Tips til Holger angående fotokonkuransen (side 2)

Det kommer vel an på hvilken måte en velger å lagre bildet på før det sendes inn. Jeg lagrer alltid mine bilder til webbruk med "Save for web". Da fjernes vel exif-infoen?

Det er sant nok, save for web er jo et must, skikkelig kB sløser den vanlige JPEG saven i PS. Trur ikke den beholder denne informasjonen nei, litt usikker på om jeg brukte det til konkurransen selv da.
Holger Lockertsen
Javascriptsperra for å laste ned bilde kjem på plass igjen, og eg jobbar med andre muligheter for å beskytte bildet, men foreløpig gjer vi ingenting.


Den javascriptsperren på høyre musknapp er skikkelig irriterende hvis man skal f.eks kopiere et litt tungstavet latinsk fiske eller plantenavn fra basene til forumet. Ikke har den noen hensikt heller. Hvis man bare holder muspekeren over bildet så dukker det lille blå diskettikonet opp, og det virker som bare det med javascript på.
Kjetil L
[QUOTE=Holger Lockertsen] Javascriptsperra for å laste ned bilde kjem på plass igjen, og eg jobbar med andre muligheter for å beskytte bildet, men foreløpig gjer vi ingenting.


Den javascriptsperren på høyre musknapp er skikkelig irriterende hvis man skal f.eks kopiere et litt tungstavet latinsk fiske eller plantenavn fra basene til forumet. Ikke har den noen hensikt heller. Hvis man bare holder muspekeren over bildet så dukker det lille blå diskettikonet opp, og det virker som bare det med javascript på.

Marker det du vil kopiere og trykk ctrl+C
Det som er verre er hvis man vil høyreklikke for å velge "åpne kobling i nytt vindu"...
Veldig praktisk med Web developer tools til Firefox, Disable Java, Disable Javascript osv. med et lite tastetrykk

Og man kan bare lagre en webside for å omgå javascript med bildenedlastning. Jeg synes det bare er tøv for å være ærlig. Hva folk gjør med bildene er vel uten betydning. Hadde blitt mer irritert om folk hotlinka dem til sine egne sider på nettet f.eks.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap