brakkvann (side 2)
Postet 29.05.06 kl 15:15
Postet 29.05.06 kl 15:18
Grønn kulefisk
jeg har hatt en grønn kulefisk i snart 2 uker nå, bare en, holder den fortsatt i ferskvann. Men synes det er litt kjedelig med bare en fisk i akvariet, har lest at denne type fisk egner seg best alene. stemmer dette ? kan jeg ikke kjøpe noen grønne kulefisker til? og hvordan ser en om det er en han eller hun fisk?
mvh en som er veldig gla i kulefisken sin
mvh en som er veldig gla i kulefisken sin
Postet 26.07.06 kl 11:56
Grønn kulefisk skal vistnok gå fint å ha i artskar, da denne er relativt rolig til kulefisk å være. Jeg tror jeg ville forsøkt med en eller to til, om du har plass til dem da Disse blir ganske store, og trenger derfor sin plass.
Når det gjelder kjønn, er det slik jeg forstår det mer eller mindre umulig å fastslå dette. Dretting av disse er heller ikke noe man kan forvente å klare i ett vanlig hjemmekar
Når det gjelder kjønn, er det slik jeg forstår det mer eller mindre umulig å fastslå dette. Dretting av disse er heller ikke noe man kan forvente å klare i ett vanlig hjemmekar
Postet 26.07.06 kl 19:46
Grønn kulefisk er ikke av de fredeligere kulene, tvert imot.
En generell regel er at kulenes aggresjonsnivå stiger med alderen.
Man kan forsøke å ha fler Grønne kuler sammen hvis man har stort nok akvarium.
Bør være minimum 120 liter, helst betydelig større.
Det er endel forhåndsregler å ta, hvor stort er akvariet?
Ellers er Mollyer utmerkede kar-kamerater for Grønne Kuler.
Det finnes ingen synlig kjønnsforskjell.
En kar i Tyskland klarte å få opp yngel på Grønne kuler,
men han er den eneste jeg vet om...
Her er min Izabella.
![[External Image] [External Image]](http://img.photobucket.com/albums/v503/Golem/ff63e86d.jpg)
Mvh
Woland
En generell regel er at kulenes aggresjonsnivå stiger med alderen.
Man kan forsøke å ha fler Grønne kuler sammen hvis man har stort nok akvarium.
Bør være minimum 120 liter, helst betydelig større.
Det er endel forhåndsregler å ta, hvor stort er akvariet?
Ellers er Mollyer utmerkede kar-kamerater for Grønne Kuler.
Det finnes ingen synlig kjønnsforskjell.
En kar i Tyskland klarte å få opp yngel på Grønne kuler,
men han er den eneste jeg vet om...
Her er min Izabella.
![[External Image] [External Image]](http://img.photobucket.com/albums/v503/Golem/ff63e86d.jpg)
Mvh
Woland
Postet 29.07.06 kl 20:46
Endret: 29.07.06 kl 20:49
oki, takk takk..
da skal jeg prøve kulefisken med mollyene mine.. har et akvarie på 190L så det skal nok gå bra.. Etter hvert må den jo opp i brakkvann?
Men det var en ting jeg la merke til, på din izabella var det helt hvit under på magen.. min er mer mørk grå under, er det noe galt med min? eller er det normalt ?
da skal jeg prøve kulefisken med mollyene mine.. har et akvarie på 190L så det skal nok gå bra.. Etter hvert må den jo opp i brakkvann?
Men det var en ting jeg la merke til, på din izabella var det helt hvit under på magen.. min er mer mørk grå under, er det noe galt med min? eller er det normalt ?
Postet 30.07.06 kl 01:15
Postet 30.07.06 kl 13:53
Postet 08.08.06 kl 09:30
Postet 08.08.06 kl 18:32