Black ghost vs discus (side 2)

Geir Kristiansen
Du skal være glad så lenge ghosten holder seg til discusforet. Hvis du er riktig heldig begynner denne å beite på discusen. Dette er to arter som ikke bør holdes i lag i et akvarie.

geir? jeg har hørt at du kan holde ghost med diskus. men du sier det ikke skal gjøres. hvorfor? og siden du vet så mye ang diskus hvordan er det å holde elefant fisk med diskus da?

håper på svar mvh camilla
Har ved selvsyn sett Ghost gå løs på discus slik at dette er ikke å anbefale. Ser man på atferden til ghosten er dette en meget aktiv fisk. Denne aktiviteten vil stresse discusen og skjer den på natterstid så risikerer du at discusen blir skikkelig skremt og fyker av gårde.

Jeg vet at flere steder finner du at passende tankkamerater til Black ghost er discus, men da er det sett i forhold til ghosten. En annen ting er størrelsen, denne blir meget stor og behovet for for hos denne vil drive den til aktiv matsøking og den er adskillig tøffere i matfatet enn discusen.

De fleste har ikke kar store nok til å husere Black ghost og langt i fra en blandig av discus og og ghost. Min klare anbefaling er å holde discus i lag med rolige tankkammerater og nøye seg med det. Har selv fått erfare at selv ancistrus kan bli et problem i discuskarret.

P.s Glemte rent Gnathonemus petersiien. Anbefaler ikke noen fisk som blir av denne størrelsen i et discuskar.
Camilla Oset
[QUOTE=Geir Kristiansen] Du skal være glad så lenge ghosten holder seg til discusforet. Hvis du er riktig heldig begynner denne å beite på discusen. Dette er to arter som ikke bør holdes i lag i et akvarie.

geir? jeg har hørt at du kan holde ghost med diskus. men du sier det ikke skal gjøres. hvorfor? og siden du vet så mye ang diskus hvordan er det å holde elefant fisk med diskus da?

håper på svar mvh camilla

Jeg hadde en BG på 40-45 cm i et karr på 660 l med diskuser.
Og enig i det Geir skriver.
En BG passer ikke i samme karr som diskuser.
BG er en fisk som er relativt aktiv når det er mørkt i karret, stikk i strid i forhold til diskuser.
Min store BG, angrep en stor diskus, fløy rett i siden på den og bet som bare det.
Så ikke bland disse fiskene(min mening + erfaring da).
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap