Vannplanter fra IKEA (side 2)
Har også blandete erfaringer med IKEA-plantene. Hos meg har de plantene med svakest stengel (stengel som ikke klarer holde planten oppreist over vann) fungert best. Disse plantene er rene vannplanter.
De plantene med "potteplante-stengel", dvs. kraftigere stengel, noen faktisk med bark, har ikke fungert like godt. Disse er andre har nevnt sumpplanter som kan være under vann, men trives best med variasjon over/under vann.
Så om man skal ha IKEA-planter kan det være lurt å se hvor "vannplante-aktig" plantene ser ut. Ikke vits å kjøpe de med "potteplante-stil", de vil høyst sannsynligvis dø.
Fant flotte eksemplarer av vasspest hos IKEA, men klart, disse var mindre enn de man finner hos akvariebutikken.
De plantene med "potteplante-stengel", dvs. kraftigere stengel, noen faktisk med bark, har ikke fungert like godt. Disse er andre har nevnt sumpplanter som kan være under vann, men trives best med variasjon over/under vann.
Så om man skal ha IKEA-planter kan det være lurt å se hvor "vannplante-aktig" plantene ser ut. Ikke vits å kjøpe de med "potteplante-stil", de vil høyst sannsynligvis dø.
Fant flotte eksemplarer av vasspest hos IKEA, men klart, disse var mindre enn de man finner hos akvariebutikken.
Postet 23.11.06 kl 15:47
Fått plantepakke fra webzoo...
Ja nå har jeg henta pakken fra webzoo... Håper det var et engangstilfelle... For det var ikke 100%. Et par av plantene var veldig flotte, men to av dem var mye brunt på... og èn tviler jeg på om klarer seg... :S
En artikkel, som jeg var blitt fakturert for, var ikke i pakken...
Har gitt dem tilbakemelding, så jeg regner med at det ordner seg. Det var forhåpentligvis et uhell...
Må jo være optimist
En artikkel, som jeg var blitt fakturert for, var ikke i pakken...
Har gitt dem tilbakemelding, så jeg regner med at det ordner seg. Det var forhåpentligvis et uhell...
Må jo være optimist
Postet 23.11.06 kl 17:22
Ta å fjern alle bladene som ser dårlige ut, fjern evt. dårlige røtter helt, og klipp ca. halvparten eksisterende røtter. Da kommer de som et skudd Bare husk på å tilsette jern. Noen planter jeg har hatt har kvittet seg med alle bladene sine før den har kommet med nye skudd. Så det er bare å smøre seg med tolmodighet.
Postet 23.11.06 kl 19:46
Endret: 23.11.06 kl 19:46
Postet 23.11.06 kl 20:39
Postet 24.11.06 kl 20:23
Endret: 24.11.06 kl 20:43
Postet 24.11.06 kl 20:37
Postet 24.11.06 kl 20:54
Postet 24.11.06 kl 20:57
Postet 25.11.06 kl 17:23
IKEA-vannplantenes krukker
kan de brukes i akvariet som et bittelitte skjulested? Nå kjøpte jeg de plantene i går, og da var det med potte (krukke), men vet ikke om det har vært slik hele tiden...
Postet 05.12.06 kl 15:30
Endret: 05.12.06 kl 15:39
Postet 05.12.06 kl 15:41