- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Kjetils foto og videotråd (side 19)
Kjetils foto og videotråd (side 19)
Jøss, er jo faktisk noen som leser denne tråden :P
Som Mona klarte å gjette så er dette et kar under innkjøring. Har faktisk bare hatt det oppe og kjøre siden mandag eller tirsdag, så det er ganske raskt for å få så mye nitritt er det ikke? Det er selvfølgelig ikke noe dyr oppi der, den tabba har jeg gjort en gang allerede :/ Bare planter så langt, og jeg har også matet vannet ganske kraftig.
La ut bildet siden det er det rødeste jeg har sett noen gang selv, og jeg ville se hvordan det lå an med nitritten. Bildet viser litt feil på målebeholderen, det er faktisk dypere rødfarge når jeg ser det mot det hvite enn den som går fra 3,3-33 mg/ml, så ikke akkurat noe å ha fisk oppi :P
Som Mona klarte å gjette så er dette et kar under innkjøring. Har faktisk bare hatt det oppe og kjøre siden mandag eller tirsdag, så det er ganske raskt for å få så mye nitritt er det ikke? Det er selvfølgelig ikke noe dyr oppi der, den tabba har jeg gjort en gang allerede :/ Bare planter så langt, og jeg har også matet vannet ganske kraftig.
La ut bildet siden det er det rødeste jeg har sett noen gang selv, og jeg ville se hvordan det lå an med nitritten. Bildet viser litt feil på målebeholderen, det er faktisk dypere rødfarge når jeg ser det mot det hvite enn den som går fra 3,3-33 mg/ml, så ikke akkurat noe å ha fisk oppi :P
Postet 01.02.09 kl 15:56
Postet 01.02.09 kl 19:08
Postet 01.02.09 kl 20:14
mona oDer ser man - det er [I]så[/I] lett og enkelt å kjøre inn et akvarium og filter fiskeløst! :-) Så rød test kan man få UTEN å måtte ofre levende fisker som må lide seg gjennom gift-perioden! :) Fint, Kjetil! :) Skal du ikke bli med i FAMBAI ? ;)
For å være ærlig hadde jeg en kampfisk oppi der i et par timers tid, ville se om den kom bra ut med lyset jeg kjøpte, men det var samme dag som jeg fylte oppi vannet, så det hadde ikke mye å si for den.
Er det mange single damer der?:P
Lyset jeg kjøpte er jeg faktisk ganske fornøyd med, hadde ikke råd til noen fancy lystopp nå, så jeg prøvde meg med en av disse kobberfarga sakene man har over store malerier. Det gir et veldig varmt lys, vil anta rundt 3-4000K, og plantene ser ut til å trives med det. Kampfisken jeg hadde oppi kom også flott ut i det lyset.
Postet 01.02.09 kl 20:34
Postet 01.02.09 kl 21:27
Postet 01.02.09 kl 21:30
Postet 01.02.09 kl 21:34
I dag fikk jeg triops-egga jeg bestilte meg på fredag kveld. Ganske raskt levert egentlig. Kommer til å ta bilde/film av hele prosessen.
Pakka
Inne i pakka
Det sto helt klart at jeg måtte ha flaskevann for å få dem til å leve opp. Tipper det er på grunn av kjemikalier og sånn de har i vannet i utlandet, men tar meg en tur ut for å kjøpe meg flaskevann seinere i dag, vil jo ikke risikere at det skjer noe
Pakka
Inne i pakka
Det sto helt klart at jeg måtte ha flaskevann for å få dem til å leve opp. Tipper det er på grunn av kjemikalier og sånn de har i vannet i utlandet, men tar meg en tur ut for å kjøpe meg flaskevann seinere i dag, vil jo ikke risikere at det skjer noe
Postet 03.02.09 kl 14:41
Postet 03.02.09 kl 15:05
Postet 03.02.09 kl 15:07
Uten vannbytte eller noe har vannet i dette karet kommet seg ned i "0.3mg/l, så noe kan flytte over snart
Edit: arghhhhh, hvis man skriver " på tastaturet, ikke med HTML-kode, så blir innlegget sletta etter der. bøggy :P
KjetilvTok en liten nitritt-test i dag, dette er et bra resultat ikke sant? [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/19989_090201150659_1.jpg[/IMG]
Edit: arghhhhh, hvis man skriver " på tastaturet, ikke med HTML-kode, så blir innlegget sletta etter der. bøggy :P
Postet 03.02.09 kl 15:09
Endret: 03.02.09 kl 15:11
Postet 03.02.09 kl 16:59
Postet 03.02.09 kl 17:04
Postet 03.02.09 kl 17:07
Postet 05.02.09 kl 06:59
Postet 05.02.09 kl 07:46
Postet 05.02.09 kl 07:53
Postet 05.02.09 kl 09:51
De skulle visst mates med en gang. Kan ikke se noen plommesekk heller, de her er ganske så primitive av seg. Egga kan visst ligge tørka i opp til 25 år før de klekker under riktige forhold.
En av rekene jeg kjøpte i går ser forresten ut til å ha massevis av egg Så da blir det vel forhåpentligvis flere reker her
En av rekene jeg kjøpte i går ser forresten ut til å ha massevis av egg Så da blir det vel forhåpentligvis flere reker her
Postet 05.02.09 kl 10:43
I dag ble det et par rekebilder også. Kjøpte disse røde krystallrekene tidligere i uka, det ser ut som at de trives bra. Nå gikk en av dem tilfeldigvis forbi mens jeg hadde kameraet klart, men med feil linse desverre, så bildene ble deretter dårlige..
Skal nok bli fler etter hvert, men ville bare se hvordan det gikk til å begynne med
Skal nok bli fler etter hvert, men ville bare se hvordan det gikk til å begynne med
Postet 08.02.09 kl 12:33
Endret: 08.02.09 kl 14:39