"Muggen" ancistrus. (side 2)
når det gjelder medisin så tar jeg ut skalldyr uansett,for å være sikker.nopp kuliåler ikke så lett å studere i butikken .var i en butikk for en stund siden,de hadde fått kuliåer å luringene hadde sluppet ålene oppi et kar med utvendig filter :P gjett hvor 99% av ålene var?hehe.men tilbake til tema :Ålene pleier jo som oftest å være i akvarier med andre fisk så like greit å ta en titt på de andre beboerne å
Postet 08.02.07 kl 16:38
Postet 08.02.07 kl 16:42
hehe høres slitsomt ut,misunner deg ikke den jobben tviler uansett du får med deg alle sandsneilene,eneste kjipe da er at de som blir igjen ligger å råtner å det e jo ikke bra.hvor stort var dette akvariet?kanskje like greit å bare bytte all sand?ikkke vet jeg høres no ut som et litt slitsomt prosjekt uansett lykke til ivertfall. å foresten hvis noen av fiskene dine dør pga syk fisk fra butikken,pleier god service å være at de erstatter dine tap med ny fisk.
Postet 08.02.07 kl 16:50
Postet 08.02.07 kl 17:00
Postet 08.02.07 kl 17:04
Postet 08.02.07 kl 20:26
Postet 08.02.07 kl 20:43
Postet 10.02.07 kl 13:03
Postet 10.02.07 kl 15:49
Siden Gh vil kunne øke i enkelte akvarier, er det meget viktig at denne måles før dosseringen bestemmes.
Ta også høyde for at karet ditt aldri i verden inneholder like mange liter vann som det er oppgitt fra produsenten.
Vil tippe at karet ditt rommer ca 40L vann. Juster dosseringen deretter.
Om du ikke får testet vannets Gh nå i helga (er det ikke typisk at det er helg når noe skal gjøres?), dosser som om det var Gh på over 4 i karet. Det er bedre med for lite medisin, enn "dobbel" dose
Ta også høyde for at karet ditt aldri i verden inneholder like mange liter vann som det er oppgitt fra produsenten.
Vil tippe at karet ditt rommer ca 40L vann. Juster dosseringen deretter.
Om du ikke får testet vannets Gh nå i helga (er det ikke typisk at det er helg når noe skal gjøres?), dosser som om det var Gh på over 4 i karet. Det er bedre med for lite medisin, enn "dobbel" dose
Postet 10.02.07 kl 16:28
Postet 10.02.07 kl 23:30
Postet 11.02.07 kl 12:40
Når det gjelder slimhinnene på fiskene så skal aquasafe (hvertfall ifølge etikketen) innholde kolloider som skal være bra for slimhinnen og gjeller. Samtidig skal det inneholde vitamin B som hjelper mot stress står det.
Dette er jo da ikke medisin mot sykdom men kan muligens være noe å ha oppi for å hjelpe til med å styrke fiskene ville jeg tro?
Er jeg på bærtur nå Frank eller kan dette stemme?
Dette er jo da ikke medisin mot sykdom men kan muligens være noe å ha oppi for å hjelpe til med å styrke fiskene ville jeg tro?
Er jeg på bærtur nå Frank eller kan dette stemme?
Postet 11.02.07 kl 22:56
Postet 11.02.07 kl 23:15
Postet 11.02.07 kl 23:27
Lille Suge tok kvelden i dag, i tillegg har 3 åler vandret heden ... Johnny kampfisk har mistet masse slør, men det som er igjen nå ser friskt ut. Han svømmer og spiser som han pleier, med ny "sveis". Damene har ikke hatt noen problemer...
Tror det har vært en kjempecoctail av basselusker og andre uhumskheter i karet.
Er noen av parasittene synlige? Har sett noe bittelite hvite ting med hale på...Mikroskopisk rompetroll.
Tror det har vært en kjempecoctail av basselusker og andre uhumskheter i karet.
Er noen av parasittene synlige? Har sett noe bittelite hvite ting med hale på...Mikroskopisk rompetroll.
Postet 14.02.07 kl 17:08
Postet 14.02.07 kl 17:13
Postet 14.02.07 kl 17:21
Postet 14.02.07 kl 17:56