- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Leifs verden, del 2 (side 197)
Leifs verden, del 2 (side 197)
Loffa angående din apistogramma F1 cacatuoides med deformiteter, så er vel det viktigste at det ikke blir avlet med den.
Jeg har en Apistogramma trifasciata som har noen skavanker den klarer seg greit, men har sørget for at den ikke formerer seg.
Utrolig fine dine naturlige apistogramma F1 cacatuoides
Jeg har en Apistogramma trifasciata som har noen skavanker den klarer seg greit, men har sørget for at den ikke formerer seg.
Utrolig fine dine naturlige apistogramma F1 cacatuoides
Postet 28.05.14 kl 20:26
Fart66Loffa angående din apistogramma F1 cacatuoides med deformiteter, så er vel det viktigste at det ikke blir avlet med den. Jeg har en Apistogramma trifasciata som har noen skavanker den klarer seg greit, men har sørget for at den ikke formerer seg. Utrolig fine dine naturlige apistogramma F1 cacatuoides :)
Takk for svar Fart66 =)
Da blir det nok til at jeg tar de ut og avliver dem. Ha 2 fisk gående i et eget kar å oppta et kar er ikke aktuelt. Ettersom jeg da skjønner vil disse deformingene gå i arv =(
Kan jo ta med at jeg fant nye apistogramma sp Papagei egg i dag. De åt de site ynglene de hadde etter bare få dager, derfor vurderer jeg å ta ut hannen slik at hun kan gå i fred i karet alene
Postet 28.05.14 kl 21:41
Da har apistogramma allpahuayo lagt egg og prosjektet med breeding boks satt ut i livet. Blir spennende å se hvordan dette går. Garantert blir iallefall eggene eldre i breeding boksen enn i karet. Som tidligere nevnt blir alle egg spist i løpet av 2 dager.
Ellers har jeg gleden av å se nye yngler av cf huascar, agassizii Anori, og baenschi. Sp Papagei ynglene har ennå ikke tittet frem fra rota, men er bare et tids spørsmål. Bitaeniata egg.... Vet ikke om hun har spist opp alle eggene eller om det er noen igjen der. Om et par dager vil jeg være sikker på det. Hadde vært gøy med noen bitaeniata Rio Tigre yngler igjen
Ellers har jeg gleden av å se nye yngler av cf huascar, agassizii Anori, og baenschi. Sp Papagei ynglene har ennå ikke tittet frem fra rota, men er bare et tids spørsmål. Bitaeniata egg.... Vet ikke om hun har spist opp alle eggene eller om det er noen igjen der. Om et par dager vil jeg være sikker på det. Hadde vært gøy med noen bitaeniata Rio Tigre yngler igjen
Postet 05.06.14 kl 02:00
Ser ut som prosjektet går i dass. Eggene fra allpahuayo er hvite og er nok ikke befruktet. Ellers er jeg usikker på om det er yngler i bitaeniata hula selv om hua oppholder seg der en god del. Er også ute for å oppføre seg som et gammelt ektepar sammen med hannen =) Så fikk jeg kanskje tidenes ned tur ved vannbytter og pumperens i dag. Kun den største hannen av rositae er i livet. Må ha fått en krasj av noe slag i karet. Har tatt ut den siste rositaen og hatt et 90% vannbytte samt renset vegger, bunn og pumpe og alt som er. Blir daglige vannbytter i det karet før jeg setter inn fisk der igjen. Ser ut som dette er slutten på apistogramma rositae eventyret for min del. Har mest lyst til å banne høyere enn himmelen.....
Ellers har jeg fått startet det siste 160L karet i den siste reolen i dag, samt fått en 200L i hus. Det må reses og gjøres noe penere samt lages et HMF filter til det før jeg tar det inn. Skal ha dette inne på røykerommet/tv rommet mitt hvor et bord er malt, og på plass.
15 A barlowi yngler er tatt ut og satt i eget kar i dag også (endelig en opptur). Ofte etter vannbytter kommer det egg og håper lykken står i taket i morgen etter en noe tragisk dag. Har brukt 8 timer i fiskerommene i dag for vannbytter, pumperens, ynglel flytting etc
Er iallefall gøy å se at baenschi ynglene klarer seg greit, det samme med sp Papagei ynglene. Håper dette fortsetter og at det går bra med dem =) Vi vet vel alle at det er både oppturer og nedturer i alle hobbyer, men trist er det at min favoritt art over alle arter blir igjen som et kapittel i hobbyen. En får glede seg over det som er å glede seg over, og legge tap og triste ting bak seg så godt en kan.
Ellers har jeg da endelig fått noen aspidoras C125 yngler igjen, en av mine favoritter de også. ADHD har de akkurat som meg lol
Ellers har jeg fått startet det siste 160L karet i den siste reolen i dag, samt fått en 200L i hus. Det må reses og gjøres noe penere samt lages et HMF filter til det før jeg tar det inn. Skal ha dette inne på røykerommet/tv rommet mitt hvor et bord er malt, og på plass.
15 A barlowi yngler er tatt ut og satt i eget kar i dag også (endelig en opptur). Ofte etter vannbytter kommer det egg og håper lykken står i taket i morgen etter en noe tragisk dag. Har brukt 8 timer i fiskerommene i dag for vannbytter, pumperens, ynglel flytting etc
Er iallefall gøy å se at baenschi ynglene klarer seg greit, det samme med sp Papagei ynglene. Håper dette fortsetter og at det går bra med dem =) Vi vet vel alle at det er både oppturer og nedturer i alle hobbyer, men trist er det at min favoritt art over alle arter blir igjen som et kapittel i hobbyen. En får glede seg over det som er å glede seg over, og legge tap og triste ting bak seg så godt en kan.
Ellers har jeg da endelig fått noen aspidoras C125 yngler igjen, en av mine favoritter de også. ADHD har de akkurat som meg lol
Postet 09.06.14 kl 00:52
Postet 09.06.14 kl 00:53
Bitaeniataenes egg er for andre gang på rad spist etter kun et par dager, akkurat slik som med allpahuayoene. Litt oppgitt, men vi prøver igjen. I dag tok jeg ur ei hue med egg hos barlowiene. Ser ut som huene spiser hverandres egg. Kan virke som 128L tanken kan bli litt liten til en barlowi trio.
Har også nye cf huascar egg i det oppvekstkaret dem går i og de ynglene blir nok ikke gamle i det karet tror jeg, desverre. Kanskje på tide å skille ut noen par og få de unna.
Har også nye cf huascar egg i det oppvekstkaret dem går i og de ynglene blir nok ikke gamle i det karet tror jeg, desverre. Kanskje på tide å skille ut noen par og få de unna.
Postet 13.06.14 kl 21:12
Postet 13.06.14 kl 21:13
Postet 13.06.14 kl 21:15
Postet 13.06.14 kl 21:16
Postet 13.06.14 kl 21:18
Postet 14.06.14 kl 19:00
CathySyns dine c125 ser så langt ut iforhold til mine c125 golden. Søte små krabater iallfall. Apistoene dine er like vakre som alltid :)
Du mener langE? Ja mulig det.Har sett albinoene men husker ikke lengden på dem. Du vet originalene er best lol.
Søndag er som regel vannbytte dag for meg, men har tatt det ene rommet i dag, slik at det ikke denne søndagen også blir en langdag =) Apistoer er vakre som tusan og endelig er aktiviteten min og iveren min tilbake der den var. Kanskje til og med et hakk høyere =)
Gleder meg så mye å sitte nede å se på dem og ta bilder av dem, og aktiviteten blir garantert ikke mindre selv om det er sommer
Så nopen bilder fra i dag =)
Postet 14.06.14 kl 19:14
Postet 14.06.14 kl 19:16
Postet 14.06.14 kl 19:17
Postet 14.06.14 kl 19:18
Postet 14.06.14 kl 20:29
Postet 14.06.14 kl 20:54
Postet 14.06.14 kl 20:56
Har fått satt opp en 200L på røykerommet som var ment for en trio med apistogramma av noen av de jeg har nede i kjelleren. Men i kveld "ramlet" jeg over noen unge gymnogeophagus sp el norte. Utrolig flotte, så de ble jaggu med meg hjem =) DEt ble 2 hanner på ca 5-6 cm og 4 huer på ca 4 cm.
Har hatt siste kullet med egg av apistogramma bitaeniata i breeding box og de eggene klekket natt til i går. Antar antall yngler er mellom 60 og 80 et sted
Har fortsatt 2 stk ledige 160L i kjelleren så får se hva som kommer i dem etter hvert =)
Har hatt siste kullet med egg av apistogramma bitaeniata i breeding box og de eggene klekket natt til i går. Antar antall yngler er mellom 60 og 80 et sted
Har fortsatt 2 stk ledige 160L i kjelleren så får se hva som kommer i dem etter hvert =)
Postet 27.06.14 kl 02:54
Postet 29.06.14 kl 06:05