AF trenger din hjelp! (side 2)

Har forsøkt å legge inn to bilder av Betta Patoti, men får avslag på begge. Hva er for dårlig med disse bildene (se bort fra det siste, det legger jeg inn på forumet for moro skyld...)?
Bildene som sendes inn til basene blir gjennomgått av en bilderedaksjon sammensatt av flere av moderatorene. Disse avgir en stemme på om bildet skal med eller ikke.

I ditt tilfellet så ble det et flertall av stemmer som sa at dine bilder dessverre ikke kom med. Dette kan skyldes bla. at motivet i bildet ikke frestår skarpt nok, eller at bildet har et fargestikk som gjør at artens farger ikke fremstår gått nok.

Ikke gi deg selvom du fikk avslag denne gang. Du har et fint eksemplar av arten der og forsøk igjen. Prøv å få et bilde direkte fra siden. Vi vil gjerne ha flere bilder av denne arten som viser fisken godt. Les gjerne artikkelen om akvariefoto i artikkelsamlingen her på AF. Den kan kanskje være til litt hjelp.

Lenkesamlingen vokser!
Bidra med gode akvaristiske lenker. Nederst i hver kategori i lenkesamlingen kan alle foreslå lenker som bør komme med. Beskriv også der gjerne med et par ord hva nettsiden du forslår inneholder.

Bjarne
Bidra med gode akvaristiske lenker. Nederst i hver kategori i [URLBLOCK1] kan alle foreslå lenker som bør komme med. Beskriv også der gjerne med et par ord hva nettsiden du forslår inneholder. :)


150 lenker til nå! Det er plass til flere!

Hvordan legger man til et bilde av en fisk inne på fiskebasen?
Plussmedlem
Snuffeline
Hvordan legger man til et bilde av en fisk inne på fiskebasen?


Ein går til fiskeprofilen ein vil leggja til bilde på, klikkar på "endre info" i menyen, klikkar på arkfanen "bilder" og brukar opplastingsskjemaet som ein finn der.
Vil dere ha bilder av fisker det allerede er mange bilder av fra før av? Har en del palett bilder som jeg er ganske fornøyd med, men er jo sikkert 10 bilder av den fra før av
Karl Kristian
Vil dere ha bilder av fisker det allerede er mange bilder av fra før av? Har en del palett bilder som jeg er ganske fornøyd med, men er jo sikkert 10 bilder av den fra før av


Send dem gjerne inn Bilderedaksjonen vil ta en vurdering på bildene dine. Finner bilderedaksjonen dem gode nok så kommer de med.

Der det er mange gode bilder av en art så legges gjerne lista noe høyere enn hvis det er få eller ingen bilder i en profil.
Inaktiv bruker
Har en påfulgpilnebb (peacock ell)
Ikke verdens enkleste å ta bilder av men har fått noen "så der" bilder.
Dere har ikke bilder av den i fiskebasen ser jeg.
Spør sikkert dumt men må bildet være kun av fisken,nærbilde type ?
Kan jo klippe bort det som er rundt men de bildene jeg har er ikke "close up" nok egentlig.

/jan

Plussmedlem
Hei Jan!
Ta ein titt på bilderedigeringsartikkelen. Der kan du kanskje plukke opp nokre tips til korleis gjera bildet betre.

Du kan også lesa Bjarne sin artikkel om akvariefoto og starte heilt frå byrjinga

Inaktiv bruker
Leser som en gal her
Mye nyttig info her på siden.
*bøyer meg i støvet" for den jobben du/dere har gjort her på siden.

/jan
Bjarne
Bidra med gode akvaristiske lenker. Nederst i hver kategori i [URLBLOCK1] kan alle foreslå lenker som bør komme med. Beskriv også der gjerne med et par ord hva nettsiden du forslår inneholder. :)


160 lenker til nå! Det er plass til flere!

Av alle bildene i kunnskapsbasene her på AF så har AFs egne medlemmer bidratt med snart 1700 bilder. Det står det respekt av

Fortsett å sende inn bilder! Det er ingen grunn til at bildene støver ned på harddisken. Det er ikke mange som ser dem der
Det er nå over 170 lenker i lenkesamlingen her på AF! Det er bra mange, men det er selvsagt plass til mange flere
Lenker
Er det mulig å legge inn en ny post i lenkesamling som heter f eks "Fisk" og som kan deles inn i flere undergrupper som f eks diskus, malawi, tetra osv?
Plussmedlem
Nils Vollstad
Er det mulig å legge inn en ny post i lenkesamling som heter f eks "Fisk" og som kan deles inn i flere undergrupper som f eks diskus, malawi, tetra osv?

Kva slags lenker tenkjer du på då? Informasjonssider?
Denne kategorien er tiltenkt slike.
Ja, det var her jeg var. Så begynte jeg å tenke hvis jeg skulle legge f eks alle linker om diskus inn i "Ciklider" vil det fort kunne bli uoversiktlig. Her kommer mitt spørsmål om vi kan da dele opp f eks denne i undergrupper som f eks sør, mellom og nord-amerikanske , afrikanske, asiatiske ciklider.

Og nå jeg jo bare innrømme at jeg vet ikke om det skulle ha vært delt inn i f eks levendefødende, barber-tetra osv fordi jeg har ikke søkt så mye på dette på nettet, men vil tro at du finner mye arts, slektsspesifikt hjemmesider om de forskjellige gruppene.
Det er en god idé med flere underkategorier etterhvert som lenkesamlingen fylles. Men jeg vil tro at det pr. i dag kanskje blir litt i overkant med underkategorier. Underkategorier som du nevner kan jo opprettes etterhvert som behovet skulle tilsi dette. Discus kan gjerne allerede nå opprettes under ciklider skulle det være mange gode lenker til sider om dette. Andre grupper kan opprettes etterhvert som lenker om disse kommer inn.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap