- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Maller fra Aquazoo i Bergen (side 2)
Maller fra Aquazoo i Bergen (side 2)
Da har mallene fått kjent litt på forholdene i karet og begynner å røre på seg. Må si dette ser virkelig bra ut, litt knuffing er det om de forskellige gjømmeplassene. Bilde 3 er den største dette er en riktig slugger. Ellers driver jeg og prøver å sortere dem da L-136 finnes i A-B og C variant.
136-C har jeg nok ikke, er nok A og B.
136-C har jeg nok ikke, er nok A og B.
Postet 25.02.07 kl 13:49
Endret: 25.02.07 kl 13:58
Postet 25.02.07 kl 23:21
L-204, enda en av mine favoritter
Dere Tromsø-gutta har visst smaken på rett plass
Hvis jeg skal besøke svoger'n min og familien hans igjen i Tromsø, sender jeg deg en email i forkant, Geir, og inviterer meg selv på en akvarietitt! )
Shit... etter at jeg begynte å lese denne tråden, har hjernen gått på høygir for å finne et sted jeg kan skvise inn et nytt kar, et malle-kar...!
*he-he*
Dere Tromsø-gutta har visst smaken på rett plass
Hvis jeg skal besøke svoger'n min og familien hans igjen i Tromsø, sender jeg deg en email i forkant, Geir, og inviterer meg selv på en akvarietitt! )
Shit... etter at jeg begynte å lese denne tråden, har hjernen gått på høygir for å finne et sted jeg kan skvise inn et nytt kar, et malle-kar...!
*he-he*
Postet 25.02.07 kl 23:29
Endret: 25.02.07 kl 23:30
Postet 25.02.07 kl 23:30
Postet 25.02.07 kl 23:46
Jeg tror det er på høy tid jeg begynner å gi mannen min litt dårlig samvittighet fordi han (vi) ikke besøker broren hans litt oftere.... (Broren hans slo seg ned i Tromsø og fant kona si der, nå har de to yngel...nei, jeg mener unger).
Jeg trenger jo ikke nevne noe om en skjult agenda jeg har, om visse akvarister som befinner seg i Tromsø *knegg*!
Den L-204 mallen som ble avbildet ovenfor (prakteksemplar), var det den eneste dere bestilte eller var det flere?
Jeg trenger jo ikke nevne noe om en skjult agenda jeg har, om visse akvarister som befinner seg i Tromsø *knegg*!
Den L-204 mallen som ble avbildet ovenfor (prakteksemplar), var det den eneste dere bestilte eller var det flere?
Postet 26.02.07 kl 00:04
Endret: 26.02.07 kl 00:05
Postet 26.02.07 kl 00:10
Egentlig er det ikke verre enn at flere av oss i Oslo-området går sammen om en større bestillig fra Bergen, mallene er jo bestilt der, etter det jeg har fått med meg. Jeg skal for øvrig en tur til Bergen første uka i mai. Dersom det hadde vært mulighet for få avhentet fisk der i helga, kunne de ha blitt med meg tilbake igjen til østlandet. Men da må jeg i så fall få låne isoporkasser til transporten.
Postet 26.02.07 kl 00:30
Aquazoo pakker i isoporkasser i utgangspunktet så det er vel neppe et problem. Jeg er også meget fornøyd med fisker og service fra Haakon og AquaZoo, blir neppe siste gang
Jeg har heldigvis ikke plass til flere enn 2 akvarier, for da hadde jeg vært ruinert snart etter å ha sett her, voldsomt flotte maller som jeg ikke visste fantes en gang, bla. den L-201. Men jeg har jo ikke hatt noen L-maller i det hele tatt så
Jeg har heldigvis ikke plass til flere enn 2 akvarier, for da hadde jeg vært ruinert snart etter å ha sett her, voldsomt flotte maller som jeg ikke visste fantes en gang, bla. den L-201. Men jeg har jo ikke hatt noen L-maller i det hele tatt så
Postet 26.02.07 kl 00:34
Postet 26.02.07 kl 00:57
Postet 26.02.07 kl 09:11
Geir KristiansenHar akkurat fått tatt noen bilder av den siste flokken fra Aquazoo. Dette er 12 cm+ L204 som er i Nils sitt eie. Desverre yter ikke bildene dem rettferdighet.
Hei
Jeg bestilte også 5 stk L-204 i samme sending fra Aquazoo/Glaser som dere.
Jeg trodde ikke L-204 kunne bli så store. Mine er 12-14 cm !! Er nok like fornøyd som dere :o)
Jeg hadde 5 stk L-204 fra før som jeg syns var blitt en grei størrelse på. Men nå ser de ut som yngel.
De 5 fra Aquazoo skal få sitt eget akvarie innen kort tid. Håper på lek etter hvert :o) . De 5 andre skal få gå i en 720 å kose seg. Bare til pynt.
mvh
Frode
Postet 26.02.07 kl 14:56
Haakon sin omtale av L205, L204 og L136 var at de var så store at man kunne slå inn spiker med dem .
Må si jeg ble kraftig dupert når jeg så størrelsen på mallene. Ser til min store fornøyelse at alle mine maller har startet opp med å spise. Spesielt gledelig er det på L201 da disse var i tynneste laget. Her blir det godt fór fremover så blir det nok en ordning på dem.
Postet 26.02.07 kl 15:39
Postet 26.02.07 kl 17:11
Postet 21.03.07 kl 00:36
Venter i spenning.
Rett over påske så skal jeg over fjellet å hente noen maller hos Aquazoo.
Har bestillt:
5stk L-400
12stk L-270
8 stk L-173
Gleder meg, gleder meg
SET
Har bestillt:
5stk L-400
12stk L-270
8 stk L-173
Gleder meg, gleder meg
SET
Postet 21.03.07 kl 01:05
SET12stk L-270
Ååååå.... da hadde jeg gledet meg også! De er sinnsykt fine! Jeg hadde en gruppe på fem, også kjøpt hos AquaZoo, men de var en svært, svært sky art. Jeg så dem ikke på et halvt år! Etter at de flyttet fra karantenekaret sitt på 45 liter, og over i 160 literen (som da var malle-kar) så jeg ikke snurten av dem på mange måneder. Ikke før jeg fanget dem inn for å selge dem... og da angret jeg bittelitt må jeg si, når jeg endelig fikk se hvor store, fete og fine de var blitt!
Men jeg hadde bestemt meg, og 160 literen skulle dedikeres Corydoras, så... og nå har jeg ikke plass til et rent L-malle kar.... tror jeg
Gled deg, de er virkelig flotte! L-270 er en av mine favoritter. Vi får bilder av dine, får jeg håpe???
Bildene jeg legger ved her, er av noen av mine L-270, tatt den dagen jeg fanget dem inn og samlet dem i en bar plasttank for å selge dem *hulk* Du ser forresten litt av noen L-134 på bildene også. De hadde jeg også fem stk av, og ble solgt til samme kjøper.
Legg merke til det øverste bildet (det som vises i stort format rett under her også), der ser man tydelig "busta" nedover kroppen på fisken, som tydelig viser at dette er en hann
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/forum/11069_070321013131_1.jpg)
Postet 21.03.07 kl 01:31
Endret: 21.03.07 kl 01:35
Bilder.
Jeg skal prøve å få tatt noen bilder av mallene når de kommer. klarer som regel å glemme dette i "kampens hete"
Fint å ha noen bilder for å se hvor mye fisken vokser.
Holdere dere oppdatert når jeg har fått mallene i hus.
Skal hente de medio April.
SET
Fint å ha noen bilder for å se hvor mye fisken vokser.
Holdere dere oppdatert når jeg har fått mallene i hus.
Skal hente de medio April.
SET
Postet 22.03.07 kl 01:59
Mallene kommer:-)
Snakket med AquaZoo i dag, de får antageligvis fisk iløpet av uke!
Desverre så får jeg kun 6stk L-173, men det er bedre enn ingenting da.
Bilder kommer så fort jeg har fått de i hus..
SET
Desverre så får jeg kun 6stk L-173, men det er bedre enn ingenting da.
Bilder kommer så fort jeg har fått de i hus..
SET
Postet 30.03.07 kl 01:42
DyrehagenMen, det er kanskje noe å tenke på, folkens. Å ta en samlet bestilling til Bergen, og at undertegnede kan hente den første helga i mai. Jeg har nemlig også fisk jeg sikler etter der i gården, men orker ikke de høye transportprisene de har.
Må først få lov til å henge meg på resten av gjengen her og gratulere med kjempe flotte fisk.
Si fra hvis det blir noe av "Oslo-bandens" bestilling, da vil jeg gjerne få være med. Hvis jeg får lov. Har veldig lyst på flere L-066.
mvh
Jørn
Postet 08.04.07 kl 00:16