Kjønn på Bolivianske Sommerfuglciklider (side 2)

biXen
Nå har jeg egentlig saumfart internett i mellom jobbinga for å finne informasjon om disse fiskene. På den siste siden jeg var på sto det at det å sette seg i munngrep på hverandre, og å dunke borti hverandre osv. var en form for flørting, at de flørter nokså voldelig. Så da er det kanskje håp likevel, så lenge de er snille tror jeg bare jeg beholder dem og ser hva som skjer, kunne kjøpt to til for å ha bedre odds, men da må jeg kanskje finne nytt hjem til dem etterpå, som ikke er gøy :) Hvis de derimot blir galne senere på hverandre så må jeg vel få tak i en ny og evt. bytte. Sant at 70 liter blir litt lite hvis en skulle prøvd med flere. Men det er en skikkelig nydelig fisk, har ikke lyst til å bytte dem så lenge de er snille og bare kjekler litt seg i mellom. Må prøve å filme det neste gang :)

Du har ikke tilfeldighvis link til noen av sidene du fant? Hadde vært kjekt å lese litt mer

Sitter her og lurer på å flytte ut en av fiskene. Den som blir jagd heftig av 'bølla' henger ved overflaten og hjemmer seg konstant nå =/ SÅ voldelig flørter de vel ikke? I så tilfelle har jeg fått en hissig hunnfisk. Ikke lett det her :p

Hadde vært gøy å se film av dine
Tror sjangsen er god for at du NÅ har to hanner Om du hadde en hunn før spørs jo, det kan jo være det viser seg bra når de blir kjønnsmodne. Jeg vet rett og slett ikke med mine, de henger i samme område. I går kom den andre etter den andre, da hadde de bytta på å jage hverandre. Så sto de bare mot hverandre og stirra hverandre i øynene. Så dirra de bakover, bytta på det også, og plutselig var det kyssegrepet og dytte på den andre. Morsomt :P Det er ikke skadelig ihvertfall, så da er det greit. Manndomsprøve eller kinky flørting

At din er ved overflaten sier vel mye, for de liker seg ikke der. Kanskje du bør prøve å bytte en siste gang?

Får prøve å få filma det hvis de gjør noen sprell igjen
Glemte linkene, jeg har ikke lagra noen. Jeg tok et søk på google på mikrogeophagus altispinosus sex eller sexing og microgeophagus altispinosus sex. Da får man opp en del forum osv. som har lurt på det samme Noen med riktig bra informasjon. Tror det var disse jeg fikk best resultater på. Og slapp av, ingen fiske sex sider som kommer opp :P
Nå er bølla levert tilbake, mot en boks med fiskefôr :p Så får han som er igjen være alene til etter nyttår når jeg kommer tilbake fra juleferie. Etter at bølla forsvant har han svømt rundt i hele karet og kost seg
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap