Hypancistrus zebra (side 2)

Så var det dette med eksportforbudet da....
det er store lager rundt i Europa, særlig Tyskland, hvor de har hatt VF importert før forbudet gående i vente på lukrative tider.

Det samme har de i Asia, men det neppe aktuelt med import derifra. De går gjerne til det enda mer lukrative markedet i Japan.
McEve
Grunnen til at jeg spør er at jeg syns 2-3cm høres veldig smått ut. Til info for de som tenker på å anskaffe H. Zebra, de bør være minst 6 måneder gamle, helst et år før man kjøper de. Både av hensyn til fiskens utvikling og ens egen glede av den.

Min første gruppe var 3 cm for et års tid siden. Vokst jevnt frem til i dag, nå er de fra 5,5-6,5 cm.
Får en ny gruppe om et par uker, 3 mnd 3cm fisk. Bare så synd jeg kvitta meg med 60litern jeg brukte som oppvekstkar til den første gruppa. Må ha de nye i en 100liter. Stort kar til liten fisk :\
Men får totalt 12 (to med mops som har flyttet over til discuskaret da...) stk fra minst 3 forskjellige kull. Begynner å gå seg til

Jeg har hatt glede av mine fra de var små til i dag. Ser de fleste fremme i lyset nesten hver dag.
Synd å høre om mopsen, var det de du hadde mistanke til?
Knut Kjesbu
Synd å høre om mopsen, var det de du hadde mistanke til?

Var desverre det. Sendte bilder av de til selger og fikk tilbake for de to. Men discusen er ganske fordomsfrie og ser ikke ut til å bry seg om de har mops eller ikke
Daffke
[QUOTE=Knut Kjesbu]Synd å høre om mopsen, var det de du hadde mistanke til?

Var desverre det. Sendte bilder av de til selger og fikk tilbake for de to.

Hvilket er en av grunnene til at det ikke er lurt å kjøpe fisken for ung. Jeg har sett deformiteter vise seg først når fisken er et år gammel.

Mops.
Avkortet frontparti, navnet kommer fordi de får lik snute som hundene mops. Ingen vet helt sikkert hvorfor det oppstår (sist jeg sjekket div. forum) og ingen vet for helt sikkert hvor arvelig osv det er.
Så derfor flyttet jeg mine to med mops over til discusen. Skulle vel ha bedrevet kulling og tatt livet av de, men vil vente til noen kan si for sikkert hva som er grunnen til mops. Om det dukker opp flere med mops blant de jeg kjøper så går de også til discuskaret. Fine å se på selv om de har litt mindre frontparti

McEve:
Er jo lettere å få kjøpt ungfisk enn fisk som er over året gamle. Tror det hadde blitt noe dyrere om de 6 jeg har bestilt meg nå var års gamle. Er en sjangse verdt og ta.
4-5cm Zebra ligger på 800kr i tyskland. Kjenner/vet man om noen som importerer biler så skulle det ikke være så vanskelig å få kjøpt noen
Daffke
Er en sjangse verdt og ta.

En sjanse å ta? Syns du sa du fikk tilbake for de to som var mops?

Selvsagt er det dyrere å kjøpe eldre fisk, men da ver du hva du får. Synes som en aldri så liten dobbeltmoral ute å går når du sier at du tar sjansen på å kjøpe de når de er små fordi de da er billigere, for så å gå tilbake til oppdretteren og skal ha tilbake penger hvis de utvikler deformiteter.
McEve
[QUOTE=Daffke] Er en sjangse verdt og ta.

En sjanse å ta? Syns du sa du fikk tilbake for de to som var mops?

Selvsagt er det dyrere å kjøpe eldre fisk, men da ver du hva du får. Synes som en aldri så liten dobbeltmoral ute å går når du sier at du tar sjansen på å kjøpe de når de er små fordi de da er billigere, for så å gå tilbake til oppdretteren og skal ha tilbake penger hvis de utvikler deformiteter.

Går ikke ut fra at alle selgere har samme politikk nei så om noen av de jeg kjøper nå har mops så rekner jeg ikke med å få tilbake for de. Men det var første selger selv som sa det når jeg nevnte for han at jeg hadde mistanke om det.
Noen som HAR L46 i sine kar, så ta gjerne kontakt! Jeg har nå 3 kar med 6 i ett, 6 i ett til og 5 i det tredje karet. Håper å få oppdrett iløpet av 2007.....
Orre - ang. ditt flotte avatarbilde :-)
Orre
Noen som HAR L46 i sine kar, så ta gjerne kontakt! Jeg har nå 3 kar med 6 i ett, 6 i ett til og 5 i det tredje karet. Håper å få oppdrett iløpet av 2007.....

Orre, litt på siden av det du spør om...
Jeg bare må spørre; har du det bildet du har i avataren din som stort bilde også?? Det så usannsynlig kult ut med rosa stein på bunnen og en gjeng sorte og hvitstripete zebraer oppå der.

Er det dine fisk på bildet eller noe du har funnet?
Og..æh...har du selv valgt ut den rosa grusen?
mona o
Og..æh...har du selv valgt ut den rosa grusen? ;-)

Hehe!

Men kult bilde!!
mona o: det tør jeg bare svare "Ingen kommentar" til
Alexander Severinsen: takk!
mona o
[QUOTE=Orre]Noen som HAR L46 i sine kar, så ta gjerne kontakt! Jeg har nå 3 kar med 6 i ett, 6 i ett til og 5 i det tredje karet. Håper å få oppdrett iløpet av 2007.....

Orre, litt på siden av det du spør om...
Jeg bare må spørre; har du det bildet du har i avataren din som stort bilde også?? Det så usannsynlig kult ut med rosa stein på bunnen og en gjeng sorte og hvitstripete zebraer oppå der.

Er det dine fisk på bildet eller noe du har funnet?
Og..æh...har du selv valgt ut den rosa grusen?

Bilde finner du her

Frode
Frode: de 5 jeg kjøpte hos deg tidlig i sommer storkoser seg i en 90-liter. Virker som de har vokst litt, også...
hvordan går det med scalaren du fikk av meg? stor og gul... byttet mot reker
Den dannet par med en av mine marmorskalarer. Har vokst en del siden jeg fikk den hos deg. Går nå hos en venn av meg like ved her jeg bor, i en 180-liter. De har vel 100-150 yngel nå, størrelsen av et kronestykke. Så den har det bra!
Det høres bra ut, Den bodde med en Paroonhai og het Haimat, så den var seiglivet ihvertfall
Den er stor og dominant nå. Viste seg å være en hannfisk. Skal få lagt ut noen bilder av den med ungene....
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap