på dem!
Nei, det er nok for mye strøm i vannet her hos meg enda. Hadde tenkt å ta noen flere bilder etterhvert, men det blir ikke med det første. Du kan jo kose deg med denne siden så lenge. Da finner du sikkert ut hva fargen/mønsteret med prikker kalles også
Hehe en hel vitenskap skjønner jeg Mye flott å se der, de sorte har jeg aldri sett i handelen.

Kanskje du kan få et roligere hjørne etter hvert når plantene vokser til og filteret tetner litt til

Litt tv og så natta her, prøver å bli fisk selv så jeg svømmer i frognerbadet de fleste morgener før jobb - dvs. grytidlig opp
Det er masse snacks inne på den siden. Du får lese litt mere der når du får tid. Blant annet er det bilder av en helt lilla en.

Svømmer du ofte nok så får du kanskje svømmehud mellom tærne og gjeller også Natta!
et råd hvis dere vil ha ned strømmen i akvariet uten å stoppe filtret er å
ta litt svamp over utblåset på filtret
Her vokser bestanden gitt!
Oppdaget en knøttliten rekeyngel hos bllå tigerrekene i dag. Usikker på om det er en tiger eller om det kan være en gul reke som har rukket å yngle før jeg flytta dem, blir spennende å se. I tillegg var det nye yngel hos guppyene i dag. Kurvisene er i lek, men ennå ingen egg - fantastisk flotte farger
minireker er alltid morro, ekstra spennende når du ikke aner hva i alle dager saken er for noe... mysterier som må løses trigger detektiven i de fleste :p minifisk er også gøy, selv med guppy som du har en halv million av før du vet ordet av det :p

jeg fikk forøvrig mine små blå idag =D
Tilfeldig bekjentskap
© Hanne Utne
Reklame for plussmedlemskap