Uetisk? (side 2)

Kikket nettopp i karet. Jeg kjøpte tre SAE, men fant bare to! Fikk litt angst da nr 2 svømte fram og tilbake mellom hullene i dekselet (det er noen huller på størrelse med en femmer i hver ende av bakkanten. -til ledninger). Nr 2 kikket opp mot hullene, og virket som om den så etter noe, eller noen :s Jeg ilte etter lommelykt for å lyse bak reolen, og innbilte meg at jeg hørte sprelling bakom der...
Heldigvis var det falsk alarm... Alle tre var fortsatt i karet. Men denne nr 2 fortsatte sin merkelige opptreden... Da gikk jeg og hentet brun pakketeip og dekket hullene..
Nå kan den bare prøve å hoppe! :P
Aggi
Da gikk jeg og hentet brun pakketeip og dekket hullene.. Nå kan den bare prøve å hoppe! :P

Er bare å håpe at den ikke setter seg fast på teipen da (tror ikke det finnes noen fare for det)
Ja, det ville tatt seg ut!
Tørrfisk ville nok ha satt seg fast, men tror ikke de er kjent for å hoppe... Den er ikke særlig populær akvariefisk heller... ;D
SAE er nok for sleip til å henge fast i limet på teipen.
Aggi
[B]Tørrfisk [/B]ville nok ha satt seg fast, men tror ikke de er kjent for å hoppe... Den er ikke særlig populær akvariefisk heller... ;D

Si ikke det! Det er en eller annen her på AF som har i signaturen at han skal ha tørrfisk i akvariet...
Tørrfisk invisible -med vinger!
Hmmm... Tror du det er fare for at tørrfisken hans skal komme å klistre seg i min teip? :P
Det må være en flyve-variant... En svært langtflyvende variant.... ;D
Likte overskriften på forrige innlegg, forresten
Ja, det ble litt avsporing dette her, men latter er jo sunt, selv for akvarister ;D
Nå har De største SAE'ne fått seg nytt hjem :)
Jeg har blitt helt betatt av disse SAE'ne. Veldig sjarmerende fisker. Flinke til å holde algene borte fra planter og glass er de også.
Jeg hadde opprinnelig 3 stk i 96-literen, men den ene døde i vinter, før jeg fikk behandlet med flubenol.

Da jeg kjøpte 152-literen, så hadde jeg planlagt at jeg skulle kjøpe fire nye SAE, og så ha de tre minste i 96- literen, og flytte de to største og en mindre i det nye karet.

Men etter innkjøp av de fire, så jeg at de trivdes så godt sammen som stim, at jeg kjøpte likegjerne tre til...
Så nå har jeg seks i 152-literen og tre av de minste i 96-literen....
De er veldig artige når de stimer. Ofte stimer de diagonalt... Nesten som å se på synkronsvømming

I 96-literen har jeg også to dvergbotia. Disse er også stimfisk, og de ligner litt på SAE hvis man ikke ser så nøye etter... Disse stimer faktisk sammen med SAE'ne. Veldig artig å se på. De gjør det selfølgelig fordi de har behov for å stime, så jeg skal kjøpe en eller to til, seinere. Har bare ikke råd enda, for de kostet litt...

Forresten, så var det ikke så vanskelig å få tak i SAE'ne som jeg hadde trodd... La bare en fór-tabelett nedi karet, og så holdt jeg hoven i ro nedi vannet til den rette fisken kom for å spise... Brukte kanskje et kvarter på å fange seks stk... Verre å få tak i dvergbotia, for de er enda kjappere...
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap