- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Lisa-S sin fiskegalskap. (side 19)
Lisa-S sin fiskegalskap. (side 19)
Solgte de siste 8 Green laserbarna jeg selger i denne omgangen i dag. Måtte sette meg ned og ta et regnestykke på hvor mange jeg har solgt til nå for og finne ut hvor mange jeg har igjen selv og kom frem til at jeg har solgt 92 yngel og sitter dermed med ca 30 stk selv igjen.
Helt nøyaktig tall på hvor mange jeg har finner jeg ikke ut av uten og evt sanke inn alle, da foreldrene har lekt uten at jeg har sanket eggene, og jeg ser av og til en og annen miniyngel svømme rundt i karet.
Yngelen har blitt solgt til akvarister mellom Tromsø og Bodø, så jeg har fått spredt de litt ut også.
Han som handlet hos meg i dag, hadde vært på besøk hos en dame fra Skjervøy som hadde handlet fisk hos meg tidligere i sommer og falt for de små skjønne grønne. Han tok derfor kontakt med meg for og høre om jeg ville selge han en liten gruppe.. Jeg hadde egentlig ikke tenkt og selge flere, men lot han få en liten gruppe siden han var såpass ivrig etter og få tak i de.
Helt nøyaktig tall på hvor mange jeg har finner jeg ikke ut av uten og evt sanke inn alle, da foreldrene har lekt uten at jeg har sanket eggene, og jeg ser av og til en og annen miniyngel svømme rundt i karet.
Yngelen har blitt solgt til akvarister mellom Tromsø og Bodø, så jeg har fått spredt de litt ut også.
Han som handlet hos meg i dag, hadde vært på besøk hos en dame fra Skjervøy som hadde handlet fisk hos meg tidligere i sommer og falt for de små skjønne grønne. Han tok derfor kontakt med meg for og høre om jeg ville selge han en liten gruppe.. Jeg hadde egentlig ikke tenkt og selge flere, men lot han få en liten gruppe siden han var såpass ivrig etter og få tak i de.
Postet 12.08.11 kl 12:17
Postet 14.08.11 kl 23:45
Endret: 14.08.11 kl 23:47
Postet 10.09.11 kl 18:42
Endret: 12.09.11 kl 22:49
Spennende
Gratulerer med ny fisk,en spennende tråd og følge med på her så jeg slenger meg på,må jo følge med på hva uvanlig du får i karet neste gang!
Postet 11.09.11 kl 00:24
AnimorpherGratulerer med ny fisk,en spennende tråd og følge med på her så jeg slenger meg på,må jo følge med på hva uvanlig du får i karet neste gang! ;)
Takk for det.
Ja, vi var skikkelig heldige med den siste Bikiren som ble lagt ut i en gruppe på FB, den var gitt bort (til meg) under fem minutt etter at annonsen var postet, så jeg hadde max flaks.
Postet 11.09.11 kl 13:08
Postet 11.09.11 kl 13:10
Endret: 11.09.11 kl 13:26
Postet 11.09.11 kl 13:11
Vannstihehe, så den annonsen jeg også! Tenkte på deg med engang, arti å høre at du fikk den! :D Er den sammen med den andre? Har de blitt venner? =D
Ser ut som om de aksepterer hverandre helt greit. Kåre er jo en Guinean bikir, og nykommeren er en praktbikir. Litt greit og ikke ha to helt like synes jeg.
De ligger rett som det er i samme hule. Nykommeren er så lang at han stikker ut av begge endene, mens Kåre kan gjemme seg helt i hulen. :P
Postet 11.09.11 kl 13:24
Endret: 11.09.11 kl 13:25
Sitter og manner meg opp til og gjøre en storinnsats i 170 literen. Der skal Leo Løvehode få flytte inn, og til uka får han selskap med en liten gjeng på flere Løvehoder i håp om at en av de nye skal vise seg og være en hunne som vil danne par med Leo.
Leo har tidligere gått sammens med kun en annen hanne, så det er jo håp om at han vil finne seg en make i nyflokken.
Derfor må Concolorene og Paleatusyngelen flytte over i 375. Nå er jo over 90 Green Laserungdommer flyttet, så det er endelig plass til at coryene i 170 literen kan flytte over. Men jeg gruer til den jobben!! :p
Tropehagen kunne ikke finne opplysning om hvor store Løvehodene jeg har bestilt hos de er, så det blir spennende og se størrelsen på de når jeg henter de på Torsdag.
Legger ved noen bilder av Leo. Han er en tøff liten fisk som ikke er redd hverken meg eller de mye større fiskene han går sammens med i øyeblikket. I går bestemte han seg for og posere for meg, slik at jeg fikk mange artige bilder av han.
Dette bildet er nå godkjent i fiskebasen.
Her kan man se "snuten" på Ryggsvømmermallen vi hentet tidligere i uka, den har jeg ikke fått til og ta bilder av ennå.
Leo har tidligere gått sammens med kun en annen hanne, så det er jo håp om at han vil finne seg en make i nyflokken.
Derfor må Concolorene og Paleatusyngelen flytte over i 375. Nå er jo over 90 Green Laserungdommer flyttet, så det er endelig plass til at coryene i 170 literen kan flytte over. Men jeg gruer til den jobben!! :p
Tropehagen kunne ikke finne opplysning om hvor store Løvehodene jeg har bestilt hos de er, så det blir spennende og se størrelsen på de når jeg henter de på Torsdag.
Legger ved noen bilder av Leo. Han er en tøff liten fisk som ikke er redd hverken meg eller de mye større fiskene han går sammens med i øyeblikket. I går bestemte han seg for og posere for meg, slik at jeg fikk mange artige bilder av han.
Dette bildet er nå godkjent i fiskebasen.
Her kan man se "snuten" på Ryggsvømmermallen vi hentet tidligere i uka, den har jeg ikke fått til og ta bilder av ennå.
Postet 11.09.11 kl 13:44
Endret: 12.09.11 kl 22:48
Da var Leo flyttet til 170 literen. Flyttingen gikk greit og han er allerede i full gang med innredningen. Planter og sand flyttes i stor stil.
Ellers så ga vi opp letingen etter store ciklider til og ha sammens med bikirene og ryggsvømmermallen, og gikk til innkjøp av to stk Oscar som har gått i et kar på Tropehagen i lang tid.
De var like store da de ankom butikken, men den ene har tatt mat fra den andre, så vi har satt de i hvert sitt kar for og prøve og fete opp den minste som bare er halvparten av størrelsen til den andre. Den lille ble solgt til halv pris siden den var avmagret, så er det bare og håpe den vil legge på seg fort.
Lillegutt får foreløpig gå sammens med Leo, selvom Leo ble mildt sagt "drittsur" da han flyttet inn, så håper vi det skal gå seg til etterhvert.
Største Oscar
Lillegutt
Ellers så ga vi opp letingen etter store ciklider til og ha sammens med bikirene og ryggsvømmermallen, og gikk til innkjøp av to stk Oscar som har gått i et kar på Tropehagen i lang tid.
De var like store da de ankom butikken, men den ene har tatt mat fra den andre, så vi har satt de i hvert sitt kar for og prøve og fete opp den minste som bare er halvparten av størrelsen til den andre. Den lille ble solgt til halv pris siden den var avmagret, så er det bare og håpe den vil legge på seg fort.
Lillegutt får foreløpig gå sammens med Leo, selvom Leo ble mildt sagt "drittsur" da han flyttet inn, så håper vi det skal gå seg til etterhvert.
Største Oscar
Lillegutt
Postet 12.09.11 kl 13:10
Endret: 12.09.11 kl 13:13
Postet 12.09.11 kl 14:00
Endret: 12.09.11 kl 14:07
Postet 12.09.11 kl 16:44
Postet 12.09.11 kl 23:05
Endret: 12.09.11 kl 23:06
Postet 12.09.11 kl 23:53
Postet 13.09.11 kl 00:04
Postet 14.09.11 kl 21:55