Jewel-pumpa "stopper" hele tiden, hva gjør jeg? (side 2)

Etter at jeg tok ut hvert minste lille sandkorn fra pumpehuset har pumpen fungert perfekt, heldigvis! Da ser det ut til at teorien min var rett...

Når min stoppet kom det heller ingen lyd fra den, den var helt stille som om kontakten var dradd ut.

Du kan jo bruke tipsene jeg fikk i denne tråden, og så ville jeg også sjekket med garantien når akvariet er så nytt. Kjedelig å begynne å fikse på noe man akkurat har kjøpt!

Lykke til!

Maren


Rediger litt på bildet, og send det inn til fiskebasen vår (ber pent:p)[/QUOTE

Frank:
Legger gjerne bildet inn i fiskebasen, men er helt grønn når det gjelder photoshop, så det må bli når jeg får tid til å sette meg ned og bruke "guiden" her på forumet... Hvis ikke noen kan gi meg noen konkrete tips om hva jeg må gjøre,da...?

Maren
2 stk juwel 1000 l/h pumper har tatt kvelden for meg etter ca et halvt års bruk. Da jeg var å reklamerte på den siste i går sa sjefen på dyrego på Gjøvik til meg at det var en produksjonssvakhet på 1000 l/h pumpene som ble produsert i en periode. Nøyaktig tidsperiode og om det er rettet på vet jeg ikke. Han sa at de hadde fått inn x anntal 1000 l/h pumper som hadde svikta.
Min er også ødelagt, tror jeg. Den lille stålpinnen som går gjennom rotoren inne pumpa, er løs. Det ser ut som om den er brukket tvers av, eller skal den være slik?
Kjøpe karet mitt brukt, en Rio 400, og pumpa som sitter i klarer 1000 l/t. Den er lysegrå så det er vel av den nyeste typen.
Pumpa funker forsåvidt greit ellers, men den bråker en del. Derfor jeg tok den opp og plukket den fra hverandre. Har sendt mail til juwel i tyskland med håp om å få ny, men det er det vel bare å drømme om.
Akslingen skal være i ett stykke. At en stålaksling brekker, er høyst uvanlig. Men en gang må jo være det første tilfellet for alt.

Syntes 1000L\t er lite på 400L akvarie, og ville enten byttet hele filtreringen (det er det jeg garantert ville gjort), eller satt i en kraftigere pumpe.

Husk at brukket aksling er til svært stor slitasje på resten av pumpa. Jeg ville ikke brukt denne nå som du vet det er en alvorlig deffekt på denne.
I verste fall ødelegger\ skader du hele dritten...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap