Leifs verden, del 2 (side 190)

Her er iallefall sp Xingu sjefen med sine prikker og prakt =)
Han kjekket seg litt for damene i dag =)
S i m e n
Og jeg som syntes 40 yngler hos A. sp. "Cruzeiro"-hua var møe 8)

Bra resultat det, Simen! Håper du får mange av dem til å vokse opp.
Det var noe i den duren jeg håpet på da min hunn Apistogramma eremnopyge, som forventet, kom fram på første tur med sine frittsvømmende yngler i dag. Denne arten pleier ofte enkelt å få fram over 50 yngel, men..... jeg ser bare 5-6 yngel! Riktignok er hun ung og førstegangs-mamma, men likevel! Får håpe hun bare gjemmer resten godt nede i eikeløvet.

[External Image]

Jeg hadde virkelig håpet på å få en del av disse, særlig siden den viltfangede faren er så flott:

[External Image]

LOFFA
Mener å ha lest et sted og antar at det kommer fra Tom C, Simen, at apistogramma kan legge opp til 200 egg. Skulle en få en del slike kull antar jeg en vil få problemer med å bli av med det......

Du kan nok legge på litt; Apistogramma hippolytae, for eksempel, kan legge over 300 egg, Apistogramma borellii over 200...

LOFFA
..... Tom C: Kan du bekrefte eller avkrefte at huer også får/ikke får sorte prikker slik hannene får?

Nei, jeg kan sjelden garantere noe som helst når det gjelder Apistogramma
Men det normale er at kun voksne, dominante hanner viser sorte/rødbrune flekker på flanken og hodet. Unge og/eller undertrykte hanner vil sjelden vise slikt, og jeg har aldri sett, eller hørt om, hunner med slike flekker.

Nydelige bilder Tom! 200-300 egg, det skal'n si...
Jaggu var dine Apistogramma eremnopyge flotte. Hehe husker du for noen år siden jeg kjøpte et par som det viste seg var to hanner Tom? Apistogramma eremnopyge ny type tro jeg du sa det var, den ene, den andre husker jeg ikke. Hehe skjønte ingenting da den ene hannen gravde som bare det. Er vel eneste hannen jeg noen gang har sett gravd =)

Antall egg kommer vel også litt ann på hvor stor arten er antar jeg. Litt frafall på sp Nadelstreifen, men jaggu var det mange =)

Antar jeg snart ser cf luelingi ute med frittsvømmende her også, og at barlowi hue nr 2 viser frem sine søte små =) Tror jeg i dag har fått flyttet resten av F1 cacatuoides ynglene og at jeg har et nytt kar ledig for å sette inn et par til leik av en eller annen art =) Kunne også flyttet ut noen av ynglene i den reolen som skal bygges om, slik at jeg etterhvert kan begynne på den om byggingen

1 barlowi yngler
2 cf huascar yngler
3 cacatuoides yngler
Alltid herlig å se en Apistogramma mor svømme rundt med ungene sine, men for en opplevelse det må være å se ei mor med 200-300 unger

Fart66
Alltid herlig å se en Apistogramma mor svømme rundt med ungene sine, men for en opplevelse det må være å se ei mor med 200-300 unger :)

Ja jeg kan vel ikke se at det er noe mer spennende enn å se en sverm etter ei apisto mor i kjelleren her =) Men 2-300 er vel noe jeg sjeldent vil se antar jeg =)

Håper å se en sverm etter disse igjen snart =)
Ser iallefall ut til at det er ting på gang =)
Jepp ser ut som det skjer noe der ja Loffa. Fine action bilder.
Ja her har du fanget gode øyeblikk Leif!
Takk takk gutter. Jeg skal ikke fortelle hvor lenge jeg satt på betong gulvet i kjelleren for å få den serien jeg har av dem før i dag. Men at jeg skulle ha en slik tålmodighet overrasket meg selv. Men dette ville jeg dele med flere og jaggu skulle jeg ha en serie med bilder =)

1 Litt graving i sp Papagei hula i natt ser det ut til og det samme i
2 sp Xingu i ei av hulene i sp Xingu karet. Er nok henne som ikke har yngler
3 Er vel også antydning til graving i hovedkaret til sp Nadelstreifen?
Loffa må virkelig si jeg har sansen for din Apistogramma sp. "Xingu" om jeg ikke har nevnt det før.

Hvor stor er hannen?
Fart66
Loffa må virkelig si jeg har sansen for din Apistogramma sp. "Xingu" om jeg ikke har nevnt det før. Hvor stor er hannen?

Tipper han er rundt 5 cm. Mener å huske max size er 6 cm. Har 6 stk her som skal selges og har mange i kø =) Avventer noe for å være 100% trygge på de to jeg tror er hanner virkelig er det. Vil ikke lure noen med kun å tro.

Hannen er veldig spesiell og skiller seg ut fra all annen apisto jeg har hatt
ok takk for svar, ikke en stor apisto da.

Den skiller seg virkelig ut. Utrolig fint utseende på hannen.
Nei det er en mellom stor art. Snakker vi store arter tenker jeg med en gang på den første hannen av rositae jeg hadde. Han må ha vært 8-9 cm. På mandag får jeg tilsendt en håndlaget tegning av han fra England =)

Sp Nadelstreifen vil jeg også si er en større art =)
Det var litt av en tegning, virkelig fin.
Endelig fant jeg original bildet. Tror det er det riktige samt tegningene av Mr CK som nevnt var en apistogramma rositae han =)
Når du får det bilde må det jo få en fin ramme og plass i din apistokjeller Loffa.
Fart66
Når du får det bilde må det jo få en fin ramme og plass i din apistokjeller Loffa.

Jeg håper å finne plass til det der nede, men er usikker på om det blir plass. Er jo fisk og reoler over alt lol.

Men på vegget et eller annet sted skal det, hvor jeg ser det hver dag =)
Oppdaget nye egg hos allpahuayo paret i går, men så de ikke der i dag. Om de er spist eller klekket er jeg ikke sikker på.

Ei ny apistogramma sp Nadelstreifen har også egg og vurderer på om jeg skal gjøre med henne som hu første, ta henne ut med hula i eget kar. Jeg heller litt til å la henne være i hovedkaret

Rositae hua har fått nye yngler, tatt dem ut av hula og gjemmer dem nå under rota som ligger rett utenfor hula. Har ikke lenger dither fisk i karet etter at alle nannostomus beckfordi er flttet ut

Ser ut som det er fler som vil hedre min 50 års dag til uken for også apistogramma sp Tefe har også lagt egg.

Noen få cory egg har også kommet men har ikke tatt de ut ettersom meste parten av de eggene som er tatt ut så lang ikke er befruktet
En grei 50 års gave å se nye rositae yngler vrimle i hula i dag. Hun bytter på å ha dem i hula og under rota som ligger rett på utsiden av hula. Par dager så regner jeg med å se henne ute i åpent hav med dem =)

Heller ikke denne gangen tror jeg det ble noen allpahuayo yngler. Trodde hun gjemte yngler ved pumpa første gangen da hun oppholdt seg mye der. Men antar eggene er spist før dem er klekket. Alle gode ting er 3 og på det fjerde skal det skje sier dem så da håper jeg det klaffer neste gang

Sp Tefe hua i det øvre av mine to sp Tefe kar har egg og antar de klekker i løpet av morgen dagen. Ellers vokser agassizii Anori ynglene veldig fort og noen av dem har ungdoms str. Kan også se godt at barlowi ynglene vokser =) Herlig å ha barlowi yngler igjen =)

Synes alacrina ynglene vokser sakte i 160L som nå er så overbemannet av snegler at jeg måtte frem med hoven i går.

Så fikk jeg også en kjempe overraskelse når jeg hadde vannbytter i det indre rommet i går i 222L som jeg har hatt F1 cacatuoides fra Rio Nanay i. I det karet skulle det være kun nannostomus eques nå, men hadde store øyne når jeg fjernet HMF filterets øvre del for å rense det. Ut "krabbet" det en liten gjen F1 ere lol. Alt fra 1,5 cm til en godt kjønnsmoden han. Han er nok 5 cm vil jeg tro og utrolig at de kan leve så lenge bak et filter. De må ha hoppet over og inn bak der, da jeg ikke har noen annen teori. Så derfor har jeg senket vannstanden der noe.

Utrolig å godt det ene paret jeg har med cf luelingi funker sammen i yngelpleien. Nesten så jeg grøsser på ryggen. De er som et gammelt ekte par som aldri har hatt problemer.

Jeg er usikker på hvor mange sp Nadelstreifen yngler som er igjen da hun oppholder seg hovedsaklig i bakgrunn, men er fremme ved foring. Litt usikker på om eggene til den andre sp Nadelstreifen hua har klekket enda

Har ikke sett det før nå, men se på den sorte mage flekken........
Ser det ikke ut som et hjerte =)

Cf luelingi hua med yngler
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap