foring av golden nugget (L-018) (side 2)

på informasjons siden om L018 sår det at den spiser først og fremst alger, hvis dette er feil burdte jo det rettes
hvis jeg har forstått det riktig så skal man ikke fore l018 med algae waflers?
det er bilde av "L018" på boksen
Er det Hikari Tropical algea waflers du mener? Malletabletter til Herbivore, vegetarianere. Ja, de kan du vel bruke!?

Baryancistrus sp L018 er en utpreget Aufwuchs-spiser som bør ha en diett som nesten utelukkende består av vegetabilsk føde. I boka til Ingo Seidel står det at det er viktig å unngå for mye animalsk fôr, siden dette også spises med god appetitt.

Den er ingen utpreget algespiser, men vil nok forsyne seg av plantene dine
takk for svar =)

wafler (se bilde)

nå har jeg 2 L018 på 6-7cm i et 126L kar, når blir karret for lite?
noen andrefiske typer som går på samme for som er fine og ha sammen med L018?
Dette er en av de mest interesange tråder på lenge, gode argumenter og en hyggelig tone selvom man er uenig. Ikke minst så hagler det med kjempe bra informasjon.
Jeg synes kanskje du allerede nå bør begynne å tenke på et større kar, Erling, og på kort sikt gi dem større plass

Den største utfordringen med Baryancistruser er å gi de optimale forhold. De trives i store kar med god strøm, og krever svært god vannkvalitet. Man må være klar over at de krever store variasjoner i kosten og fôre hyppig, og ikke minst ha hyppige vannbytter.

Jeg har Baryancistrus sp. L177 sammen med Panaqolus sp. L204 og Baryancistrus beggini i en 540 liter. Det kan absolutt anbefales
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap