Reklamerer for de fiskene jeg finner interessante se. he he. Blir egentlig litt glad jeg når jeg leser om akvarister her som får øynene opp for labyrintfisker. Mange labyrintfisker er etter min mening sterkt undervurdert. Har hatt rimelig mange av disse opp gjennom årene og hatt yngel på de aller fleste. Var vel den gang nærmest en besettelse disse labyrintene. omtrent som andre litt mere "normale" (kansje) folk er idag med Malawi og Tanganyika. Hadde før jeg ga meg i 1999 30 kar gående. 5 av de var det discus i, og 5 med guppy, platy og sverddragere, mens resten inneholdt labyrinter av ymse slag. De jeg lykkedes best med den gangen var: din favoritt Trichopsis pumila, T. vittata, Trichogaster leeri, T. microlepsis, T. trichopterus,Betta imbelis, B. splendens, Colisa fasciata, C. labiosa og Macropodus opercularis. Hadde også oppdrett på noe så festlig som Hoplosternum thoracatum. Den er iallefall undervurdert. Har en ensom en nå, men leter febrilsk etter en vennine til han. Leken er ganske lik som hos labyrinter faktisk.
Og vi er på god vei igjen: 70 liter oppforingskar, 170 liters labyrintkar, 235 liters discuskar og 375 Malawikar i stua. Rack i kjelleren med 2x132 og 1x 375. Disse er forbeholdt oppdrett. Så litersyken blir aldri helt borte. Du tror etter noen år at du er kurert, men litersyken er nok den desidert værste fiskesykdommen å bli kvitt.