Plastikkplanter (side 2)

Jeg ble tipset av en discusekspert om at man kan bruke fikusplanter/trær av plast for å få riktig oversvømmet elvebredd look. De riktige discusbiotopene består ofte av landplanter som er oversvømmet. Jeg synes det virker interessant. Biotoplooken på slike innredninger blir ofte mer autentisk enn ved bruk av levende vannplanter.

Når det gjelder giftstoffer går det an å legge tunga mot plasten. Smaker det bittert er det sjanse for at det til en viss grad er giftig. At plasten gir fra seg noe giftstoffer trenger ikke å bety at mengden er skadelig i akvariesammenheng. Dette henger sammen med kontaktflaten mot vannet, størrelsen på akvariet og vannbyttefrekvensen. Det er noe uvissheter her, men jeg er faktisk fristet til å sette opp discuskar med plastplanter.
D hørtes jo interessant ut. Pga at det så mye billigere for vanlige plastplanter, er det jo nesten værdt å prøve det...
Vel.... Man må vite hvorfor man gjør det og hva man vil oppnå.
Det var det ja... For min del kunne jeg bare tenkt meg å funnet ut om det går greit å bruke vanlige plastplanter, for akvarieplastplater er jo sinnsykt dyre, og de fleste ikke særlig pene.
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap