- Hjem
- Forum
- Vanlige butikker
- Butikker i Bergensområdet (side 2)
Butikker i Bergensområdet (side 2)
Postet 25.09.07 kl 23:07
Postet 25.09.07 kl 23:10
Inaktiv bruker
midtun zoo, den på sartor, på lagunen og den på galleriet vil jeg i høy grad anbefale.Den eller egentlig de to på åsane er også ganske fine
Postet 24.10.07 kl 15:49
Sølvi Gullaksen[QUOTE=Aggi]De har mye fine fisker, akvariene er godt stelt, og fiskene ser friske ut. Plantene de har for salg, er i fiskeløse kar. Noe som er et pluss med tanke på evt. smitte. Dessuten så er det mye annet gøy på Sartor senter, så det er verdt turen ;)
Enig i at det er en fin butikk med hyggelig betjening ,men at plantene er i eget kar er ikke alltid like bra. Plantene jeg har kjøpt der har ført med seg pestsnegler (æsj) selv om jeg har vasket de godt. For en tid siden hadde de restsalg på planter og det krydde av snegler.Fikk beskjed om at det fantes snegledreper eller en kunne kjøpe praktbotia.
Spurte om de ikke kunne la noen praktbotier gå i plantekaret slik at kundene kunne få sneglefrie planter(måtte jo være greit å reklamere med det og ). Men det gikk ikke pga. at temperaturen var for lav for fiskene?
Hadde jo kanskje vært en ide å ha en varmekolbe i karet da ,plantene skal jo være sammen med fiskene i karene hjemme.
Så planter kjøper ikke jeg der lenger.
Men hvis flere påpeker dette problemet så kanskje de gjør noe med det ?
mmm--- da bør jeg sjekke neste gang.. skjønte ikke engang at jeg har massevis pestsnegler i akvarie da jeg kom hjem med masse planter fra troya.. men heldigvis har jeg dem i 19 l i noe dager før jeg flytter dem over til 63 l..
Postet 09.11.07 kl 00:21
Planter
Jeg har kjøpt planter på Tropehagen på Voss og der står plantene i egne kar aldri hatt noe snegler i mine kar og på Midtun zoo med samme resultat.
Postet 09.11.07 kl 12:15
Postet 11.11.07 kl 18:57
Inaktiv bruker
på troya er det også veldig mange spennende fisk som fks slamkryper, øreål, glassmalle, sommerfuglfisk, elefantfisk, black ghost mm.
Postet 17.11.07 kl 08:27
tropehagen på Voss har lite utvalg og høye priser på planter synes jeg. Jeg savner en "samlerabatt" at man får flere planter for mindre pris enn om man kjøper enkeltvis.
Synes de har lite utvalg fisk, og masse døde fisk i karene. Og kunnskap når det gjelder fisk og dyr er mindre enn den burde.
Vet hvor midtunzoo ligger, er det bra fisk og kunnskaper der?
Synes de har lite utvalg fisk, og masse døde fisk i karene. Og kunnskap når det gjelder fisk og dyr er mindre enn den burde.
Vet hvor midtunzoo ligger, er det bra fisk og kunnskaper der?
Postet 07.09.08 kl 19:15