- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Skrytebilde av Maigano:) (side 2)
Skrytebilde av Maigano:) (side 2)
mona o[QUOTE=Alexander Severinsen]Hva heter de svarte coryene vet du det?
De heter Corydoras aenus 'Black'.
De er klassifisert som Corydoras aenus (som finnes i mange varianter), og for å skille dem fargemessig er ordet 'Black' lagt til på slutten.
Jeg hadde en gruppe slike, men mistet dessverre flere. Et par stk bare døde, Ancistrusen min tok kål på to, så solgte jeg de siste.
hehe, vært stilig med en blandig av albino varianten og denne. det hadde vært cory. panda det
Postet 19.10.06 kl 20:39
mona o[QUOTE=Alexander Severinsen]Hva heter de svarte coryene vet du det?
De heter Corydoras aenus 'Black'.
De er klassifisert som Corydoras aenus (som finnes i mange varianter), og for å skille dem fargemessig er ordet 'Black' lagt til på slutten.
Jeg hadde en gruppe slike, men mistet dessverre flere. Et par stk bare døde, Ancistrusen min tok kål på to, så solgte jeg de siste.
De var veldig fine hvertfall! Jeg kom nettopp hjem fra sandefjord der jeg så noen purpurfarget cory, de var også fine. Har ikke sett dem før!
Ang malawi er ikke 100kr pr fisk heller noe å klage på! Vist noen sier at 30kr pr fisk i butikken er "dyrt" så er det en skikkelig malawi mix du har fått dvs, hybrider og blanding av alt mulig. Jeg har næmlig listene til butikkene her i sør liggende på dataen og feks en Demasoni inn til butikken koster 44.50kr. Men den skulle de ha over 100 for. Eller rød zebra(skikkelig fine ca 6cm) 99kr i salg. Jeg syntes at den betalingen må butikkene ha! Vil vi ikka ha kvalitets butikker, ikke butikke som popper opp som padde hatter og går konk like fort. Jeg støtter prinsippielt min akvarie butikk, jeg liker å handle der, jeg liker butikken og ikke minst betjeningen. Jeg gir feks fisk jeg har for mye av eller som jeg har fått feil og/eller ikke blir kvitt av en eller annen grunn ,til denne butikken. Og jeg får deretter god sørvis, og vet at jeg blir tatt seriøst når jeg kommer for å handle.
Postet 19.10.06 kl 21:25
Postet 19.10.06 kl 21:30
FS[QUOTE=Alexander Severinsen] Vist noen sier at 30kr pr fisk i butikken er "dyrt" så er det en skikkelig malawi mix du har fått dvs, hybrider og blanding av alt mulig.
opps! sa ikke noe om at det var butikk. det var privat. de er kjempe flotte med kjempe god helse og hele pakka
Ja det er noe annet Jeg har jo også billig fisk i akvariet, gratis kjempe store sør am ciklider, mange av dem har jeg fått veldig billig......næmlig gratis
Postet 19.10.06 kl 21:32
Klart det er forskjell i pris på å kjøpe en guppy eller en malawi
Jeg synes fortsatt at 179 for en fisk ikke er så billig akkurat,men jeg betaler det uten å mukke hvis det er fisk jeg har lyst på.
Denne mai(n)ganoen tror jeg var de dyreste malawien de hadde inne,ellers lå de på rundt 120.-
Og i dette tilfellet var det jo gubben som fikk bakoversveis
Jeg synes fortsatt at 179 for en fisk ikke er så billig akkurat,men jeg betaler det uten å mukke hvis det er fisk jeg har lyst på.
Denne mai(n)ganoen tror jeg var de dyreste malawien de hadde inne,ellers lå de på rundt 120.-
Og i dette tilfellet var det jo gubben som fikk bakoversveis
Postet 19.10.06 kl 22:35
Liss NilsenKlart det er forskjell i pris på å kjøpe en guppy eller en malawi:) Jeg synes fortsatt at 179 for en fisk ikke er så billig akkurat,men jeg betaler det uten å mukke hvis det er fisk jeg har lyst på. Denne mai(n)ganoen tror jeg var de dyreste malawien de hadde inne,ellers lå de på rundt 120.- Og i dette tilfellet var det jo [I]gubben[/I] som fikk bakoversveis:)
Ja vist er det verdt det! Hvor mange titusner har mann ikke brukt på fyll og fanteri oppigjennom!
Postet 19.10.06 kl 22:38
Postet 19.10.06 kl 22:49
Guppy ;)[QUOTE=Liss Nilsen][QUOTE=Guppy ;)] DYRT ja.. herregud.. det er jo bankran! så på de i butikk her jeg til 89.- stk.
Nææh!? Kjedebutikk eller?? nei ikke det heller :P de dyreste malawiene her er vel på rundt 150.- men da er ca 20cm
Oj!Da kan man jo gjøre mange gode kjøp der Synd det er så laaaaangt unna...
Postet 19.10.06 kl 22:52
Alexander Severinsen[QUOTE=Liss Nilsen]Klart det er forskjell i pris på å kjøpe en guppy eller en malawi:) Jeg synes fortsatt at 179 for en fisk ikke er så billig akkurat,men jeg betaler det uten å mukke hvis det er fisk jeg har lyst på. Denne mai(n)ganoen tror jeg var de dyreste malawien de hadde inne,ellers lå de på rundt 120.- Og i dette tilfellet var det jo [I]gubben[/I] som fikk bakoversveis:)
Ja vist er det verdt det! Hvor mange titusner har mann ikke brukt på fyll og fanteri oppigjennom!
Fyll og fanteri=dyrt...men guuuud så mye moro man har hatt*knegg-knegg*
Postet 19.10.06 kl 22:54
Liss NilsenJa vist er det verdt det! Hvor mange titusner har mann ikke brukt på fyll og fanteri oppigjennom![/QUOTEFyll og fanteri=dyrt...men guuuud så mye moro man har hatt;)*knegg-knegg*
Ja det er helt sikkert, det er nesten bare en fordel at vi bruker litt på fisk også så ikke alt blir lagt igjen på pubben!
Postet 19.10.06 kl 22:57
Alexander Severinsen[QUOTE=Liss NilsenJa vist er det verdt det! Hvor mange titusner har mann ikke brukt på fyll og fanteri oppigjennom!
Ja det er helt sikkert, det er nesten bare en fordel at vi bruker litt på fisk også så ikke alt blir lagt igjen på pubben!
Haha!Ja den kan jeg jo argumentere med neste gang: "E det ikkje bedre at æ bruke pængan på fesk einn at æ drekk de opp???"
Postet 19.10.06 kl 22:59
Liss Nilsen[QUOTE=Alexander Severinsen][QUOTE=Liss NilsenJa vist er det verdt det! Hvor mange titusner har mann ikke brukt på fyll og fanteri oppigjennom!
Haha!Ja den kan jeg jo argumentere med neste gang: "E det ikkje bedre at æ bruke pængan på fesk einn at æ drekk de opp???"
Hehe ja den hadde gått rett hjem her igården, men hu av mi begynner å bli litt lei av begge deler....hehe men men
Postet 19.10.06 kl 23:37