- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Hva ønsker du deg til jul? (side 2)
Hva ønsker du deg til jul? (side 2)
Inaktiv bruker
At L144 kan seg en liten pause i eggleggingen så jeg kan få flyttet dem over i det nye karet.
Og en pysj
/jan
Og en pysj
/jan
Postet 18.12.06 kl 23:20
Postet 18.12.06 kl 23:21
JanRAt L144 kan seg en liten pause i eggleggingen så jeg kan få flyttet dem over i det nye karet.
Heldiggrisen Håper jo det kan bli meg med tiden. Jeg har 3 bittesmå i et akvarium og venter en litt større ganske snart. Men det ser absolutt ut til at ancistrusene mine har skjønt poenget med å få mallehuler nå, takk og pris. Kanskje jeg får små ancistrusbarn til Jul? Bare synd at jeg da ikke er her så jeg får se det.
Postet 18.12.06 kl 23:30
Postet 19.12.06 kl 09:49
Jeg ønsker meg litt forskjellig, men av en eller annen grunn blir jeg helt stum og får jernteppe hver gang mannen min maser om "Nå MÅ du si hva du ønsker deg til jul!"
Vel, jeg dette har jeg sagt at jeg ønsker meg :
et par øredobber i gull med rosa stener (må være ekte, jeg er sterkt allergisk mot juggel).
Ny mobiltelefon med sånn flipp-lokk (som han Horatio i CSI har
Gavekort hos Tropefisk.no (har gitt mannen min nettadressen!
Listen var kort, men... tja, bøker og sånn kjøper jeg meg selv når jeg har lyst på en, året gjennom.
I en viss alder er det blitt vanskelig å ønske seg ting
Man har liksom det meste etterhvert, og de tingene man virkelig ønsker seg er det ikke noen vits å ønske seg for det blir aldri noe av uansett (som f.eks. ønsker jeg meg en 530 liter med Tropheus Moorii i stua....) Ønsker meg også en deilig og flott hage med nydelige blomster neste år, men det er noe jeg må jobbe for å få selv, og sannsynligvis kjøpe plantene selv også For jeg vet hva jeg vil ha (forresten, jeg har jo bursdag i mai når hage-sesongen begynner for alvor, så da kan jeg jo ønske meg litt av hvert!
Og jeg ønsker meg selvsagt snille barn! (eller snillt barn, jeg har bare en). Han er virkelig en håndfull noen ganger. I dag ville han ikke gå på skolen, for der måtte han jobbe, sa han(!). Han ville bare gå på SFO (skolefritidsordningen) og leke! Sutre-sutre-sutre for det en stund...og en rimelig oppgitt mamma som ikke er i humør til sånt tull klokka sju om morgenen! Da kunne jeg ØNSKE at jeg hadde snillt barn...!
Vel, jeg dette har jeg sagt at jeg ønsker meg :
et par øredobber i gull med rosa stener (må være ekte, jeg er sterkt allergisk mot juggel).
Ny mobiltelefon med sånn flipp-lokk (som han Horatio i CSI har
Gavekort hos Tropefisk.no (har gitt mannen min nettadressen!
Listen var kort, men... tja, bøker og sånn kjøper jeg meg selv når jeg har lyst på en, året gjennom.
I en viss alder er det blitt vanskelig å ønske seg ting
Man har liksom det meste etterhvert, og de tingene man virkelig ønsker seg er det ikke noen vits å ønske seg for det blir aldri noe av uansett (som f.eks. ønsker jeg meg en 530 liter med Tropheus Moorii i stua....) Ønsker meg også en deilig og flott hage med nydelige blomster neste år, men det er noe jeg må jobbe for å få selv, og sannsynligvis kjøpe plantene selv også For jeg vet hva jeg vil ha (forresten, jeg har jo bursdag i mai når hage-sesongen begynner for alvor, så da kan jeg jo ønske meg litt av hvert!
Og jeg ønsker meg selvsagt snille barn! (eller snillt barn, jeg har bare en). Han er virkelig en håndfull noen ganger. I dag ville han ikke gå på skolen, for der måtte han jobbe, sa han(!). Han ville bare gå på SFO (skolefritidsordningen) og leke! Sutre-sutre-sutre for det en stund...og en rimelig oppgitt mamma som ikke er i humør til sånt tull klokka sju om morgenen! Da kunne jeg ØNSKE at jeg hadde snillt barn...!
Postet 19.12.06 kl 10:17
Endret: 19.12.06 kl 10:18
Hva?! Er du ikke strålende opplagt og blid uansett oppførsel av barnet ditt klokken syv om morgenen?! Det er det værste jeg har hørt. *ler*
Nei, klokken syv skal barn være snille mot mødre, men det er desverre ikke slik det er bestandig. Min yngste datter på seks år forstår ikke helt hvorfor hun ikke kan ta seg fri fra skolen de dagene jeg ikke har forelsninger, det kunne hun jo i fjor da hun gikk i barnehage. Vi har laget en avtale på at når jeg har fri da slipper hun å være på SFO, men når jeg da henter henne blir hun sur fordi hun må tidlig hjem.....Det er ikke alltid like lett å vit hva man skal gjøre.
Når det kommer til min datter på 11 år- kan man komme nærmere bevisstløs men samtidig klare å komme seg ut på badet tro? Jeg må fortelle henne at hun må stå opp tolv ganger, vise henne hvor klærene lligger, fortelle henne at hun må vaske seg, pusse tenner og gre håret hver eneste morgen. Hun sitter bare å stirrer apatisk ut i luften :0) Når hun endelig kommer opp på kjøkkenet, ja da må jeg fortelle henne at ho må spise maten som står forran henne på bordet. Til slutt må jeg minne dem på at de må ha med seg sekken på skolen. Dette gjentar seg hver eneste morgen! Jeg har fibromyalgi, og etter perioder med mange netter med dårlig søvn og vondter i hele kroppen, da er lunten innimellom kort.....
Forsøker å avslutte morgenen med klemmer til begge to, og "glad i dere", så det meste ordner seg, men må innrømme at jeg sitter igjen med litt dårlig følelse i magen etter de mest styrete morgnene. Godt alt er glemt når de kommer glade hjem fra skolen, og har tusen ting å fortelle meg.
Nei, klokken syv skal barn være snille mot mødre, men det er desverre ikke slik det er bestandig. Min yngste datter på seks år forstår ikke helt hvorfor hun ikke kan ta seg fri fra skolen de dagene jeg ikke har forelsninger, det kunne hun jo i fjor da hun gikk i barnehage. Vi har laget en avtale på at når jeg har fri da slipper hun å være på SFO, men når jeg da henter henne blir hun sur fordi hun må tidlig hjem.....Det er ikke alltid like lett å vit hva man skal gjøre.
Når det kommer til min datter på 11 år- kan man komme nærmere bevisstløs men samtidig klare å komme seg ut på badet tro? Jeg må fortelle henne at hun må stå opp tolv ganger, vise henne hvor klærene lligger, fortelle henne at hun må vaske seg, pusse tenner og gre håret hver eneste morgen. Hun sitter bare å stirrer apatisk ut i luften :0) Når hun endelig kommer opp på kjøkkenet, ja da må jeg fortelle henne at ho må spise maten som står forran henne på bordet. Til slutt må jeg minne dem på at de må ha med seg sekken på skolen. Dette gjentar seg hver eneste morgen! Jeg har fibromyalgi, og etter perioder med mange netter med dårlig søvn og vondter i hele kroppen, da er lunten innimellom kort.....
Forsøker å avslutte morgenen med klemmer til begge to, og "glad i dere", så det meste ordner seg, men må innrømme at jeg sitter igjen med litt dårlig følelse i magen etter de mest styrete morgnene. Godt alt er glemt når de kommer glade hjem fra skolen, og har tusen ting å fortelle meg.
Postet 19.12.06 kl 10:34
Endret: 19.12.06 kl 10:36
Jeg ønsker meg møbel til 180-literen min, men det tviler jeg på at jeg får... Det er det eneste i år som er akvarierelatert. Ellers ønsker jeg meg Canon EOS 400D i likhet med flere andre her. Min bedre halvdel har også veldig lyst på et slikt, men det blir nok for dyrt for oss i år - jeg er student og vi skal flytte om et halvt års tid. Av samme grunn står det stort sett husholdningsrelaterte ting på resten av ønskelista, ting vi må kjøpe sjøl om vi ikke får til jul. Vaffeljern, strykejern, kasseroller, kjøkkenredskaper og så videre.
Postet 19.12.06 kl 12:52
Postet 19.12.06 kl 13:37
Ja
Ford Granada 2,8i ghia ellers er det akvarieting.speilreflekskamera og ikke minst snille barn.
Postet 19.12.06 kl 13:39
Postet 19.12.06 kl 13:57
Postet 19.12.06 kl 13:58
Postet 19.12.06 kl 14:34
FSØnsker meg selvfølgelig snille foreldre og da:)
Men slike er da håpløst vanskelige å pakke inn ?
Selv ønsker jeg meg lite - har jo det meste, og det jeg ikke har, blir nok i slike prisklasser en ikke snakker høyt om.
Mitt sterkteste ønske er masse godvær det neste året, slik at jeg kan tilbringe utallige timer i skauen\ på fjellet.
Hvorvidt jeg får dette eller ikke, vet jeg vel mer om til neste jul
Postet 19.12.06 kl 14:43
Ønsker meg at julen skal være ferdig snart, for mye stress med både jobb og jul, glad jeg ikke har altfor mange å handle ting til :P
Ønsker meg mikrobølgeovn bla. Spiser ikke mikromat, men fint å varme ting der. Ellers er det diverse ting som puter, håndklær og sånne småting. Kanskje ny pumpe til karet. Ellers ønsker man seg jo en del ting man ikke får
Men vurderer julegave til meg selv, EOS400D og en ekstra linse. Men spørsmålet er om jeg gidder ta bilde av så mye annet enn fisk, og da blir det mye penger på et lite område
Ønsker meg mikrobølgeovn bla. Spiser ikke mikromat, men fint å varme ting der. Ellers er det diverse ting som puter, håndklær og sånne småting. Kanskje ny pumpe til karet. Ellers ønsker man seg jo en del ting man ikke får
Men vurderer julegave til meg selv, EOS400D og en ekstra linse. Men spørsmålet er om jeg gidder ta bilde av så mye annet enn fisk, og da blir det mye penger på et lite område
Postet 19.12.06 kl 15:06
Ny jobb!
Jeg har vært veldig heldig og fått akkurat det jeg ønsket meg aller mest i år, en ny fast jobb! Så nå tør jeg ikke utfordre skjebnen med å ønske meg mer denne jula!
Det er en utrolig flott følelse å få ny jobb, når en er 55 år gammel
Det er en utrolig flott følelse å få ny jobb, når en er 55 år gammel
Postet 19.12.06 kl 17:33
Inaktiv bruker
sjefen------
ønsker jeg dit den grønne peppern bor----
ellers ett 300liters akva---
mere kunnskap om malawi ciklider-
og fred på jord---
god jul .alle sammen---
ellers ett 300liters akva---
mere kunnskap om malawi ciklider-
og fred på jord---
god jul .alle sammen---
Postet 19.12.06 kl 18:23
ottarevJeg har vært veldig heldig og fått akkurat det jeg ønsket meg aller mest i år, en ny fast jobb! Så nå tør jeg ikke utfordre skjebnen med å ønske meg mer denne jula! Det er en utrolig flott følelse å få ny jobb, når en er 55 år gammel ;-)
Gratulerer med ny jobb ottarev, må jo være en kjempe gave.
For min egen del kom det en sms fra Gullfisken i dag der det stod
" Racken er kommet" Julegave til meg selv.
Ellers må jeg si at, jeg synes det er vanskelig å ønske noe, som med mange andre her det jeg ønsker meg koster jo skjorta. Nytt objektiv, 42" flatskjerm, hvem i all verden skulle man ønske seg det av. Blir nok en del klær. Det eneste jeg har ønsket meg er elektriske salt og pepperkverner. En ny kokkekniv ville gjort seg.
Akvarieutstyr er bare å glemme, det blir ikke gitt av prinsipp Er ganske alene om hobbyen her i huset, selv om lille frøken er på gli.
Postet 19.12.06 kl 19:04
MC Darup[QUOTE=Dyrehagen] Jo: ny nabo! DET ønsker jeg meg, det! Hilsen fra noen i overtrøttstadiet!
Da ønsker jeg, på dine vegne, at du skal få en single og lekker nabo.
Med sunn interesse for propellhunder og kjæledyr med finner og gjeller.
Hjertelig takk Du er ikke tilfeldigvis en ånd i flaske som kan fikse det også?
Postet 19.12.06 kl 22:27
Frank Angell[QUOTE=FS]Ønsker meg selvfølgelig snille foreldre og da:)
Men slike er da håpløst vanskelige å pakke inn ?
Neida! Man tar bare litt (eller egentlig ganske mye) gavepapir og surrer rundt, og så taper det fast her og der. Til sist må man selvsagt huske pyntebånd og rosetter. Pustehull er også en kjekk sak å huske på. Husk det er 30 dagers angrerett, selv om jeg vet at foreldrebutikker forsøker å snike seg vekk fra ansvaret. Det er nemlig ekstremt vanskelig å få byttet foreldre!
Postet 19.12.06 kl 22:33
Postet 19.12.06 kl 23:02