- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Hypancistrus Zebra L-46 (side 2)
Hypancistrus Zebra L-46 (side 2)
Thomas EvjenDet er flotte maller. Fant en annonse i danmark, en som selger sitat; "L46 Zebra, 18 Zebra maller Vildtfangede fuldvoksne alle i str. 7-12 cm. En ægte avlsgruppe som årligt laver 80-120 unger. De er skide dyre men her kan du også avle fra dag nr. 1. Prisen er fast " Og den faste prisen er Kr. 20 000,- for alle. Skulle ikke brukt feriepengene på oppusning. *sikle* Thomas
Du får ta opp lån og selge fisken du dretter, kan jo hende du både kan pusse opp og reise på ferie neste år da
Postet 12.07.06 kl 01:23
dumperbabe[QUOTE=Thomas Evjen]Det er flotte maller. Fant en annonse i danmark, en som selger sitat; "L46 Zebra, 18 Zebra maller Vildtfangede fuldvoksne alle i str. 7-12 cm. En ægte avlsgruppe som årligt laver 80-120 unger. De er skide dyre men her kan du også avle fra dag nr. 1. Prisen er fast " Og den faste prisen er Kr. 20 000,- for alle. Skulle ikke brukt feriepengene på oppusning. *sikle* Thomas
Du får ta opp lån og selge fisken du dretter, kan jo hende du både kan pusse opp og reise på ferie neste år da
Hadde vært noe det ja. Men men.
Postet 12.07.06 kl 01:25
Postet 12.07.06 kl 20:00
Postet 12.07.06 kl 20:02
20.000 for alle 18 fiskene? Det var jo ingen svindyr stykkpris? Ca 1100 kr for voksne fisk blir det da.
Men det var den engangssummen da...*host*
Skulle likt å sett trynet på gubben om jeg hadde slumpet til å forsnakke meg og det kom ut at jeg brukte tjue tusen spenn på FISK....
*skilsmissepapirer klasket i bordet*
Men det var den engangssummen da...*host*
Skulle likt å sett trynet på gubben om jeg hadde slumpet til å forsnakke meg og det kom ut at jeg brukte tjue tusen spenn på FISK....
*skilsmissepapirer klasket i bordet*
dumperbabe"L46 Zebra, 18 Zebra maller Vildtfangede fuldvoksne ---- Og den faste prisen er Kr. 20 000,- for alle.
Postet 12.07.06 kl 20:48
Endret: 12.07.06 kl 20:49
Postet 16.07.06 kl 03:39
Postet 16.07.06 kl 22:59
Postet 16.07.06 kl 23:09
Postet 16.07.06 kl 23:28
Ørjan RasmussenFordi den er truet og sjelden. Så vidt jeg vet, er det 3 oppdrett registrert i hele Norge for i fjor
Det er ikke sant, eller - kanskje det er sant at det er kun registrert 3 oppdrett, men det er mange fler.
Ørjan RasmussenDet er også forbudt å fange vill zebra fordi den er truet der den kommer fra, Xingu i Brazil...
Litt mer politikk med i bildet, men det er ingen tvil om at fisken er truet.
Ørjan RasmussenFår 5 stk iløpet av uka... *gleder seg* Men lurer litt på om disse kan tenkes å spise (levende) kirsebærreker? Og hva andre brukere av dette forum bruker å gi dem av mat?
Zebraer er åtseletere. de vil ikke spise levende reker.
Postet 18.07.06 kl 18:28
De er iallfall litt verre å skaffe enn guppy og molly, ellers er det vel mye synsing...
MC Eve: Nå har jeg endelig et bilde av karet, flere og bedre kommer.... Ta en liten titt på "Zebrakaret" på min profil
Må unnskylde gjenskinnet og rotet som har sneket seg med på bildet, selv om det kanskje ikke er helt ukjent...
MC Eve: Nå har jeg endelig et bilde av karet, flere og bedre kommer.... Ta en liten titt på "Zebrakaret" på min profil
Må unnskylde gjenskinnet og rotet som har sneket seg med på bildet, selv om det kanskje ikke er helt ukjent...
Postet 18.07.06 kl 20:05
Endret: 18.07.06 kl 20:08
Postet 18.07.06 kl 20:59
Postet 18.07.06 kl 22:15
Inaktiv bruker

OrreFår 5 stk iløpet av uka... *gleder seg* Men lurer litt på om disse kan tenkes å spise (levende) kirsebærreker? Og hva andre brukere av dette forum bruker å gi dem av mat?
hei!
kunne du vere så snill å fortelle kvar dei selger desse? ønsker meg slike kjempemasse, men er jo umulig å få tak i dei..
Postet 25.07.06 kl 01:02
Postet 25.07.06 kl 01:24
Har lest en rekke ulike kilder både i form av sider på internett og i bøker - og det er jo betenkelig hvor mange påstander det er rundt disse fiskene! Noen steder er L-046 de beste algespiserne man kan skaffe, andre steder har den strengt tatt ikke behov for røtter i karene sine og atter andre steder er det en sosial og livlig fisk, som villig spiser flakfor av hendene dine! Er vel ikke alle som er enig i disse påstandene, selv om det er mange "fasit"er.
Forsøker å samle så mye informasjon jeg kan om disse nå for tida, både vannverdier, ulike typer for den kan gis og faktorer for suksessfullt oppdrett er eksempler på hva jeg søker. Flere med erfaring, så send meg en mail eller svar her!
Forsøker å samle så mye informasjon jeg kan om disse nå for tida, både vannverdier, ulike typer for den kan gis og faktorer for suksessfullt oppdrett er eksempler på hva jeg søker. Flere med erfaring, så send meg en mail eller svar her!
Postet 25.07.06 kl 02:13
Inaktiv bruker

takk for info eg skal fortsette og lete etter desse, men tror eg må lese mer om dei + ha klart et akvarie til før eg skaffer meg fiskene. kipt om noe går gale me så dyre fisker.
Postet 26.07.06 kl 22:58
Postet 28.07.06 kl 03:29
Postet 29.07.06 kl 01:42
Cactus queenha klart et akvarie til før eg skaffer meg fiskene. kipt om noe går gale me så dyre fisker.
<Ingen grunn til å kimse av kunnskaå om den arten du ønsker å holde, det er svært viktig. Men Zebraen er virkelig ikke veldig vanskelig å holde. Den tåler ganske mye av varienerende temperatur, og kan leke i et ganske vidt spenn av PH, KH og og GH verdi.
Jeg hadde et Eheim termofilter gå amok for meg. Før jeg oppdaget det var tempen 28C (!) Ingen av de lot seg affisere av det... når det er sagt - ikke forsøk dette hjemme!
Poenget mitt er, de er virkelig ikke veldig skjøre, og kan fint leve 15 år. Det er en fisk man har like lenge som hund.... og personlig... noe av det samme forholdet kan man få til de også. Individene er så forskjellige, de har personlighet
Postet 04.08.06 kl 18:40