Leifs verden, del 2 (side 192)

Null erfaring så holder meg borte fra å gi råd, men må si at kvaliteten på bildene dine er som dag og natt iforhold til sånn det var før. Fargene og mønstrene kommer mye bedre frem på disse vakre skapningene.

Blir liksom så glad da jeg titter innom tråden din Leif.
Cathy
Null erfaring så holder meg borte fra å gi råd, men må si at kvaliteten på bildene dine er som dag og natt iforhold til sånn det var før. Fargene og mønstrene kommer mye bedre frem på disse vakre skapningene. Blir liksom så glad da jeg titter innom tråden din Leif.

ÅÅÅÅÅÅh så hyggelig å høre Cathy. Jeg er nok ikke helt fornøyd med alt, men en god og grei fremgang. Det er enormt med justeringer på knapper, brytere og program noe jeg ikke vet akkurat så mye til enda. Har ikke akkurat satt meg ned å lest så mye hverken i boka eller på nett. Har veldig mye å lære både om innstillinger, lys setting og andre detaljer. Kameraet er nok bedre enn hva jeg gjør det til =)
Pumpa blir bra som gull! Har 4 kar med matter på tvers. Ingen lister eller noe.

Håper du får til A. allpahuayo-yngelen Leif. Denne arten har jeg ikke fått til her. Hatt yngler flere ganger, men sultne artsfrender har dessverre ikke delt min interesse i oppdrett 8/

En nytelse å se på dine bilder om dagen!!!!
S i m e n
Pumpa blir bra som gull! Har 4 kar med matter på tvers. Ingen lister eller noe. Håper du får til [I]A. allpahuayo[/I]-yngelen Leif. Denne arten har jeg ikke fått til her. Hatt yngler flere ganger, men sultne artsfrender har dessverre ikke delt min interesse i oppdrett 8/ En nytelse å se på dine bilder om dagen!!!!

Jeg vil neste fast lister 2-3 steder på hver side for at det ikke skal skli ut. Mulig jeg tar ut hula til allpahuayo neste gang det kommer egg. Er veldig usikker... Takk takk Simen
Sett mange som har brukt slike lister for å holde hmf filteret Loffa blir bra det der.
jeg har kun hmf i ett kar og det er bare i et hjørne. Funker som fjell :=)
Jeg har det også i hjørnet på en 63L, flere 160L og den udelte 222. Etter å ha funnet flere F1 cacatuoideser bak filteret vil jeg denne gangen ha det slik. Blir lettere å se om det er fisk der, samt at det blir lettere å slamsuge bak der når den tiden kommer =)
Som jeg har nevnt noen ganger tidligere har jeg som regel overraskelser i mine to fiske rom nær hver dag og i dag ingen unntak.

Tror jeg har nevnt tidligere at apistogramma sp "Papagei" hua har gravd ut hula si, men at jeg hadde forhåpninger at hun hadde yngler under rota i kare. Ja for det er der hun har oppholdt seg de siste dagene

I dag fikk jeg frysninger på ryggen når jeg fikk se henne OPPÅ rota med yngler =)

Dæven dette var gøy. Paret ble kjøpt som lekspar og hun har gått gul siden hun kom hjem her etter Larvik auksjonen. Hadde nær gitt opp å få disse til, og er første gangen jeg har yngler på denne arten.

Vet bildene er dårlige, men ville dele gleden med dere =)

Bestandig artig med yngel Loffa, gratulerer igjen
Fart66
Bestandig artig med yngel Loffa, gratulerer igjen :)

Takk for det. Men litt ekstra gøy er det når det er artens første kull her (=;
Enda en apistogramma art du har fått yngel på da. begynner å bli en anseelig rekke med suksesser
Fart66
Enda en apistogramma art du har fått yngel på da. begynner å bli en anseelig rekke med suksesser :)

Må først få dem opp før jeg vil kalle det oppdrett =) De jeg aller mest vil ha oppdrett på akkurat nå er rositae. Skjønner ikke at jeg skal slite slik med dem. Ja og i annen rekke hadde det vært veldig gøy å få drettet allpahuayo. Regner med at hua er klar for nye egg igjen =)

Noen bilder fra i dag. Barlowi og allpahuayo
Gratulere
Hei Leif er litt treg, 50 år Hilsen en ungdom Magnar
Magnar Langeng
Hei Leif er litt treg, 50 år Hilsen en ungdom Magnar

Ble 50 på tirsdag så du er ikke så treg tross alderen din =)
Er ikke så lett å se hvor mange yngler sp Papagei hua har da de oppholder seg bak ei rot bak i karet, men de kommer vel snart frem i det åpne rom....

Sp Nadelstreifen hua har nok en del mer yngler enn jeg trodde og er nok nærmere 50 antar jeg. Et herlig syn når jeg så dem i forkant av karet i går.

Antar den hua som har yngler i hovedkaret tar første turen med yngler i dag eller morgen. Ser ut som dette også er et stort kull. Tredje hua har også kledd på seg leksdrakt og er klar

Barlowiene i hovedkaret så også ut til å være i gang i går med hale sving og kjærlighets klokker ringende =)
Kan også se ut til at ting skjer i sp Xingu karet med ei neste helt utgravd hule. Ser fortsatt noen yngler rundt i karet der i varierende str

Rositae hua har fortsattg gjemt ynglene sine under ei rot så ikke enkelt å vite antall yngler der

Barlowi, agassizii Anori og F1 cacatuoidesene vokser godt og kan vel snart se kjønnsforskjeller på agassiziiene. Sp Tefe yngler har jeg ikke sett noe til så antar det er borte. Men i kar nr 2 kan det se ut som det er nye egg.

Cf huascar vokser også godt og er vel på tide kanskje å bli av med noen par snart.

Ble ikke så mye ut av cory eggene da det ser ut som det er hoved saklig ubefruktede egg. Noen få små tasser er det nå, men ikke store antallet
Hvordan er det å blande c125 og c125 golden? Blir der hybrider ut av det eller er golden kun som albinoene til suttemalle oppdretts varianten? Har prøvd å sjekke litt ut av det, men har ikke funnet noen gode info sider om dette.
Cathy
Hvordan er det å blande c125 og c125 golden? Blir der hybrider ut av det eller er golden kun som albinoene til suttemalle oppdretts varianten? Har prøvd å sjekke litt ut av det, men har ikke funnet noen gode info sider om dette.

Antar det blir som å mixe ancistrus og ancistrus albino Cathy og jeg vil uannsett kalle det hybrider selv om det er av samme art. Ville ikke anbefale å blande dem, iallefall ikke i forhold til oppdrett. Skal du ha dem i et selskaps kar og ikke ta ut eller selge yngler er det vel greit nok.

Uannsett arter foretrekker jeg å holde dem i artskar, iallefall slik jeg har det pr dags dato.

Har vært inne på tanken om et selskaps kar, men ligger nok litt frem i tid om det skulle bli aktuelt
Kan jo legge ut linker til apistogramma gruppene jeg driver på Facebook

[URL=https://www.facebook.com/groups/640132422717564/] Norwegian apistogramma forum
[/URL]

1900 medlemmer fra mer enn 70 land

Så til slutt en Skandinavisk gruppe for apistoer

Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap