Jeg har en tom 85 liter... (side 2)

maduka
guppy guppy og enda mer guppy :D dem er så hærlige og så sleng på noen neon tetra og alge spisere. da ser det nesten ut som mitt hehe

og det som er litt rart er at nå så går det en herlig mix av guppyer oppi det... weird
Stina Engerud
[QUOTE=maduka]guppy guppy og enda mer guppy :D dem er så hærlige og så sleng på noen neon tetra og alge spisere. da ser det nesten ut som mitt hehe

og det som er litt rart er at nå så går det en herlig mix av guppyer oppi det... weird

konge.. dem er de beste fiskene i verden hehe..

enkle å holde. pene å se på. og yngler masse
maduka
konge.. dem er de beste fiskene i verden hehe.. enkle å holde. pene å se på. og yngler masse :D

nåvel, er nå ikke helt enig i at de er enkle å holde :-p
har aldri hatt så mye trøbbel med en fisk som jeg har med guppyen, de dør som fluer.
Danio choprae
Vet Dahls dyrerike hadde et kar fullt av disse, jeg kjøpte 20 stk, men har bare to igjen. Vannverdiene her er bra, men du skriver at guppyene dør som fluer, her er det danioene som dør som fluer. Men de er kjempefine, du kan jo kontakte de å høre. Sist jeg var der, så jeg ingenchoprae, men det går jo ann å høre. Tror de får inn fisker på tordager, og da er det verdt å ta en tur.
Bettina
Vet Dahls dyrerike hadde et kar fullt av disse, jeg kjøpte 20 stk, men har bare to igjen. Vannverdiene her er bra, men du skriver at guppyene dør som fluer, her er det danioene som dør som fluer. Men de er kjempefine, du kan jo kontakte de å høre. Sist jeg var der, så jeg ingenchoprae, men det går jo ann å høre. Tror de får inn fisker på tordager, og da er det verdt å ta en tur.

har fått med meg at dahls har disse inne men det er såpass langt dit at jeg heller forsøker å bestille de inn her i området.

rart det der med guppyene, det er kun kulturtypen som dør - endlers overlever og yngler i fleng.
Stina Engerud
Rart det der med guppyene, det er kun kulturtypen som dør - endlers overlever og yngler i fleng.

Er jo mulig at din lokale butikk har en dårlig oppdretter når det gjelder kulturguppy med mye innavl og/eller lignede?
Endlersen er også litt mer hardfør etter min erfaring.

Mvh Sondre
Sondre
Er jo mulig at din lokale butikk har en dårlig oppdretter når det gjelder kulturguppy med mye innavl og/eller lignede? Endlersen er også litt mer hardfør etter min erfaring. Mvh Sondre

tror det er et litt mer omfattende problem, kulturguppyen er jo så ihjelavlet at det halve kunne vært nok.
butikkene her opererer med diverse forhandlere og alle er like "ille".
De kulturelle guppyene er ikke så hardføre som de var for 30-40 år siden nei...
dør som fluer.. ?? du skal bruke hov ikke fluesmekker --

ja jeg har aldri hatt problemer med dem fiskene
bortsett fra *#*%"¤ scalarene som spiste dem....

når jeg får tak i den 1000 litern så skal det bare være guppyes og neons
hahaha jeg kan se for meg 1000 guppyer "stime" rundt, plutselig er 500 av de gravide og får ca 20-30 unger hver... 15000 unger blir bare kos. Et drag med håven så har du 200 hahaha... fikk akkurat et veldig morsomt bilde i hode
maduka
dør som fluer.. ?? du skal bruke hov ikke fluesmekker -- ja jeg har aldri hatt problemer med dem fiskene bortsett fra *#*%"¤ scalarene som spiste dem.... når jeg får tak i den 1000 litern så skal det bare være guppyes og neons :D :D :D

Selvfølgelig vil scalarer kose seg med disse så lenge de blir satt sammen............!!
Skalarer liker fisk! Men all fisk spiser andre fisker dah...
Bare de får plass i munnen
maduka
dør som fluer.. ?? du skal bruke hov ikke fluesmekker --

he he, her håndteres det med nennsom hånd
Bettina
Selvfølgelig vil scalarer kose seg med disse så lenge de blir satt sammen............!!

etter min mening så koser dem for mye.. dem spiser dem fine guppyene mine og det er kosing som jeg ikke liker.. ..

Stina Engerud
he he, her håndteres det med nennsom hånd ;)

*smekk* det var en *smekk* ahh en til.. hehe. neida jeg bare tuller.

Karl Kristian
hahaha jeg kan se for meg 1000 guppyer "stime" rundt, plutselig er 500 av de gravide og får ca 20-30 unger hver...:D 15000 unger blir bare kos. Et drag med håven så har du 200 hahaha... fikk akkurat et veldig morsomt bilde i hode :-D

hehe ja.. men det bilde skal nok bli en realitet en gang..
men dette beveger seg mot thread hijacking.

Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap