Palettciklider med konstant vakthold!? (side 2)
Postet 15.10.06 kl 21:13
Endret: 17.10.06 kl 20:48
så to yngel som svømte ut av hula, foreldrene la ikke merke til dette og håper ikke de ble spist.
de hadde enda plommesekk og dette var for 2dager siden trur jeg?
de lå og sprellet på bunnen hele tia jeg så de..
men nå har hunnen flyttet yngelen over i den andre hula igjen, og det som er dumt med den hula er at det er en masse glipper i bakkant av den så yngelen kan svømme ut, og jeg vil ikke klemme den mer ned i grusen for da kan jeg klemme yngel som er i veien.
men kan hun ha flyttet dem for at jeg drev å lyste inn der rett som det var?
de hadde enda plommesekk og dette var for 2dager siden trur jeg?
de lå og sprellet på bunnen hele tia jeg så de..
men nå har hunnen flyttet yngelen over i den andre hula igjen, og det som er dumt med den hula er at det er en masse glipper i bakkant av den så yngelen kan svømme ut, og jeg vil ikke klemme den mer ned i grusen for da kan jeg klemme yngel som er i veien.
men kan hun ha flyttet dem for at jeg drev å lyste inn der rett som det var?
Postet 17.10.06 kl 20:07
Postet 17.10.06 kl 22:00
nå har hun flyttet dem igjen:p
nå regner jeg med at det var pågrunn av at jeg la noen planter rundt hula dems og sånt.
har prøvd å lage til ei lampe så jeg kan få til en slags skumring.
kan legge ved et bilde her.
gjerne si hva jeg burde gjøre annerledes på den og sånt.
bildet er litt mørkt så det er litt vanskelig å se akvariet, men det synes ihvertfall.
nå regner jeg med at det var pågrunn av at jeg la noen planter rundt hula dems og sånt.
har prøvd å lage til ei lampe så jeg kan få til en slags skumring.
kan legge ved et bilde her.
gjerne si hva jeg burde gjøre annerledes på den og sånt.
bildet er litt mørkt så det er litt vanskelig å se akvariet, men det synes ihvertfall.
Postet 17.10.06 kl 22:01
Postet 17.10.06 kl 22:05
Postet 19.10.06 kl 16:32
Postet 19.10.06 kl 16:44
ga dem noen bunntabletter i stad, men yngelen virker mye mer interesert i i algene på stubbene og på java mosen.
trur de klarer seg godt med foreldrene jeg
er bare en forsåvidt liten sverdrager i akvariet mitt som ikke har hatt muligheten til å komme bort til yngelen.
men sverddrageren skal ut av karet snart.
trur de klarer seg godt med foreldrene jeg
er bare en forsåvidt liten sverdrager i akvariet mitt som ikke har hatt muligheten til å komme bort til yngelen.
men sverddrageren skal ut av karet snart.
Postet 19.10.06 kl 19:53
Postet 20.10.06 kl 20:35
Postet 21.10.06 kl 18:39
Postet 21.10.06 kl 19:57
Postet 21.10.06 kl 19:59
Postet 21.10.06 kl 20:32
Postet 21.10.06 kl 20:35
Postet 21.10.06 kl 20:44
Postet 21.10.06 kl 23:11
Postet 22.10.06 kl 13:09
Slenger meg på denne tråden jeg...
Har nå mitt tredje kull med palettyngel. Kull nr 1 klarte jeg å ta livet av under flytting... Kull nr 2 ble et kjempekull! Har solgt 40 av dem, men har fortsatt minst 30 stk igjen! Når disse ynglene var noen uker gamle døde hunnen... Tror hun ble litt stresset...
Hannen har nå kull nr 3 med en annen hunn. Bør jeg fjerne en av foreldrene eller begge etter en viss tid? Når klarer yngelen seg uten foreldre? De går i en 63 liter alene, ingen annen fisk, kun noen eplesnegler.
Er vel lurt å sende foreldrene på ferie i hvert sitt kar så de ikke yngler konstant? For det gjør vel disse så lenge de har anledning til det!?!?
Hvor mange er det mulig de får i hvert kull? Noen som har telt? Kull nr 2 jeg hadde synes jeg var ekstremt! Ikke bare bare å bli kvitt de, og de tar jo en del plass etter en stund...
Har nå mitt tredje kull med palettyngel. Kull nr 1 klarte jeg å ta livet av under flytting... Kull nr 2 ble et kjempekull! Har solgt 40 av dem, men har fortsatt minst 30 stk igjen! Når disse ynglene var noen uker gamle døde hunnen... Tror hun ble litt stresset...
Hannen har nå kull nr 3 med en annen hunn. Bør jeg fjerne en av foreldrene eller begge etter en viss tid? Når klarer yngelen seg uten foreldre? De går i en 63 liter alene, ingen annen fisk, kun noen eplesnegler.
Er vel lurt å sende foreldrene på ferie i hvert sitt kar så de ikke yngler konstant? For det gjør vel disse så lenge de har anledning til det!?!?
Hvor mange er det mulig de får i hvert kull? Noen som har telt? Kull nr 2 jeg hadde synes jeg var ekstremt! Ikke bare bare å bli kvitt de, og de tar jo en del plass etter en stund...
Postet 12.11.06 kl 16:34
Postet 12.11.06 kl 17:54