Din ultimate akvariedrøm. (side 2)

Vel drømmen er å ha vinterhage med jungelbiotop og der en diger elv som bukter seg gjennom rommet, liten bru over, noe alla garasjen i larvik ;D
Kan se om jeg får tegnet ned tankene i paint.
Sånn, sikkert ingen som skjønner dette. De grønne greiene er da trær, den blå elv, brun = bru.
Det gusje fargede er et lissomfjell hvor vannet samles i kulper på vei ned, inni den skal filtersystemet ligge, med dør inn og greier.
Lei av trange steder en må være akrobat for å komme til, så her skal det være god plass.

Kulpene skal ha glass og inneholde noen stimfisk av forskjellige arter, må se hvilken del av jorda jungelen kommer fra, men regner med at det blir ganske amerikansk. (amazonasbiotop)
Drømmer er drømmer, ellers er akvarierom i kjelleren som tåler litt vannsøl en annen drøm.
Jeg drømmer om et stor kar med Sør-Amerikanske fisker. Scalarer, Rødmunnstetraer, Corydoras Agassizii, noen klovneplecoer og noen skikkelig algespisere. Et kar under 1000 liter hadde sikkert vært nok, men vi har ikke plass :/
Mitt ønskeakvariet.
Jeg har ikke noen overdådig drøm som jeg ser noen andre har, men jeg kunne godt tenkt meg en Rio 240 i valnøtt. Den skulle blitt et sør-amerikansk biotopkar. Kanskje ikke så uoverkommelig for enkelte, men når man er relativt nyutdannet og nyetablert i et hus er det så mye annet som blir prioritert istedenfor. Men en dag, da blir det.. Tror jeg.
min drøm må vel bli å ha en 8-10.000 liters tank i kjelleren, flytemadrass, sandstrand, to palmer og ei henge køye, og sånn høyfjells sol i taket da slipper jeg å reise til syden og kan slappe av mens jeg ser på alle fiskene mine fiskene har jeg ikke bestemt meg for, men det blir vel tre fire guppyer..haha:P
lakseoppdrett kanskje? men synes det blir litt feil med sandstrand og palmer da..
Det som skremmer meg mest med den tanken er at alle som kjenner meg mener at jeg er i stand til å gjennomføre ideen:O
Min drøm
Det ville vel blitt flere 720 litere med 2 fluval fx5 filter i hver og aut vannbytte.

Det ene ville innehold flere sandkrypere å ha et område vann så land så vann slik som dette der _ er vann og - er land; _-_-_-_-_
Skulle innehold vel en 5-7 stykk.

Det andre akvariet ville hatt bunnstrøm å ville inneholde en gigantisk stim med Pygmépansermaller sammen ville det kanskje vært en stor stim med kardinaltetra eller lignende. Skulle vært beplanta med sverdplante og vallisnera. Samt en hel haug røtter i bunn.

Det siste jeg kan komme på ville vært helt overfyllt med masse røtter som er dekket med MASSE javamose. Ville vært automatisk co2 anlegg og flott lys. Av fisk ville det vært et par 4-5 par av palettciklider som hadde hver sin lekshule rundt om i akvariet. Ville ellers vært en del VF eplesnegler og en 600-1000 røde krystallreker. Men det hele skulle startet med ca 50 til 100 VF.
Den ultimate drømmen ville vært et rom med et diiiigert kar, 10000 liter +, innredet som en elvebiotop. Har ikke tenkt over hva jeg ville puttet i et slikt kar, men mistenker at jeg i motsetning til mange andre med store kar, ville gått for relativt små fisker. Da har de god plass og man kan se de som de lever i vill tilstand, istedenfor store fisker som alltid vil ha litt for lite plass...

Men for å være realistisk tror jeg drømmen er et kar på 700-1000 liter hvor jeg skal innrede en biotop til ildhalen min. Jeg er særdeles svak for ildhaler og ville likt og se den i sitt naturlige miljø.
Min drøm er å kjøpe hus så jeg kan lage en akvariekjeller. I denne kjelleren vil jeg ha:

1*920 l malawi - haps
1*920 l malawi - mbuna
1*920 l malawi - peacock
1*720 l tanganyika
1*720 l discus
1*540 l victoria

Reol 9*85 l oppvekstkar/spyttekar
Reol 12* 120 l malle/cory/reke kar

I stua er ønsket å sette opp et 900 l saltvanns kar og et 350 l hjørnekar med apisto som hovedfisk.

Selvfølgelig skulle gutta mine fått et kar hver på rommet sitt med fisk de ønsker.

Men sannsynligvis er de flyttet ut innen dette skjer..hehehe..

Det er lov å drømme...
in "villeste"akvariedrømm(som er oppnåelig)er et karr på 4-5 meter høyde 60-70 cm og samme dybde/bredde.
Der skulle jeg hatt en stim med store diskuser + en stim med store altumer, noen L maller og en kjempe stim(500-1000 stk) med en eller annen stimfisk, kanskje kardinal.
Dette er drømmen min.
Men kona nekter foreløpig.
Jeg har vel en kanskje overkommelig akvariedrøm?
Et kar på 720 eller kanskje 900 liter med sandbunn masse røtter og planter og hvor jeg kunne flyttet mine Scalarer og praktbotiaer når de blir enda større. Kanskje også hatt noen Althumscalarer,flere L-maller og Corydoras panda mm. Til dette karet hadde jeg nok ønsket meg et enkelt vannskiftesystem og en god akvarie- og husforsikring:p I tillegg hadde jeg ønsket meg flere småkar med masse forskjellige reker og snegler
Panduro
Jeg har vel en kanskje overkommelig akvariedrøm? Et kar på 720 eller kanskje 900 liter med sandbunn masse røtter og planter og hvor jeg kunne flyttet mine Scalarer og praktbotiaer når de blir enda større. Kanskje også hatt noen Althumscalarer,flere L-maller og Corydoras panda mm. Til dette karet hadde jeg nok ønsket meg et enkelt vannskiftesystem og en god akvarie- og husforsikring:p I tillegg hadde jeg ønsket meg flere småkar med masse forskjellige reker og snegler:-)

Den drømmen er jo "relativt"enkel å oppnå.
trenger bare litt plass.
Er nok av brukte karr i den størrelsen til en ikke altfor dyr sum.
Så lykke til med å realisere drømmen din.
Takk
Jo, den burde vært overkommelig, men snekker`n i huset er usikker på om golvet vil holde. Ellers må han nok forsterke det endel først og det er det jo ikke sikkert han synes han vil bruke tid på. (Han er snekker men absolutt ikke akvarist:p)
Min ultimate drøm må være at kjærringa en vakker dag plutselig blir like oppslukt og interessert i akvarium og alt som hører med, slik jeg er

Den dagen griser flyr.... hehe..
Min ultimate akvarie drøm

Et saltvannsakvarier i stua, som jeg plutselig hadde fått all kunnskap om å drive og holde pent

En reol til apistogramma nede i akvariekjelleren min. 85 x 6, slik at jeg hadde frigjort reolen jeg har til corydoras, 9 x85. En rekereol på 60x4. En reol på midten med 2 x 375 til discus og scalarer, og selskap eller L maller i siste. En reol på 3 x250 liter til selskap, barber og Lmaller. Plass til dette!

Også drømmer jeg om flott utstyr til altsammen.
Innvendige pumper som alltid virker, lyser når de bør renses og har passe sirkulasjon.
Varmekolber som aldri sprekker og holder perfekt tempratur.
Vifter som holder alt kjølig nok på sommeren.

Drømmer og om å oppnå den perfekte balansen i alle karene mine slik at det blir bra for fiskene å leve, lite alger, flotte planter, minimalt med pestsnegler og pent for meg å leve med.

Automatisk vannbytte til alt dette her!

Og etter at alt er i hus: strømregning til å leve med hi hi

Kanskje mer realistisk: en L027 og en haug med weitzmani
En 700-liters innebygd i veggen med et Oscar lekspar 8D Jeg så Oscar for første gang tidligere i år, og jeg forelsket meg hodestups i dem De er så stygge at de er søte
Drømmen min som ung akvarist var en 700L med masse småfisk i forskjellige stimer og noen flotte naturfargede scalarer.. Og den kan man vel si at jeg har fått oppfylt.
Nå har vi to 720L i stua, den ene med noe småfisk enda, selv om jeg er på vei til å bytte til større fiskeslag.

Nå er vel drømmen å ha råd til å hive ut leieboeren og anlegge akvariekjeller på hybelen. Ha mange reolkar til forskjellig oppdrett osv, men den største drømmen nå er et kar i kjelleren på 3-5000L, med god plass til de store mallene våre, adonisen, plecoen, gibbicepsen og panaquene. Og kansje en rokke eller to?

Og et par artskar av anseelig størrelse, et til satanoperca daemonene og et til squaliforma emarginataene. Tenk så gøy å ha fått oppdrett på noe som dette..
Inaktiv bruker
Min ultimate akvariumdrøm er stor =:-d
jeg bjyner med di største drømene først og det er å lege 4 55000 liters hjørne akvarium et amasonaskar med diskus å skalare og andre rolige fisk fra amasonaselva og det andre store hjørne avariumet skal å vare amasonaskar men der skal det vere oskar og sølv avorana og andre agresive amasonasfisk i og det trede skal vere et selskapskar med agresive ciklider fra forsjelige plaser på jora og det fjere skal å vare et selakaps kar men med roligefis vra forsjelige steder på jora og så drømer jeg om en reol med bare apistograma og en riol med bare coridoras og en med bare diskus og en med bare skalarer og en med bare ciklider og en med bare laburintfisk i og en men bare selskapskar i og jeg drømer å ha mange store hagedamer og et 8000 liters akvarium med fisk jeg har fanga selv til for og t 100 litters og jeg skal ha noe 700 litere og noen 500 litere og noen 600 liter og moen 900 litere akvarium med tredpiget stingsil i og det var drømen min er den ikke stor og jeg skal prøve å oppfyle den når jeg flyter for meg selv =
akvafil
Min ultimate drøm må være at kjærringa en vakker dag plutselig blir like oppslukt og interessert i akvarium og alt som hører med, slik jeg er :) Den dagen griser flyr.... hehe..

Hehe.. kjenner meg igjen der
Inaktiv bruker
david g
jeg bjyner med di største drømene først og det er å lege 4 55000 liters hjørne akvarium et amasonaskar med diskus å skalare og andre rolige fisk fra amasonaselva og det andre store hjørne avariumet skal å vare amasonaskar men der skal det vere oskar og sølv avorana og andre agresive amasonasfisk i og det trede skal vere et selskapskar med agresive ciklider fra forsjelige plaser på jora og det fjere skal å vare et selakaps kar men med roligefis vra forsjelige steder på jora og så drømer jeg om en reol med bare apistograma og en riol med bare coridoras og en med bare diskus og en med bare skalarer og en med bare ciklider og en med bare laburintfisk i og en men bare selskapskar i og jeg drømer å ha mange store hagedamer og et 8000 liters akvarium med fisk jeg har fanga selv til for og t 100 litters og jeg skal ha noe 700 litere og noen 500 litere og noen 600 liter og moen 900 litere akvarium med tredpiget stingsil i og det var drømen min er den ikke stor og jeg skal prøve å oppfyle den når jeg flyter for meg selv =:-D

jeg glømte en ting jeg vil ha en innendørsdam i et vaksthus med amazonas med mange planter i vann og på land og rolige amazonasfiskearter =
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap