- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Agurk (side 2)
Agurk (side 2)
Fiskeelsker![QUOTE=Gry]Kan bare henvise til dette bildet ang hvordan jeg gjør det. En bit squash, eller agurk, en gaffel, voila! Ps. den Eheim tangen var super. Den skal kjøpes inn.
Men kan de ikke stikke seg når de har spiset den opp?? (altså med gaffel)
Det er ingen som har tatt fart og svømt mot gaffeltennene enda...hi, hi.
Postet 07.02.07 kl 21:07
Gry[QUOTE=Fiskeelsker!][QUOTE=Gry]Kan bare henvise til dette bildet ang hvordan jeg gjør det. En bit squash, eller agurk, en gaffel, voila! Ps. den Eheim tangen var super. Den skal kjøpes inn.
Det er ingen som har tatt fart og svømt mot gaffeltennene enda...hi, hi.
Da er det greit.
Men hvet du om Guppy, Neontetra og sebraciklide liker Agurk?
Postet 07.02.07 kl 21:14
Postet 07.02.07 kl 21:18
GrySebra elsker agurk. Jeg hører andre si at guppy spiser agurk, men ikke mine. Bare forsøk deg frem. De kan ikke ta skade av det :0)
OK, var på vei opp for å gi dem.
Først gikk jeg til kjøleskapet for å hente agurk,
men vi hadde visst ikke
Er det noe annet det kan hende jeg har i fryseren/kjøleskapet som Guppy, Neontetra eller Sebra ciklider liker?
Postet 07.02.07 kl 21:24
Mobilkamera og Agurk
Har nå satt oppi en agurk,
så på ca. 10 min. men bare barna som småspiste.
De 2 store ville ikke spise.
Satt opp mobilkamera med film (MMS-kvalitet), så nå får vi se hvem som spiser den opp.
For hver gang jeg putter oppi en algespisertablett osv. småspiser bare barna, men ca. 2 timer senere når jeg sjekker er den helt borte.
Så nå er jeg spent på hvem som spiser agurken, hvis noen spiser den da... :P
så på ca. 10 min. men bare barna som småspiste.
De 2 store ville ikke spise.
Satt opp mobilkamera med film (MMS-kvalitet), så nå får vi se hvem som spiser den opp.
For hver gang jeg putter oppi en algespisertablett osv. småspiser bare barna, men ca. 2 timer senere når jeg sjekker er den helt borte.
Så nå er jeg spent på hvem som spiser agurken, hvis noen spiser den da... :P
Postet 08.02.07 kl 16:50
Janern[QUOTE=Fiskeelsker!][QUOTE=Gry]Kan bare henvise til dette bildet ang hvordan jeg gjør det. En bit squash, eller agurk, en gaffel, voila! Ps. den Eheim tangen var super. Den skal kjøpes inn.
Det har jeg ikke tenkt på,
men veldig godt spørsmål.
Men hvet du om sebraciklide, guppy og neontetra liker agurk?
(som jeg spurte om over...)
Guppyene mine spiser det, og neontetraene smaker av og til! Aner ikke om sebraciklide gjør det.. Mine brukte også litt tid før de turte å smake. Har du andre fisker der da?? :P
Postet 08.02.07 kl 17:51
Endret: 08.02.07 kl 17:54
Fiskeelsker![QUOTE=Janern][QUOTE=Fiskeelsker!][QUOTE=Gry]Kan bare henvise til dette bildet ang hvordan jeg gjør det. En bit squash, eller agurk, en gaffel, voila! Ps. den Eheim tangen var super. Den skal kjøpes inn.
Det har jeg ikke tenkt på,
men veldig godt spørsmål.
Men hvet du om sebraciklide, guppy og neontetra liker agurk?
(som jeg spurte om over...)
Guppyene mine spiser det, og neontetraene smaker av og til! Aner ikke om sebraciklide gjør det.. Mine brukte også litt tid før de turte å smake. Har du andre fisker der da?? :P
Mente kardinaltetra i sted :P
Den stod der så lenge uten å bli spist at jeg satt den inn til kardinaltetraene og Guppyene.
Skal opp og se om den er spist noe på nå
Postet 08.02.07 kl 21:37
Postet 22.02.07 kl 22:19
Postet 24.02.07 kl 03:01
Postet 07.04.07 kl 12:50
Et tips for å få agurken til å synke
Her kommer jeg, flere måneder senere, hehe..
Dere vet gamle damer med hårruller? De fester dem med noen små pinner (du finner dem i alle fall på Vita), pakken inneholder hundrevis, men koster nesten ingenting.
Stikker bare pinnen gjennom agurken og ned i sanden. Ser i alle fall bedre ut enn bestikk
Dere vet gamle damer med hårruller? De fester dem med noen små pinner (du finner dem i alle fall på Vita), pakken inneholder hundrevis, men koster nesten ingenting.
Stikker bare pinnen gjennom agurken og ned i sanden. Ser i alle fall bedre ut enn bestikk
Postet 27.08.07 kl 15:29
Postet 27.08.07 kl 16:23
Postet 27.08.07 kl 16:29
Jeg bruker kraftig ståltråd jeg trer på en liten grønnsaksmix (som et grillspyd). Senker dette ned i karet gjennom dekkglass og lar det hvile mot bunn, eller langs en rot. Enden av strengen ut av karet sånn at det er enkelt å fjerne. Ingen som har spiddet seg enda. Bøyer enden av tråden tilbake og trer grønnsaksbiten nedpå denne. Da hvertfall enden skjult og de må spise en hel del for å stikke seg.
Mvh
André
Mvh
André
Postet 27.08.07 kl 16:38
Enden av ståltråden kan jo også bøyes inn og rundt seg selv, slik at det ikke er noen spiss ende på den? Ståltråd og mynt var lure tips.ImperatorJeg bruker kraftig ståltråd jeg trer på en liten grønnsaksmix (som et grillspyd). Senker dette ned i karet gjennom dekkglass og lar det hvile mot bunn, eller langs en rot. Enden av strengen ut av karet sånn at det er enkelt å fjerne. Ingen som har spiddet seg enda. Bøyer enden av tråden tilbake og trer grønnsaksbiten nedpå denne. Da hvertfall enden skjult og de må spise en hel del for å stikke seg. Mvh André
Postet 27.08.07 kl 17:02
Endret: 27.08.07 kl 17:02
Postet 27.08.07 kl 18:36
Fantastisk bra bilde! Nesten så jeg angrer at vi sluttet med malawi.ShiramorBåde ciklidene og algespiserne elsker agurk. Men alle elsker også malletabletter, så for at ciklidene ikke skal stikke av med dem så dytter jeg tablettene inni agurken. Da få algespiserne smake også. På bildet er festmåltidet i gang, og pleco`n ligger å psyker seg opp for å hevde sin rett.
Postet 27.08.07 kl 18:48
Postet 27.08.07 kl 19:56
Postet 27.08.07 kl 20:14