Hvilken fisk er verst å fange? (side 2)
Postet 25.09.06 kl 18:36
Postet 25.09.06 kl 18:58
IngidanoSynes vanlig ancistrus hanne er problematisk nok å fange eg da... Joda, rimelig enkel å få opp i håven, men det er da moroa begynner... i vert fall med mine to. De skyter ut alt de har av buster og hekter seg godt fast i nettet på håven... Så de er omtrent umulig å få at av igjen uten å ta knekken på nettet....sukk... skal snart flytte igjen, blir nok en kamp...
Finnes håver som er bedre egnet til maller enn andre. Selv bruker jeg kun slike [URL=http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=621&HKatID=]hvite håver [/URL]som oftest brukes til saltvann, til maller. "Jager" med en vanlig grønn, og så vips er malla i en pose (eller hva den skal i)
Postet 25.09.06 kl 21:58
Postet 26.09.06 kl 02:10
de raskeste jeg har vært borti er rødmunns-tetra. de er helt utrolig kjappe! thomasi ciklider og dorsigera er smarte og raske, man må nesten opp med alt av planter og røtter for å få tak i dem.
når jeg virkelig sliter med å få tak i en rakker, venter jeg til lystet er slukket om kvelden, så rigger jeg meg til med en god hov og en lommelykt det virker
når jeg virkelig sliter med å få tak i en rakker, venter jeg til lystet er slukket om kvelden, så rigger jeg meg til med en god hov og en lommelykt det virker
Postet 26.09.06 kl 13:42
Postet 26.09.06 kl 14:18
Kjersti_JColumbiatetra er mitt mareritt :-) De er omtrent umulige å fange hvis du ikke fjerner alt i akvariet inkl. vannet
oi, jeg har 20 stk i ett karantene karr på 170 liter med heldekkende topp og bua front, idiotkarr å fange fisk i!
og nå må jeg skille kjønnene på disse for de er ferdige i karantene nå..
ser ut som om dette blir jobb ja...
Postet 26.09.06 kl 14:21
Postet 26.09.06 kl 23:29