- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Spørsmål ang. luftavfukter/vifte på akvarierom (side 2)
Spørsmål ang. luftavfukter/vifte på akvarierom (side 2)
Ettersom høsten er her med kulda, kan jeg ikke lenger ha vinduet i akvarierommet på luftegløtt døgnet rundt for å slippe ut fuktighet. Det er altså på tide å anskaffe seg denne luftavfukteren nå.
Jeg har nettopp kikket i nettbutikkene til både Elkjøp, Expert og Lefdal, men ingen av dem har denne nevnte modellen (DEC180E) inne der.
Finnes den i butikkene likevel tro, selv om den ikke er på nett?
Jeg fant bare en annen modell fra DeLonghi, og den heter [URL=http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/nb_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=Yf2z6oZKuyxSR0EjToxBwx1h0000xcJAfBDZ?ProductID=G0rD4QFHGxwAAAEO9JdCGhkU&CatalogCategoryID=PejD4QFHQLcAAAEO4aE03xii]DNC60[/URL].
Er den brukbar til et akvarierom?
Eller hva med denne modellen fra Bosch? Den har 39 dB som oppgitt støynivå.
Jeg har nettopp kikket i nettbutikkene til både Elkjøp, Expert og Lefdal, men ingen av dem har denne nevnte modellen (DEC180E) inne der.
Finnes den i butikkene likevel tro, selv om den ikke er på nett?
Jeg fant bare en annen modell fra DeLonghi, og den heter [URL=http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/nb_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=Yf2z6oZKuyxSR0EjToxBwx1h0000xcJAfBDZ?ProductID=G0rD4QFHGxwAAAEO9JdCGhkU&CatalogCategoryID=PejD4QFHQLcAAAEO4aE03xii]DNC60[/URL].
Er den brukbar til et akvarierom?
Eller hva med denne modellen fra Bosch? Den har 39 dB som oppgitt støynivå.
PetternJeg har valgt å gå for en modell fra DeLonghi som heter DEC180E. Denne ble også anbefalt av VVS-firma for bruk i akvarierom. Denne takler opptil 18 liter i døgnet og er i tillegg utstyrt med hygrometer, thermometer, tidsur og hygrostat. 4 liters vanntak og mulighet til oppsamling til sluk. Den skal i tillegg være ekstrem støysvak. Kun 32 db. En dyrere modell bruker også langt mindre strøm. For mere info om DeLonghi sine avfuktere kan du ta en titt her. [URLBLOCK2][/URL] Du får DeLonghi avfuktere på Elkjøp, Lefdal og Expert iallefall, hvorpå Elkjøp er rimeligst.
Postet 15.10.07 kl 15:23
Endret: 15.10.07 kl 15:29
Hos best-buy har de modellen over DNC65
Denne koster der 200kr mere enn DNC60 hos Elkjøp.
Men jeg veit at de enkelte butikkene ofte har varer feks fra tidligere kampanjer som ikke ligger på nett...
Mvh Asle
Denne koster der 200kr mere enn DNC60 hos Elkjøp.
Men jeg veit at de enkelte butikkene ofte har varer feks fra tidligere kampanjer som ikke ligger på nett...
Mvh Asle
Postet 15.10.07 kl 15:40
Jeg har aldri handlet fra BestBuy.no. Er de til å stole på og er det en pålitelig nettbutikk uten masse trøbbel?
De hadde lite tekn. info lagt ut om den modellen, ikke noe om tank-kapasitet og støynivå o.l. oppgitt.
REDIGERT:
Fant det ut på Delonghis hjemmeside
Bare 2 liters tank-kapasitet? Det var veldig lite?!
"DNC65
Pull up carry handle
Electronic antifreeze (down to 2C)
Continuous drain discharge
3 different dehumidification power levels: Auto, Max and Min
Electronic shut-off timer up to 8hrs
'Tank Control System': the unit automatically stops when the tank is full
SWING function: 3 position oscillating louvers to optimize the air distribution
Very noiseless operation: only 34dB(A)!
Clothes drying function: removes 6 l/d at any temperature condition, even the lowest ones
Separately controlled ionizer
Tank capacity: 2 litres
Visible tank water level
New technology without refrigerant gas
"
De hadde lite tekn. info lagt ut om den modellen, ikke noe om tank-kapasitet og støynivå o.l. oppgitt.
REDIGERT:
Fant det ut på Delonghis hjemmeside
Bare 2 liters tank-kapasitet? Det var veldig lite?!
"DNC65
Pull up carry handle
Electronic antifreeze (down to 2C)
Continuous drain discharge
3 different dehumidification power levels: Auto, Max and Min
Electronic shut-off timer up to 8hrs
'Tank Control System': the unit automatically stops when the tank is full
SWING function: 3 position oscillating louvers to optimize the air distribution
Very noiseless operation: only 34dB(A)!
Clothes drying function: removes 6 l/d at any temperature condition, even the lowest ones
Separately controlled ionizer
Tank capacity: 2 litres
Visible tank water level
New technology without refrigerant gas
"
Postet 15.10.07 kl 15:42
Endret: 15.10.07 kl 15:46
Jeg har aldri handla der så jeg tør ikke si noe om det egentlig.
Her en link med tekn info om DNC65
Mvh Asle
Her en link med tekn info om DNC65
Mvh Asle
Postet 15.10.07 kl 15:46
Postet 15.10.07 kl 15:58
Postet 15.10.07 kl 16:17
Men du har ikke muligheten for å legge inn en sluk, da, og så evt. kjøpe en billigere modell? Kanskje greit å ha en sluk der uansett?
Jeg hadde en luftavfukter stående i en kjeller før og var veldig fornøyd med resultatet, men ble veldig lei av stadig å tømme den tanken. Fungerte jo ikke når vi var borte et par dager heller.
Jeg hadde en luftavfukter stående i en kjeller før og var veldig fornøyd med resultatet, men ble veldig lei av stadig å tømme den tanken. Fungerte jo ikke når vi var borte et par dager heller.
Postet 15.10.07 kl 16:56
Postet 15.10.07 kl 17:14