Egg på Pecoltia Sp. L-134 (side 2)

Takk. Skal ikke se bort fra at jeg tar turen til Fredrikstad en dag. Har også planer om å be om å få kjøpe noen søte små ved en senere anledning.
2 stk. 15 dager gamel yngel
Her er det siste bilde av yngelen.

De har tydelig utviklet seg til "små fisk" og den flotte oransj fargen har begynt å komme. Nå er pllomme-sekken helt borte.
Så neste utfordring nå er å få de til å spise.

E
I dag tømte jeg hulen. Totalt 9 stk. yngel. Hadde kansje håpet det skulle bli flere. Håper jeg får de til å leke en gang til.

E
Det klarer du (de) sikkert. Lykke til videre med de skjønne små.
Skikkeleg flotte maller du har der Erlend...!

Eg har bestilt meg 3 stk L046 (Har veldig sansen for Hypancistrus Familien!).

Er også bestilt inn 5 stk L270, men etter å ha sett L134 dine, så rekner eg med at det blir ei gruppe på 5 stk av denne også...!

Har egentleg fått helt dilla på maller i det siste... (Veldig mye pene maller som er å få tak i.)

Syns det er spennende med arter som er veldig spesielle og prøve oppdrett på disse....

Hvilke arter har du sammen med L134?

Hei.

Hos meg går Peckoltia sp. L-134 sammen med hypancistrus sp. L-262. Disse går i en 200 liter.
Min gruppe med Hypancistrus Zebra L-046 går sammen med en noen Rineloricraia Parva. Dette er i en 150 liter.

Om man har planer å drette disse, er det helt klart å anbefale et rent artskar.

E
På han igjen!
Da så jeg i dag at fiskene var igang igjen. Virkelig artig.
Dag 35
Nå begynner også disse å ta form. Her er de 35 dager gammle. Farge og mønster begynner å ligne på foreldrene.
Skikkeleg flotte!! (er litt misunlegg her eg sitter... hehe)...

Mater du med Artemia Erlend?

Hvor gamle før du flytter de til større kar?
xante: Jeg fòrer med levende artemia, men kun som tillegsfòr. Bruker JBL sine PlecoChips. Disse bruker jeg forøvrig til mange av mine arter. Kvalitet!

Geir: 7 stk som fortsatt lever. En klarte jeg desverre å mose med lufte-steinen. Den andre var stor som et luftskip i magen da den kom ut av hulen. Den klarte ikke osmosereguleringen, og døde desverre rimelig fort.

E

Lekker de fortsatt regelmessig? vis de gjør det, ofte lekker de egg?
Etter at jeg flyttet til Bergen har de ikke lekt, men jeg ser tydelig anntydniger til at de kommer til å starte. De har også desverre blitt flyttet litt frem og tilbake før jeg endelig fant et ledig artskar til de. Hannen har nå funnet sin hule, og har hatt besøk noen ganger, men det har ikke blitt egg ennå. Jeg håper at det ihvertfall kun er et tidspørsmål.

E
Har selv en gruppe på 3 hunner og 2 hanner. De går i en egen 180 liter.Jeg har prøvd det meste nå opptil flere ganger, men de vil bare ikke. Regntid, torv, tempratur, sirkulasjon i alle verdens varianter men ikke. Tror snart jeg blir gal. Neste forsøk skal jeg prøve med regnvann, om det forhåpentligvis begynner å regne snart da.
Begynner å bli "gal"selv jeg. Føler jeg har prøvd det meste selv nå, men fortsatt ingen egg på mine L134.
Neste skritt er å dele gruppen i 2 nå utover våren. Har nå et artskarr med 13 stk.
skal dele gruppen i 2 nå og håpe de kommer igang.
sjefs hannen har besøk i hulen sin regelmessig(har hatt det dem siste 2-3 ukene) men fortsatt har det ikke kommet noen egg.
Er spent som fy hver morgen.

Til Erlend. hvor mye sirkulasjon har du i karret(L/T)? Og hvor stort karr går dine i?
Da ser det ut om dr hat funnet ut av det igjen.

Karet denne gangen er en 105 liter, har egentlig ikke så mye strøm. Et pumpehode som blåser 500 liter i timen koblet på en blåsvamp. I tilegg går det en Fluval 1+ og en fluval 2+ der, men det er i første omgang, kun for å holde liv i filtermediet. Dette blir totalt 1100 liter pr. time. Det er en uke siden siste vannbytte, da byttet jeg ca 40% med kaldere vann.

Vannparametere i dag er:

Temp: 28.3 grader
pH: 7,23
Ledningsevne: 100 µs/cm
Saltinnhold 0,05 ppt

E
Gratulerer så mye.Da er det bare å krysse fingerne å håpe på det beste.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap