Hvem forhandler aqua- el i Norge? (side 2)

Høres bra ut.. 300kr for ei god pumpe er jo ikke ille.. Så da skal jeg prøve på å skjære ut det som er der.
Men åssen er det å gjøre sånt med fisk å alt i karet da. Blir fisken veldig stresset? Og jeg slipper ikke ut giftstoffer når jeg skjærer i limet?

Hilsen
Kenneth
Jeg ville uten tvil tømt karet før denne prosessen, slik at du kan legge det med baksiden ned på ett stabilt underlag. Å stå over fisk, vann og planter å banne, det styrer jeg unna

Silicon er ufarlig for fisk, med mindre de spiser den i seg Det tror jeg ikke er spesielt gunstig.
Uffameg. Tømme karet? Kan ikke akkurat si at jeg har spesielt lyst til det.
Nå har jeg styret med karet i noen uker nå. Endelig fått vekk Nitritten å
Hadde håpet å få gjort det med en del av vannet igjen..
Men må man så man. Bare redd fiskene ikke tåler mer stress.
Ja ja.. Nå er faktisk pumpa kjøpt. Skal til Tropefisk å hente den i Fredrikstad om ikke lenge.
Så får jeg jo tenke hardt å lenge over hva jeg skal gjøre med den gamle pumpa

Kenneth
Du kan jo la den gamle, stygge klumpen stå der inntil videre Du trenger jo ikke å fjerne den, om du ikke vil
Nå har jeg tenkt langt å lenge å lengre enn langt
Tror jeg skal gjøre et forsøk på å fjerne den, så jeg prøver med å ta ut halvparten av vannet.. Også får jeg se åssen det går..
Håpe det ikke sitter altfor godt. Er jo glassmester av yrke, så jeg har jo skjært i en del silikon fra før

Pumpa sitter jeg å ser på nå, fin den..

Så jeg gjør et forsøk

Hilsen Kenneth
Du må huske å kjøre inn den nye pumpe før du tar ut den gamle
Hmmmmmm, jeg må kansje det..
Så jeg må kjøre begge pumpene en stund nå da eller?
Og så fjerne den gamle etter en ukes tid kansje..
Godt du sa ifra
For nå hadde jeg tenkt til å begynne å skjære løs den gamle boksen..

Kenneth
Eller hva sier dere?
He he, er litt stressa her se, liksom midt i akvariemodus
En 4-6 uker bør du nok kjøre begge to... Husk, du begynner på nytt med den pumpen og har du slitt med nitritt er det ikke sikkert den gamle er innkjørt skikkelig heller.
Ok, men da gjør jeg jo som du sier
4-6 uker. For det gamle filteret er jeg nesten sikker på at ikke er helt innkjørt.
Så da prøver jeg dette.
Litt synd at jeg har tatt vekk 2 bøtter vann alt da men.. Det er vel ikke det største problemet

Tusen takk for hjelpen..

Kenneth
Versegod du

De to bøttene erstatter jo du bare med rent vann, så har du foretatt vannskift også
Sånn, nå er pumpa i vannet og vann er fyllt på.
Men det blåser godt nedi der nå. Den nye pumpa virker bra, litt kraftig kansje, men har stilt den på det laveste da.
Bare ikke fiskene har noe imot litt strøm så?

Hilsen

Kenneth
Inaktiv bruker
De overlever nok.
Sitter alle guppyene klistret i glasset i ene hjørnet så er det for mye strøm

/jan
Blir det for mye strøm, kan du rette utblåset mot glasset. Da kan du prøve å kjøre mer guff på pumpen. Er litt usikker om det gjelder for Fluval, men pumpene setter ikke alltid pris på å bli "strumpt", men siden der en en dings til dette, sliter det sikkert ikke nevnerverdig på pumpen...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap