Leter du etter planter? (side 2)

Hmmm, den ser iallfall lik ut! Takk skal du ha.
Finner ikke denne heller i plantegalleriet...
De butkkansatte hadde fått tilsendt denne som Salvinia minima...

Hva kan det være tro? Det er en flott flyteplante uansett!

Tror det kan være Phyllanthus fluitans
Det er ikke foto i basen, så det er jo kjekt om du kan sende inn noen...
Fine planter, forresten
Tror det er en Salvinia molesta.

Vi har ikke denne i basen enda, men om du tar et bildesøk på google, så kan du se om du finner bilder av den.
Ja, du har nok rett, Rose. Ved første øyekast så bladene på tegningen veldig buklete ut... Dårlig tegning ;P
Min feil, unnskyld...
Dette er regnet som et stygt ugress i enkelte deler av verden.

Den sprer seg med eksplosiv fart, og tar over og fortrenger annet planteliv der den blir satt ut.

Men den er en pen akvarieplante, om en vil ha det mørkt på bunnen.
Aggi
Tror det kan være [URLBLOCK1] Det er ikke foto i basen, så det er jo kjekt om du kan sende inn noen... Fine planter, forresten :)

Mmmnei, trok ikke det. Phyllanthus fluitans ser ut til å ha mer horisontale blader som kan bli rødlige - det passer ikke på mine. Bladene ligger vertikalt, og vokser ikke ut fra en rosett. Fargen er knall grønn, bladene er tykke og "hårete" på den ene siden.

Minner nesten litt om en sukulent..

Andre forslag?
Salvinia molesta er det, uten tvil!

Takk folkens.
Marianne Hansen, kunne du tatt noen bilder av denne planten og sendt de inn til oss?

Det hadde vert kjempeflott
Rose U
Marianne Hansen, kunne du tatt noen bilder av denne planten og sendt de inn til oss? Det hadde vert kjempeflott :)

Det kan jeg godt!

Til hvilken mailadresse skal de sendes? Krav til format?
Du går inn på den aktuelle plante eller fiskeprofilen, og trykker på knappen: Endre info.

Der skal det vere mulig å laste opp bildene. Det viktigste er at det er klare bilder av planten, uten for mye "støy" rundt.

Tror vanlig Jpg format er greit, men her er jeg på veldig gyngende grunn. Jeg har utrolig lite peil på fotografering og bilder.

Det vil vere noen som vurderer og godkjenner bildene, og eventuelt legger de ut på rett plass.

Jepp jeg leter...trenger litt hjelp
den ene planten tror jeg er Hygrophila corymbosa "Glabra"
Den har faktisk noe jeg tror er blomster. ser ut som et slags aks....

den andre er jeg redd er anubias barteri nana. kan det stemme? den har samme overflate på bladene som den vanlige julestjerna vår. nesten litt fløyelsaktig.
redd fordi jeg da må plante den om. har satt den i bunnen seff, men den skal vel bindes til en rot?
har sett gjennom hele galleriet, men er slettes ikke sikker på sistnevnte. noen tips?
noe annet jeg lurer på i samme slengen: har en stk crinum natans. denne plantet jeg seff med hele rotsystemet dekket. men vil den dø av det? ser det står at toppen skal være over 'bakken'
et siste spm. skulle vel vært i en annen tråd men dog.... jeg har nå 15 sorter planter. syns det er så morsomt har bestilt mere lys som skal på plass i løpet av en uke. men jeg bør vel gjødsle dem også. hva anbefaler dere? det enkleste er vel noe flytende jeg kan ha i vannet, men hva?
va på ikea idag og der hadde de Alternanthera reineckii "roseafolia (Pink)" og anubias til 25kr stk
Bjarne
Savner du noen planter i plantebasen så si i fra så skal de komme på plass. Flere gode bilder av planter er også velkommen i plantebasen.

Jeg savner Ceratopteris pteroides
Har hatt den lenge selv.

En super flyteplante!

Her er den sett nedenifra.
[External Image]

Samme plante sett ovenifra.
[External Image]
Oops glemte dette bildet.
Her er det tredje og siste bildet som viser lengden på de fantastiske røttene denne flyteplanten har Karet det vises bilde av, er 45 cm høyt. Røttene henger nesten ned til bunnen.

Ceratopteris pteroides i 180 liter.

[External Image]
Ceratopteris pteroides er nå på plass i basen.
Det er bare å fylle på med gode bilder.
MatsO
va på ikea idag og der hadde de Alternanthera reineckii "roseafolia (Pink)" og anubias til 25kr stk:)

Har de anubias der også?
Savner også en topp 100 funksjon slik som finnes for fisker. Dette vil gjøre det lettere for oss nybegynnere å identifisere planter vi har kjøpt.
Savner plante i basen
Lagenandra ovata finner jeg ikke i basen....!
Tilfeldig bekjentskap
© Tonje_R
Reklame for plussmedlemskap