- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Hvilke fisker er din favoritt? (side 2)
Hvilke fisker er din favoritt? (side 2)
Postet 11.12.06 kl 15:11
Postet 11.12.06 kl 17:03
Denisons barbe!
Min yndlingsfisk må nok være denisons barbe. (puntius denisonii)
Den er bare sweeet!
Jeg har den ikke enda men jeg har sykt lyst på den!
Den er bare sweeet!
Jeg har den ikke enda men jeg har sykt lyst på den!
Postet 11.12.06 kl 17:24
Postet 11.12.06 kl 17:38
Postet 11.12.06 kl 17:54
Endret: 11.12.06 kl 17:54
Jeg er svak for Tanganyika. Vanskelig å bestemme seg for favoritter. Sandlekere er interessante. Hesteneser er spesielle og fascinerende. Neolamprologus multifasciatus er noe for seg selv med sitt temperament.
Utenom Tanganyika har alltid scalarer vært en favoritt. Maken til elegant og sjarmerende fisk!
Utenom Tanganyika har alltid scalarer vært en favoritt. Maken til elegant og sjarmerende fisk!
Postet 11.12.06 kl 18:22
Postet 11.12.06 kl 18:44
Morsomt å lese om alle favorittfiskene blant medlemmene, og se alle de flotte bildene.
Kjempetabbe av meg å kjøpe akvarium på bare 240l, men kanskje senere....
På en god andreplass hos meg, etter Praktbotiaene er en Golden Nugget L-081, som jeg kjøpte for noen uker siden.Artig å se at den blir stadig mindre sky.(Slipper å liste meg oppom natta med lommelykt for å få øye på den).Synes den er utrolig fin.
Om to dager skal jeg ivei å kjøpe 2 eller kanskje 3 Scalarer. Gleder meg stort, for dette er morsomt.
Kjempetabbe av meg å kjøpe akvarium på bare 240l, men kanskje senere....
På en god andreplass hos meg, etter Praktbotiaene er en Golden Nugget L-081, som jeg kjøpte for noen uker siden.Artig å se at den blir stadig mindre sky.(Slipper å liste meg oppom natta med lommelykt for å få øye på den).Synes den er utrolig fin.
Om to dager skal jeg ivei å kjøpe 2 eller kanskje 3 Scalarer. Gleder meg stort, for dette er morsomt.
Postet 12.12.06 kl 00:35
Endret: 12.12.06 kl 00:44
Postet 12.12.06 kl 16:30
Må nok svare alle typer gobyer... saltvann, brakkvann og ferskvann.
Små gobyer, store gobyer.
Eneste grunnen til at jeg vil starte med saltvann er gobyene man finner.
Utseendet på de fleste er helt vannvittig herlig. Butte, skjønne fjes. Dårlige svømmere.. de bumper rundt med den spesielle finna som de hviler på.
Og farvene.
Og måter de legger seg ned på, på bunn eller på et blad. Eller en stein.
Den elegante buen de får på kroppen når de løfter de skjønnene ansiktene sine for å titte etter noe.
Ahh.. gobyer gobyer gobyer.
Postet 12.12.06 kl 16:36
Postet 12.12.06 kl 17:28
Scalare er nok min favoritt!
Er utrolig avslappende å se på, litt morsomt når de strever i vei med å kommer frem Har nå en scalare som jeg tror er rundt 3 år gammel, veldig glad i han/hun. Er sjefen i karet og skal ofte vise seg frem, men er samtidig veldig pinglete - noe jeg synes blir litt søtt da. Legger ved et bilde av den
Hvis noen vet hvilket kjønn den er, hadde det vært fint å få vite
Er utrolig avslappende å se på, litt morsomt når de strever i vei med å kommer frem Har nå en scalare som jeg tror er rundt 3 år gammel, veldig glad i han/hun. Er sjefen i karet og skal ofte vise seg frem, men er samtidig veldig pinglete - noe jeg synes blir litt søtt da. Legger ved et bilde av den
Hvis noen vet hvilket kjønn den er, hadde det vært fint å få vite
Postet 12.12.06 kl 20:15
Kampfisk, så klart!
Og leoparddanio.
Og sommerfuglciklide. De er små nurker, rett og slett.
Og sommerfuglciklide. De er små nurker, rett og slett.
Postet 24.03.07 kl 15:38
har vært igjenom de fleste
å det begynte med Corydoras - og de er en av mine favoritter i dag også, men Levendefødere som guppy er på topp, da dem som er VANSKELIG å få tak i selvsagt * grrrr * men men lever med det og får napp en gang i blandt =)
Postet 24.03.07 kl 15:58
Postet 24.03.07 kl 17:04
Har en forkjærlighet for spesielle fisker. Men er også veldig glad i karpefisker,laksekarper og enkelte barber.
Favoritter hos meg:
Apollo hai
Pinktail chalceus
Tucan fish
Long-snouted pipefish
Bladfisk
Dette er eksempler på forskjellige fisker jeg har lagt min elsk på. Jeg har Apollo hai men de andre viser seg å være vanskeligere å få tak i,skjønt før eller senere skal jeg få tak i dem :P
Favoritter hos meg:
Apollo hai
Pinktail chalceus
Tucan fish
Long-snouted pipefish
Bladfisk
Dette er eksempler på forskjellige fisker jeg har lagt min elsk på. Jeg har Apollo hai men de andre viser seg å være vanskeligere å få tak i,skjønt før eller senere skal jeg få tak i dem :P
Postet 24.03.07 kl 21:42
Inaktiv bruker
Er vel kanskje bare meg her som har guppyene på toppen, hehe. Har nå igjennom mitt korte akvarist liv hatt scalare, praktbotia, diverse maller og corydoras osv osv, men nå har jeg havnet tilbake på guppyene.. Jeg fascineres noe veldig av de vakre hannene og de stakkarslige hoene som får gjennomgå.. Praktbotiaer synes jeg er også er morsomme fisk.. Discus får nesten ikke være med på lista, for de er i en egen liga.. :P
Postet 02.11.07 kl 02:50
Postet 02.11.07 kl 03:04
Postet 02.11.07 kl 11:20
Postet 22.05.08 kl 21:47