Hvilken Malle er din favoritt.? (side 2)

L333 til 4-5000,- er meget høyt overpriset. 5-600,- er nok en mer riktig pris på Hypancistrus sp. 333. Men fin er den utvilsomt.

Her er noen bilder av L-262, L-46 og L-114.

E
Erlend D Bertelsen
L333 til 4-5000,- er meget høyt overpriset. 5-600,- er nok en mer riktig pris på Hypancistrus sp. 333.

Kansje du har rett i det med prisen. Jeg leste det en plass her på forumet at det var en seriøst dyr malle, men jeg finner det ikke igjen noen plass. Har skjekka litt rundt på nette og fant den til ca den prisen. som du sa. Men allikevell det er dyrt. Og det blir fort penger av det hvis det skal være lersgruppe. Med tanke på oppdrett.
Sorry for det, Jeg burde kansje se litt rundt på nette neste gang før jeg sier noe. Med tanke på det med kroner og øre.

Andreas Bjørvik
Det er så fantastisk mange flotte maller. Sitter her å sikler etter å ha sett på bildene som er lagt inn i innleggene ovenfor.

Synd at pengboken sier stopp. ...sukk.
mArTii =)
Det er dah mye morsommere med ordentlie maller som pleco og gibbiceps f eks enn sånne småe skye maller til flere hundre eller tusen kroner!

De såkaldte skye små mallene blir gjerne ganske store. uansett kan fler ha de hvis de ikke blir 200meter lange uansett...
Og hvorfor i all verden er pleco etc "ordentlige" maller, men ikke de såkaldte små skye mallene til flere hundre/tusen kroner:P

Unskyld at jeg kjefter litt, ble bare litt "overraska" over at du mener at de ikke er "ordentlige" maller. De er da like mallete som enhver pleco og gibbi
Det går da ikke an å si at alle "fine" maller er små og sky. Det kommer jo veldig an på hvordan man setter opp akvariet, hvor trygg fisken vil føle seg. Føler fisken seg trygg, kommer den til å være mye fremme.
Det finnes jo mange små og mindre pene maller av artene Hypancistrus, Peckoltia, Panaque, Ancistrus osv. Men de fleste er jo en fryd for øyet.

I familien Loricariidae finnes det nå ca 663 arter, det er klart man har mye forskjellige oppførsel og utseende da.

Legger også ved noen flere bilder: L-134, L-147, en hårete liten art jeg ikke er helt sikker på(Peckoltia sp)
mArTii =)
Det er dah mye morsommere med ordentlie maller som pleco og gibbiceps f eks enn sånne småe skye maller til flere hundre eller tusen kroner!

Nå er du på tynn is Mange L-malle fantaster her. Som Erlend sier i rette miljø er de slett ikke sky.

Det er ikke alle plasser en pleco eller gibbiceps passer inn, feks de kommer aldri til havne i noen av de karene jeg har pr i dag.

Samtidig gir det meg mye mer å holde på med fisk generelt som ikke er i tusentall. Siste på ønskelisten er L-52 Dekeyseria sp.
Karl Kristian
Og hvorfor i all verden er pleco etc "ordentlige" maller, men ikke de såkaldte små skye mallene til flere hundre/tusen kroner:P

Pleco f eks er ordentlie fordi de er liksom store og røffe å tåler mye, hardføre + hiver seg på maten og viser seg frem og sånn i motsetning til sånne små L-maller som gjemmer seg hele dagen og spiser litt hvis det passer seg (om natta)...
Nåja. Jeg er også glad i plecoen min, men jeg er også fryktelig glad i de andre mallene mine også. De har alle hver sin sjarm og sine særpreg som gjør at man bare MÅ bli glad i dem. Min L-128, for eksempel, er foreløpig veldig liten og definitivt ikke sky. Den jobber hele tiden, både natt og dag. Jeg lurer på når den egentlig hviler. Ingen er mere malle enn en annen. Jeg elsker dem alle sammen!

Sukk...så mange vakre maller, og så liten plass...
Jeg glemte å si at det ikke bare er plecoer som er hardføre.
mArTii=)
Pleco f eks er ordentlie fordi de er liksom store og røffe å tåler mye, hardføre + hiver seg på maten og viser seg frem og sånn i motsetning til sånne små L-maller som gjemmer seg hele dagen og spiser litt hvis det passer seg (om natta)...

Hva definerer du som en "Pleco" da Glyptoperichthys og Hypostomus arter? (Av de er det ca 100 arter).

Men hva med Pseudacanthicus og Panaque? De er jo store, mye fremme og aktive i matfatet? De er jo også klassiske L-maller

E

Hmmm jeg fikk ikke til det Quote greiene jeg.
Erlend D Bertelsen
Hmmm jeg fikk ikke til det Quote greiene jeg.

Fixet quoten for deg Skal ikke være / i "første" qoute, kun quote= brukernavn, evt annen info
Ganske ok disse også.

1. Panaque maccus Klovne Pleco

2. Panaque sp. L002..Tiger peckoltia

3. Hemiancistrus sabaji L075 Para pleco
Flotte maller Morten, vi må også ha med en klassiker

L260
[External Image]

Det var en pen malle Geir og ikke minst de som Morten viser frem.
Jeg får den følelsen av ¨løp å kjøp¨.
Men den neste mallen som kommer i hus er nokk en L-144. Etter min mening er en fin malle

Andreas Bjørvik
Geir Kristiansen
Flotte maller Morten, vi må også ha med en klassiker L260 [IMG]http://akvaforum.no/images/aquarium/11020_051030175541.jpg[/IMG]

Ikke bare en klassiker, men en klasse for seg selv.

Nydelig fisk Geir.

Har også hatt denne tidligere, men greide desverre å ta livet av den med noe CO2 tull.
Ble en dyr lærepenge.
Flere bilder
Her kommer flere bilder av noen av mine maller.

1. Panaque maccus L-104
2. Panaque sp. L-002.Tiger peckoltia (tror jeg)
3. Panaque sp. L-169

Kom gjerne med flere bilder.

E

Får vel ta L103 siden Erlend kjappet seg til å korrigere Maccusen

[External Image]
Slenger med en Albino Ancistrus, Ancistrus kommer man ikke utenom. Golden nugget L-18 er kjempeflott.

Ellers lurer jeg på at jeg har en mops blant mine L-199, skjer jo fra tid til annen med L.-46, men har ikke hørt om det på L-199, noen som kan bekrefte/avkrefte om dette er mops
Bengt Fossli
Ellers lurer jeg på at jeg har en mops blant mine L-199, skjer jo fra tid til annen med L.-46, men har ikke hørt om det på L-199, noen som kan bekrefte/avkrefte om dette er mops

Dette er nok en Mops ja. Det forekommer fra tid til annet blant mange arter Loricariidae. For et mer korekt vitenskapelig svar på hvorfor det forekommer, ville jeg gått til [URL=null]www.goc.se[/URL] og spurt på forumet der. Der er det mye kunskap om maller.

Slenger med noen flere bilder.

1. Nugget
2. Hypancistrus sp.L-66
3. Ancistrus sp. L144
Akvaidiot, er en betegnelse som noen gang blir brukt. Kan det være noe mere idiotisk
enn å kjøpe maller som man slipper ned i akvariene, for så etterpå lure på om de er der.
Dette er ihvertfall det som jeg får høre hos fruen min. Skal du ikke kjøpe noen skikkelige fisker snart?
Ligger der som en tulling i sene kveldstimer (natt) med en liten lampe for å få et glimt av en malle!
Ja, ja, og så går hun hoderystende å legger seg.

Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis hun kunne sett mallene og begynt å telle dem.

Hadde jeg hatt en rik onkel i Amerika som jeg skulle ha arvet, er det øverst på min
ønskeliste L 236 og L250. Tror det går en gruppe av L236 på vestlandet en plass,
og skulle det nå bli noen yngel en gang hadde det vært artig hvis en fikk fatt i noen.

Men ellers er jo L134 en vakker malle, 204 det samme.
Har noen L400 som ikke er så dumme de heller.
Ancistrus er også en "vakker" gruppe, L34 og mine neste som kommer i morgen, L255.
For ikke å glemme L183.

Må jo heller ikke glemme LDA33 og Golden Nugget. Og hva slår unge L199?
Eller en stor gibbiceps som kommer flyvende gjennom vannet med alle finner utslått.
Nei, må nok vare innse at jeg er fortapt til disse underlige fisken, som en nesten ikke ser.

Da er det noe annet med disse flate tallerkener som står der fremme hele tiden (også kjent som diskus),
eller hva sier du, Geir?

Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap