Kampfisk i glass i naturfagtime (side 2)

Veldig, veldig bra jobbet. Jeg er stolt av deg
Grøsser med tanke på livet til den stakkars kampfisken (jeg startet mitt fiskeliv med kampfisk ) Og ikke minst gremmes jeg over at den sånn fyr kaller seg naturfaglærer! En skam!
Nok en gang: godt jobbet. Tøft å gjøre det, særlig med tanke på om at du stod alene om dette.
Skikkelig tøft gjort, mArTii
Coolt! Og tøft gjort ja!

Kan jo be han der Arild-akvaristen til å holde foredrag om akvarier. Man lærer jo masse naturfag, og ikke minst respekt for levende vesner -som jo er en del av naturfag! (og som er en av de viktigste egenskapene et menneske kan ha)
Kjempe flott av deg!! Det skal du virkelig ha applaus for! *bøyer meg i støvet for deg* Stå på!
Bra du fikk ordnet opp i dette

Dumt at fisken måtte lide så lenge som den måtte. Dessverre er uvitenhet en vanlig ting når det gjelder dyr. Man kan si at folk har plikt å undersøke ting før de begynner med noe nytt, men dessverre er det ikke alltid vanlig å gjøre det.

Vil på ingen måte unnskylde læreren for det han gjor, men han visste nok ikke bedre heller og jeg synes ikke han fortjener pepper for det. Hvis ingen noen gang har fortalt ham om dyr/fisk og lært ham om hvordan de skal behandles har han sannsynligvis ikke hatt noe forhold til hvordan man skal forholde seg til dyr/fisk.

Men nå vet han bedre. Kanskje Arild har vekket interessen hans og får ham inn i akvaristenes spennende verden? Da hadde jo historien endt som en god gammel amerikansk film
En ting er uvitenhet. Jeg har også gjort en del rart med fiskene mine i uvitenhet (gremmes!). Men når man da nekter å gjøre noe med saken når man får nye opplysninger, er dårlig:

mArTii =)
Læreren sa at det er spennende og se hvor lenge en slik fisk kan leve av en plante...

Jeg ser ingen grunn til å unnskylde denne læreren når dette er holdningen han viser når noen forsøker å si i fra!
Blir litt flau over alle tøft gjort og sånn for det eneste jeg gjorde var å si til rektor at den fisken som naturfaglæreren vår holder ikke har det bra og sånn og tilbød å vise henne regler og innlegg, men etter det var det hun som snakket med akvaristen som ikke visste om fisken og han som beslaglafisken og kjefta på læreren.
Tilfeldig bekjentskap
© Tiril Haug
Reklame for plussmedlemskap