billig for utstyr i syden... (side 2)

FS
og ikke minst å fange selv? peru altum etc.? vet om mange klubber som drar dit årlig og fanger fisk!

jepp, det også har jeg skjønt. Selv om jeg tviler på at jeg ville klart det uansett.
Hvor og hvordan Registrer man seg som importør?
Og hvor mye koster dette, det hadde vært greit hvis man kan bestille fra kina og japan

Og ikke minst fra tyskland, hørt at disse også er billige
Kim R
Hvor og hvordan Registrer man seg som importør? Og hvor mye koster dette, det hadde vært greit hvis man kan bestille fra kina og japan :) Og ikke minst fra tyskland, hørt at disse også er billige

Ta kontakt med brønnøysundsregistrene, det er nok disse som sitter med både registreringsmyndigheter og kompetansen på dette området
Plussmedlem
Kim R
Hvor og hvordan Registrer man seg som importør?

Det er mattilsynet som har myndigheten.

Her finn du importørskjema.

Her registrerast import: http://www.importmelding.no/

Ein kan ta med seg inntil fem fisk (som kjæledyr) inn til noreg utan å vera importør, men krava til veterinærattest frå avsendarland dersom du kjem frå eit land utanfor EU gjeld like fullt.

(Dersom nokon med enda meir peiling kan fylle inn er det flott

Eg ynskjer meg ein artikkel om innførsel av fisk! Kven vil skriva den!?
Eika
600kr for alt det der ja.. nestegang jeg skal til thailand så skal jeg kjøpe meg en koffert til kun akvarie utstyr :D men da blir det kun handel av utstyr og fisk

Hadde du ligna på en innfødt, så hadde du nok fått det enda billigere..

Kim R
Hvor og hvordan Registrer man seg som importør? Og hvor mye koster dette, det hadde vært greit hvis man kan bestille fra kina og japan :) Og ikke minst fra tyskland, hørt at disse også er billige

Det er gratis å melde seg som importør og gjøres på den linken Holger nevner. Husk at dersom man bestiller i land utenfor eu/eøs så skal man også melde i fra i traces. Helsesertifikater må også legges med.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap