Er det bare Neontetra som har blå strek? (side 2)

vi kjøpte ikke alle fiskene samtidig nei. lot de akklimatisere seg noen timer før vi slapp dem uti også. vært flinke med temperatur og har sjekket kvaliteten på vannet hos dyrebutikken etc.. får vel bare holde et øye med dem og prøve å skaffe eSHa200 mens vi krysser fingrene :- /
To uker er nok alt for kort tid det også. Nitritt syklusen tar ca 30 dager (rett meg dersom jeg tar feil) Og et kar bør stå i fire-fem uker før det begynner å belastes. Dette fordi bakteriekulturen i filter og bunnsubstrat må få tid til å bygge seg opp. Det er disse bakteriene som er med på å bryte ned giftige avfallsstoffer i akvariet. Dersom du ikke hara lest om oppstart av akvarie enda vil jeg råde deg til å gjøre det med en gang. Husk at filteret ikke skal vaskes i springen. Det skal kun skylles forsiktig i akvarievann dersom du merker at det begynner å bli dårlig trykk i det.
Techniza
vi kjøpte ikke alle fiskene samtidig nei. lot de akklimatisere seg noen timer før vi slapp dem uti også. vært flinke med temperatur og har sjekket kvaliteten på vannet hos dyrebutikken etc.. får vel bare holde et øye med dem og prøve å skaffe eSHa200 mens vi krysser fingrene :- /
Jeg ville under ingen omstendigher begynne å medisinere et kar dersom du ikke vet om det er sykdom i det.
Dette er vel noe som helst skulle vært tatt i en egen tråd.

Men det høres definnitivt ut som neonsyken herjer. Om du ennå har fisk igjen, er medisinering eneste utvei. Desverre er det ofte for sent å bestille slik medisin når utbruddet først er i gang.

Siden dette begynte såpass fort etter at fiskene kom i hus, vil jeg tro at dette skyldes smitte i karet i butikken. Jeg ville derfor reklamert på disse, tvert.
Jeg ville bedt om pengene tilbake, ikke ny fisk, siden karet ikke er belastningsdyktig ennå.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Tjernshaugen
Reklame for plussmedlemskap