- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Er disse tre Siamesisk algespiser? (side 2)
Er disse tre Siamesisk algespiser? (side 2)
Nei! Flying fox er det garantert ikke. Muligens Crossocheilus langei slik som mine som jeg har trodd er Crossocheilus siamensis til nå. Litt dumt vi ikke har bilder av samtlige Crossocheilus fra undersiden..... Muligens lite spennende bilder.....Men nyttige her
Jeg skal se om jeg får tatt bilde av de på undersiden, hender de sitter på glasset.
Postet 18.01.07 kl 11:25
bemyself[quote] Nei! Flying fox er det garantert ikke. Muligens Crossocheilus langei slik som mine som jeg har trodd er Crossocheilus siamensis til nå. Litt dumt vi ikke har bilder av samtlige Crossocheilus fra undersiden..... Muligens lite spennende bilder.....Men nyttige her ;-)
Jeg skal se om jeg får tatt bilde av de på undersiden, hender de sitter på glasset.
Fint, da skal jeg prøve det samme med mine.
Postet 18.01.07 kl 11:27
Postet 18.01.07 kl 12:14
Jeg har spekulert om det kunne være falsk flying fox, ja. Se annen tråd, hvor jeg har spurt om forskjellen på flying fox og falsk flying fox. Jeg synes definitivt at den ligner mest på falsk flying fox, helt enig der Men de er stygge som f og slemme, uansett, og jeg vil veldig gjerne bli kvitt disse ekle fiskene.
Men det var da innmari at de kaller det false siamensis på engelsk, sånn bare for å gjøre forvirringen total...
Men det var da innmari at de kaller det false siamensis på engelsk, sånn bare for å gjøre forvirringen total...
Postet 18.01.07 kl 13:42
Endret: 18.01.07 kl 13:42
Postet 18.01.07 kl 14:03
Postet 18.01.07 kl 14:08
Inaktiv bruker
Joda
Er nok SAE- helt lik mine
flotte fisker,som holder orden på alger
de,,støvsuger,,alle mine planter
ikke er de ,,krigerske,, hos meg heller
enda de går sammen med både løve hode ciklider
og sebra siklider
flotte fisker,som holder orden på alger
de,,støvsuger,,alle mine planter
ikke er de ,,krigerske,, hos meg heller
enda de går sammen med både løve hode ciklider
og sebra siklider
Postet 18.01.07 kl 14:46
Håvard Støre AndresenEnig med Hanne. Fiskene til Dyrehagen er ikke FF, men en Garra art.
Flott at du også ser det jeg ser - det sorte hos
"falsk siameser"
er på nederste del av ryggfinnen og ikke på øverste del som hos FF.
FF har dessuten mye sort på de andre finnene sine.
Postet 18.01.07 kl 15:03
Endret: 18.01.07 kl 15:04
bemyselfHvorfor kaller du de stygge? Siden de er så like mener jeg... Slemme? Mine finnes ikke hissige i alle fall. Her er noen bilder fra undersiden, men lett var det ikke. Så er de falsk flying fox eller siamesisk tro?
Dine er ikke av samme "arten" som de Dyrehagen har, bemyself.
Vær glad for det men du trenger ikke fortvile om det viser seg å være Torpedo siameser, som jeg tror mine er, heller de er også gode algeetere.
Jeg ser at mine har akkurat samme flekken under buken som dine har.
Kan ikke dere andre ta en titt under magen på deres fisker og se om de har en slik stor flekk óg?
Her er det som står det om flekken til Crossocheilus langei:
The Fishes of the Endau Drainage, Peninsular Malaysia with ...
Det er bare å laste ned, ingenting farlig.
Crossocheilus langei (Bleeker, 1860)
Materials: Sungai Kahang (ZRC 42748, ZRC
42804).
Remarks: This is the 1st record of this species
from the Endau drainage. Crossocheilus langei can
be differentiated from C. oblongus in having more
lateral-line scales (33-34 vs. 30-31) and the presence
(vs. absence) of a large black spot on the ventral
surface between anus and anal fin (Alfred, 1971).
Postet 18.01.07 kl 15:14
Endret: 18.01.07 kl 15:28
Hanne JensenDine er ikke av samme "arten" som de Dyrehagen har, bemyself. :-) Vær glad for det ;-) men du trenger ikke fortvile om det viser seg å være Torpedo [B]siameser[/B], som jeg tror mine er, heller ;-) de er også gode algeetere. Jeg mener Torpedo Algespiser... sorry ;-)
Jeg ser at flere butikker karakteriserer Crossocheilus langei "Torpedo Algespiser" som en av de beste algespiserne. Glimrende!, og kunne ikke være mer enig. He,he
Postet 18.01.07 kl 15:39
Endret: 18.01.07 kl 15:47
:)
De børster bladene ja, og er aktive.
Men helt fredelige
Moro at de er så effektive da, så da skal jeg være fornøyd med dem!
Tusen takk for alle svar!
Men helt fredelige
Moro at de er så effektive da, så da skal jeg være fornøyd med dem!
Tusen takk for alle svar!
Postet 18.01.07 kl 16:21
bemyselfHvorfor kaller du de stygge? Siden de er så like mener jeg... Slemme? Mine finnes ikke hissige i alle fall. Her er noen bilder fra undersiden, men lett var det ikke. Så er de falsk flying fox eller siamesisk tro?
Det er ikke siameserne jeg synes er stygge. Jeg liker SAE-er veldig godt. Vakre fisker! Og ikke minst nyttige. Det er en grunn til at jeg sier "aldri et akvarium uten SAE".
Det er disse ekle FF eller falsk FF som jeg har, som jeg ikke kan fordra. De er stygge (og jeg synes ikke de ligner på SAE i det hele tatt. De har til og med annen farge). Jeg liker dem definitivt ikke! Men, jeg greier ikke å avlive dem bare fordi jeg ikke liker en fisk. Stakkars, de er jo ikke skyld i at dyrebutikken solgte meg feil fisk!
Og det er disse ekle fiskene som er slemme. Hissige små (eller etterhvert ganske store) skapninger. SAE kan også bli litt småhissige når de blir store (det var slik jeg fikk min første SAE - jeg arvet den av ei venninne, fordi den jagde stort sett alt annet i akvariet hennes), men legg merke til ordet "kan" her Det er ikke sikkert de blir det, og uansett ikke i samme grad som de ekle fiskene mine.
For ordens skyld: dine fisker er SAE, falsk SAE eller torpedo. Jeg mente ikke noe annet
Postet 19.01.07 kl 19:51
Endret: 19.01.07 kl 19:55
Postet 19.01.07 kl 20:46
Endret: 19.01.07 kl 20:47
hmm
Hanne JensenHer er noen bilder vi tok i går kveld. Som sagt, kan dere andre som har Crossocheilus ta en titt under buken på deres fisker og se om de har tilsvarende flekker? Please ;-)
Føler mine har noe større sorte trekanter under?
Men kanskje jeg som tar feil?
De ligner.
Postet 19.01.07 kl 21:40
oki
Dyrehagen[QUOTE=bemyself]Hvorfor kaller du de stygge? Siden de er så like mener jeg... Slemme? Mine finnes ikke hissige i alle fall. Her er noen bilder fra undersiden, men lett var det ikke. Så er de falsk flying fox eller siamesisk tro?
Det er ikke siameserne jeg synes er stygge. Jeg liker SAE-er veldig godt. Vakre fisker! Og ikke minst nyttige. Det er en grunn til at jeg sier "aldri et akvarium uten SAE".
Det er disse ekle FF eller falsk FF som jeg har, som jeg ikke kan fordra. De er stygge (og jeg synes ikke de ligner på SAE i det hele tatt. De har til og med annen farge). Jeg liker dem definitivt ikke! Men, jeg greier ikke å avlive dem bare fordi jeg ikke liker en fisk. Stakkars, de er jo ikke skyld i at dyrebutikken solgte meg feil fisk!
Og det er disse ekle fiskene som er slemme. Hissige små (eller etterhvert ganske store) skapninger. SAE kan også bli litt småhissige når de blir store (det var slik jeg fikk min første SAE - jeg arvet den av ei venninne, fordi den jagde stort sett alt annet i akvariet hennes), men legg merke til ordet "kan" her Det er ikke sikkert de blir det, og uansett ikke i samme grad som de ekle fiskene mine.
For ordens skyld: dine fisker er SAE, falsk SAE eller torpedo. Jeg mente ikke noe annet
Mine bor sammen med praktbotia, palettciklider, corydoras og kardinaltetra, det har gått helt fint til nå Håper de fortsetter å holde seg fredelige
Postet 19.01.07 kl 21:41