God dag til en ny verden (side 2)

Hallo, Frida. Ja, jeg kaller deg Frida, fordi det ser ut til at du er en dame, ja. Ihvertfall ser mønsteret på ryggfinnen ut som den gjør på damer, selv om det også er litt utydelig (ikke bildet, men møsteret) akkurat nå. Men, jeg tror nok at du vil få klarhet i det ganske så snart Lykke til i ny kåk! Du har mye å glede deg til! Bare vent til du får en kjæreste! De liker å stå foran deg og riste, for å lokke deg til å bli med hjem. Og da blir det gjerne noen søte små å passe på videre. Akkurat det kan være litt slitsomt. Jeg har 4 voksne paletter boende hos meg - et kjærestepar, som nå har barn, og et "par" som nok må separeres snart. Dama er nemlig ikke snill med mannen sin. Men, det var kjæresteparet jeg tenkte jeg skulle snakke om. De har massevis av unger, og det har de hatt en liten stund nå. De er veldig flinke foreldre. Da de flyttet inn hos meg (ikke samtidig), var de veldig usikre på seg selv. Men det tok bare noen få dager, før de hadde funnet seg ei hule og lagt masse fine egg. Og etter det, har de fått kjempegod selvtillit. De jager bort alle andre som bor sammen med dem, selv om noen av de andre er større enn palettene. Og de jobber veldig godt sammen. Når pappa jager annen fisk, passer mamma på de små, og omvendt Og det tok altså ikke mange dagene fra de traff hverandre første gang, til de altså var så flinke og så trygge på seg selv. Så jeg tror det blir veldig fint for deg å få flytte i egen kåk, sammen med en kjæreste. Jeg tror dere kommer til å få det veldig fint, og jeg tror det kommer til å gi deg all den tryggheten du trenger. Plutselig blir du en veldig voksen, og veldig flink dame! Lykke til! Jeg gleder meg til å høre hvordan det går med deg framover
Hei Frida!
Nå er det snart en måned siden vi har hørt fra deg. Hvordan går det i ny kåk?
Titten tei på dere.
Jo da, jeg lever i beste velgående jeg se. Petter'n er så lite hjemme, for han er på et behandlingssted for ryggen sin om dagen se. Men han er hjemme og prekær med meg i helgene da. Nå har jeg flyttet til et annet land tror jeg, for vannet her er litt surere, og det er masse planter og røtter her. Det er litt kult da. Jeg har aldri sett sånne planter før jeg. De smaker ikke noe godt da, men det er ikke meningen heller visstnok. Men det er masse kule steder jeg kan gjemme meg når vi leker gjemsel, så jeg vinner nesten hver gang. Dere skjønner, at der jeg bodde før begynte det å bli litt mye rart rundt meg. I "nabovannet" ble det litt merkelig stemning da det var noen L-144 som plutselig ble foreldre. Også var det noen ancistrus som også ble foreldre i et annet "nabovann", og så er det noen afrikanere i vannet under meg som ikke er så ille gamle da. Herregud, de er jo reine kaninene de der. Det er småunger overalt her inne jo!!!!! Så nå måtte Petter'n omrokkere litt på karene inne på rommet vårt her hjemme. Så nå tusler jeg stille og rolig rundt i et 170 liter sammen med noen SAE, danioer, pansermaller og 2 discuser. De er litt maltrakterte i kroppen da. Ikke lange og tynne sånn som meg. Nei da, høye rare skapninger. Men det er visst sånn de skal være, sier Petter'n. Ikke veit jeg. Men nå har det seg visst sånn at Petter'n skal prøve å finne et fosterhjem til meg. Så hvis det er noen snille skapninger som vil ha en søt liten "bøttefødt"palettcichlide ( er jo nesten født i ei bøtte jeg) er det bare å rope på Petter'n altså. Jeg er lett å holde rein, 100% renslig og spiser både reker, rekemix, oksehjerte og flakfòr. Håper i grunnen jeg kan komme til noen som har flere som ser ut som meg da, slik at jeg kan få litt motstand når vi leker gjemsel. De tullingene som er her skjønner jo ikke at det er lett å finne dem når de stimer. Men førstepremien er jo en rekebit, og det liker jeg godt, så det er jo igrunnen dems egen dumhet, hihi.
Ble det ikke noen kjæreste på deg?
Jeg har forresten plass, hvis du vil flytte inn hos meg. Eller, jeg får ihvertfall plass i løpet av en ukes tid. Her er det enda flere rare fisker. Men, du skal få slippe å leve sammen med dem alle sammen. Derimot kommer jeg nok til å gi deg en kjæreste. Jeg liker at sånne som deg får seg noen å være glad i. Forresten, jeg har 4 paletter fra før av, og to av dem har unger nå Men, vær sikker, jeg har satt en bit filtersvamp foran innsuget til pumpa, slik at ingen småpaletter skal oppleve en slik oppvekst som du har opplevd.
titten tei.
Jo da, Dyrehagen, jeg fikk en kjæreste se, men han var av samme kaliber som fatter'n. Litt hard på flaska, og gav meg noen herlige omganger med juling, samtidig som han spiste opp masse malleyngel og tok kverken på noen venninder av meg. Så han måtte nok sendes vekk. like greit, han var jo en skikkelig teiting. Men Kansje du har klart å dressere dine noe bedre, så jeg kunne godt tenkt meg å flytte opp til deg. Bare gi Petter'n en mail du vettu, så finner han nok en pose jeg kan reise i. Nå reiser han på Jeløya igjenpå søndag og kommer ikke igjen før til neste helg, så jeg blir nok her en uke til iallefall.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap