VF Discus - Treerbandens import (side 2)

Geir Kristiansen
Som du sikkert skjønner så er ikke dette eventyret helt avsluttet ennå. Vi gikk på en real smell, men nye fisker er rundt hjørnet. Vi kommer tilbake med en fyldig rapport når alt er klart.

en real smell?+ hva skjedde , sykdom?

Flyreisen fra Danmark gikk ikke som planlagt, Fiskene var i utrolig dårlig form da vi pakket dem ut. Tre var DOA og alle foruten to strøk med etter kort tid. Den var nok en god del nitritt i posene.

Det er risikoprosjekt å importere fisk selv. Det er ikke lange flyreisen fra Danmark og hit, men selv da kan ting gå galt. I denne forsendelsen sparte vi tre timer ved at flyet med fiskene kom halv sju i stedet for halv ti som sist gang.

P.s Bengt, selv fruen har valgt før deg ***knegg***
Hva står DOA for? Dead on arrival eller lignende?
Geir Kristiansen
P.s Bengt, selv fruen har valgt før deg ***knegg***

Money talks. Du har vel ikke fått penger fra meg enda Men er det like bra som det ser ut som, tar du vel alt selv,)
Det var noen sykt nydelige discuser, og det er nesten dårlig gjort å poste bilder av dem her Noen kan jo bli veldig, veldig misunnelige...
Silje M
Hva står DOA for? Dead on arrival eller lignende?

Det er rett DOA = Dead on arrival
Det var forrige forsendelse det gikk så galt med ikke sant, ikke denne du mener...?

Hvor mange diskus var det i denne siste sendingen totalt?

PS! Vakre fisk! Gratulerer Mer bilder takk
mona o
Det var forrige forsendelse det gikk så galt med ikke sant, ikke denne du mener...? Hvor mange diskus var det i denne siste sendingen totalt? PS! Vakre fisk! Gratulerer:-) Mer bilder takk:-)

Det var den forrige forsendelsen som havarerte totalt. Av 12 fisk døde 10. 3 var DOA og 7 kort tid etter. Regner med at de var nitrittforgiftet samt at vannet var meget kaldt da vi fikk dem.

Denne forsendelsen var på 10 stk totalt og av disse var en DOA. Kvaliteten på denne forsendelsen er meget god.

Kan nesten ikke vente på å komme meg hjem for å sjekke tilstand og bytte vann på dem. Så snart jeg får de opp og stå så er det å sette i gang med gjellemarkkur og dewormer. Får håpe jeg klarer å få de til å spise raskt slik at det blir mulig å få inn innvollsormkuren med fóret.

En liten oppdatering for dere som liker VF discus. Fiskene er blitt litt rufsete i finnene noe som er helt normalt når det gjelder discus. Ellers ser det ut som de har hentet seg fint inn og jeg fikk de til å ta mygglarver i dag.

Flere slik at Bengt som for tiden huserer på Lillestrøm får noe å se på
Jeg sikler:O Det var en nydelig gjeng!

Til høsten begynner jeg med discus igjen!

Da håper jeg at du gleder oss med et nytt byggeprosjekt.
hvilken størrelse er disse? 12cm eller mer?
Tor Johansen
hvilken størrelse er disse? 12cm eller mer?

De er nok 12, 12+

Mye ungfisk med vekstpotensiale. Den største er nok 14 og har en helt utrolig fasong. Skal bli spennende og se når vi har fått fóret dem opp litt.
Heter 12 -15 cm i listene. Der var Geir først.
Fytte katta for noen flotte fisker, dette er diskus i særklasse. Nesten så jeg vil sjemmes litt når jeg titter bort på mine egne fisker :p

Sjalu?? Ser ikke noen grunn til ikke å være det :p
Dag tre i karret.

Litt flere bilder av gjengen. På noen av de er det skikkelig flisete finner. Tar nok et par uker før disse er skikkelig grodd.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap