Hemianthusen trives endelig (side 2)

Fikk mine 3 potter med denne planten her om dagen To potter ble plantet i rekekaret (43 liter) og én i 375'n. Lekker liten plante dette! Så får vi se om jeg klarer å få denne til. Så langt så holder den seg fint på plass.
Og så kom tiden da jeg måtte begynne å skjære ut deler av plenen.

Den er nå ca 3 cm opp fra grusen, og den legger seg i stadig tykkere lag.

Og om den satt løst i starten, så tar den det skikkelig igjen nå. Jeg må bruke kraft for å få den til å løsne. Skikkelig kompakt.

Skal begyne å spre den til andre kar nå.

Selg gjerne litt avleggere *host*

Det ble et utrolig pent kar, Rose. Tenk så mye lys, og enda ikke snakk om algeproblemer. Veldig bra.
Det var HQL du hadde her, ikke sant? Hva synes du om fargen på lyset den typen lyskilde avgir? Er det litt gulaktig, slik Kirkeby beskriver? Det er selvsagt en smakssak, men hva synes du?

Jeg har veldig lyst på en slik lampe selv.
Takk for skryt Mona
Det er nok litt grønnalger, spesielt på bakglasset, men det er egentlig greit, så lenge det ikke kommer noe på plantene.
Jeg har algespisende reker og fisk i karet, så det bør ikke være helt algefritt.

Når det gjelder HQL lampen, så gir den litt for gult lys ja. Det er det eneste minuset med denne lampen slik jeg ser det.
Nå lyver bildene litt (dårlig fotograf og kamera) så det ser ikke så gult ut i virkeligheten som på bilde, men mye gulere en T-5 lysrørene mine gir.

Med så mye lys, så må en være nøye med doseringen av plantenæring.

Men plantene vokser godt, så jeg synes det er verd det

Var det så at du vil ha avleggere, så kan du få noen. Send meg en mail
Hei Rose U,

takk for sist. Må si at du har noen perler i dine akvarier. Du skulle ha tatt med noen avleggerer også fra den planten til auksjonen.

Ganske imponerende kar forresten. Belysningen er bare rå.

Hemianthussen din og Heteranthera står fint her i Karantenekar. Håper veldig at eg få de til å vokse. Kvaliteten er ialle fall top.

Helsing,

Micha
Det akvariet er blitt fantastisk flott. Begynner HCen å miste grepet eller gulne nederst ved den tykkelsen der?. Den ser jo helt fin ut på bildet. Med glosso så er veien fra tett fin plen til alt må opp og omplantes ganske kort Hvor mye vann må du etterfylle i uka med åpen topp?.
Michael Niesar
Du skulle ha tatt med noen avleggerer også fra den planten til auksjonen. Hemianthussen din og Heteranthera står fint her i Karantenekar. Håper veldig at eg få de til å vokse. Kvaliteten er ialle fall top.


Hei igjen Michael

Takk for sist. Det var en hyggelig dag på akvariet.
Flott at du likte plantene, jeg skal ta med mye mer forskjellig til neste gang.


Kjetil


Hemianthus C viser ingen tegn til å gulne. Den ser i det hele tatt ut til at den trenger mye mindre lys en Glossoen gjør, for den vokser helt inn i skygge, uten å strekke seg opp.

Den har beholdt sin sterke grønnfarge over det hele.
Men den er ikke så gammel enda, så jeg får se.

Den trenger mye næring, spesielt jern blir det fort lite av i dette akvariet.

Hvor mye vann jeg fyller vet jeg ikke for jeg driver å "diller" med dette karet hele tiden.

Med åpen topp, så er det så lettvindt å stelle, at jeg hele tiden er nedi og gjør noe.
Da blir det til at jeg stadig tar ut litt, og tømmer på litt. Jeg liker å ha vannet nesten helt opp.

Men det er ikke noe problem med fuktighet i rommet i alle fall. Nå er 375 literen min også åpen, med to slike lamper over, og jeg har ikke merket problem med fuktighet.






Hei! Kjempeflott kar du har der ! Utrolig stilig med en slik "plen" av planter

Har jaktet litt på denne typen, mulighet for å få kjøpt en liten avlegger? Har lagt ut annonse på kjøp/salg!


mvh
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap