spiser discus fra bunnen? Og hva med denne PH'en? Mange discus spr. (side 2)
Nå er det en stund siden jeg fikk min fine blå diamant med hull i hodet. Jeg synes ikke det ser noe bedre ut. Fisken får det beste stellet jeg klarer å gi den. Delvannsbytte 25 % annhver eller hver dag. For 2 eller 3 ganger om dagen med hjemmelaget oksehjertefor, jbl discusbits, røde mygglarver, rekebits, fersk artemia. Små små prosjoner og den spiser som bare det. Er først i matfatet og litt konge i akvariet. Jeg slamsuger dersom det er forrester igjen etter 15 min, men det er stort sett aldri det da jeg har sandsnegler og eplesnegler samt corydoras'er og ancitrust som spiser det discusen ikke tar.¨
Verdiene nå er ph 6.9 - 7.1 i løpet av dagen målt med ph-pen. Kh 3, gh 4, nitritt knall gul, o2 8 m/l, co2 16. Tempratur 28.
Det virker ikke som discusen mistrivest, den er mye ute og napper rundt. Svømmer rundt sammen med en av de andre og/eller krangler litt. Mest "vennskapelig" knuffing. Den virker ikke stresset. Legger ved et bilde av den.
Er jeg utåldmodig nå som synes hullene burde bli mindre dersom den har det bra? Er spesielt bekymret for det hullet som er rett over øyet... Er det eventuelt noen mild medisin den kan få for å hjelpe den? Noe jeg kan gjøre bedre for å sikre at den trivest og heles?
Verdiene nå er ph 6.9 - 7.1 i løpet av dagen målt med ph-pen. Kh 3, gh 4, nitritt knall gul, o2 8 m/l, co2 16. Tempratur 28.
Det virker ikke som discusen mistrivest, den er mye ute og napper rundt. Svømmer rundt sammen med en av de andre og/eller krangler litt. Mest "vennskapelig" knuffing. Den virker ikke stresset. Legger ved et bilde av den.
Er jeg utåldmodig nå som synes hullene burde bli mindre dersom den har det bra? Er spesielt bekymret for det hullet som er rett over øyet... Er det eventuelt noen mild medisin den kan få for å hjelpe den? Noe jeg kan gjøre bedre for å sikre at den trivest og heles?
Postet 18.12.06 kl 00:08
Postet 18.12.06 kl 00:21
Det kan være verdt å prøve med vitamintilskuddet Frank gir link til i denne posten
Postet 18.12.06 kl 10:30
Syntes heller ikke det ser bra ut. Ville forsøkt med en hestekur vitaminer, om du ikke har gjort det ennå.
Når det gjelder behandling med sterkere saker, ville jeg prøvd eSHa Hexamita. Har ikke mange tilbakemeldingene om denne, men de andre eSHa produktene holder jo mål og vel så det. Regner derfor sterkt med at denne er minst like bra som dem
Lykke til
Når det gjelder behandling med sterkere saker, ville jeg prøvd eSHa Hexamita. Har ikke mange tilbakemeldingene om denne, men de andre eSHa produktene holder jo mål og vel så det. Regner derfor sterkt med at denne er minst like bra som dem
Lykke til
Postet 18.12.06 kl 10:43
Postet 18.12.06 kl 11:20
Normalt har man sett glimmrende effekt ved å fore oksehjerte med god andel spinat blandet i. Hvis du ikke ser forbedring i løpet av den kommende uken så er nok veien til medisinering kort. Voksen discus i gode omgivelser klarer å holde hexamita under kontroll så dette er ikke helt etter oppskriften.
Så lenge fisken spiser godt, ikke blir tilbaketrukket og sturer ville jeg prøvd med vitamintilskudd.
Nå har jeg aldri benyttet eSHa Hexamita så spørsmålet med denne blir hvordan bakteriekulturen i filteret vil klare seg under behandling. I alle fall må du ikke vente for lenge med medisin. Ofte er det slik at man setter inn medisin for sent, slik at fisken er i utgangspunktet så svekket at den ikke klarer kuren i tillegg.
Postet 18.12.06 kl 12:02